Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

GTom777
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:38
Imię: Tom
Lokalizacja: wroclaw/wolsztyn

Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: GTom777 » 06 lut 2011, 15:26

Pytanie jak w temacie, czy swap silnika Fiat 2.0 Dohc z Tipo GT (150 KM) jest prostą operacją plug-and-play (wrzuć i jeźdź), czy też konieczna jest rzeźba łap, poduszek silnika i innych dupereli.

Pytam, bo interesuje mnie wstawienie czegoś

Kod: Zaznacz cały

takiego

Skracamy linki

Skracamy linki
do Bety 1600

Dzięki za odzew.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 16:34 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Skracamy linki

Awatar użytkownika
boruch
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1740
Rejestracja: 03 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: boruch » 06 lut 2011, 16:55

GTom777 pisze:Pytanie jak w temacie, czy swap silnika Fiat 2.0 Dohc z Tipo GT (150 KM) jest prostą operacją plug-and-play (wrzuć i jeźdź), czy też konieczna jest rzeźba łap, poduszek silnika i innych dupereli.

Pytam, bo interesuje mnie wstawienie czegoś

Kod: Zaznacz cały

takiego

Skracamy linki

Skracamy linki
do Bety 1600

Dzięki za odzew.

Tak gwoli jasności,silnik z Tipo 2.0 GT i do tego z digitala w życiu nie miał 150 KM - tyle to miały SEDICI(148 dokładnie,te sprzed liftu,potem dodali zadaje się kata i miały mniej)a ten z GT miał o ile pamiętam 115.Więc szału nie ma :D
Dwie miłości,jedna pasja - to Kotuś,Marysia i Lancia,rzecz jasna ;)

Fiat 126p przebieg 7tys 89r.
2x Alfa 164 3.0v6 24v/12v 93r./95r.
Alfa 166 3.0v6 24v 99r.
Alfa 159 SW 1.9JTDm 16v 07r.
Wszystkie części do Lybry SW/Berlina 1.6,1.9,2.0,2.4

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: lancia1969 » 12 lut 2011, 23:28

Bez rzeźby się nie obejdzie - zwróć uwagę na kolektory a dokładnie po której masz stronie.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: marek_krupa » 29 mar 2013, 10:25

Nie myśl o silniku 2/16v TS -150 KM (z wariatorem)podobnie jak w 1,8/16v TS notorycznie na wysokich obrotach zacierają się panewki korbowodowe-wadliwe, mało sztywne korbowody. Możesz pomyśleć o silniku 2/16v-140 KM od np. Fiata Coupe w nim należy tylko usunąć napęd wałków wyważających. Duże kolektory dolotowe silnika 16v możesz wywalić, podobnie jak całe elektroniczne sterowanie i zastosować gaźniki motocyklowe.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 811
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: schab » 29 mar 2013, 12:04

marek_krupa pisze:Nie myśl o silniku 2/16v TS -150 KM (z wariatorem)podobnie jak w 1,8/16v TS notorycznie na wysokich obrotach zacierają się panewki korbowodowe-wadliwe, mało sztywne korbowody. Możesz pomyśleć o silniku 2/16v-140 KM od np. Fiata Coupe w nim należy tylko usunąć napęd wałków wyważających. Duże kolektory dolotowe silnika 16v możesz wywalić, podobnie jak całe elektroniczne sterowanie i zastosować gaźniki motocyklowe.
Nagroda "Złota patelnia" za odgrzanie kotleta z przed ponad dwóch lat ... :D
Po drugie - założyciel wątku pytał o silnik z Tipo . I abstrahując od tego GT - nic mi nie wiadomo , żeby kiedykolwiek w Tipo były montowane silniki TS ( Twin Spark ) , czy też z jakimkolwiek wariatorem ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: marek_krupa » 29 mar 2013, 12:53

Pomysły swapów silnikowych są ponadczasowe. Silnik 2 l o mocy 150 KM o którym pisze GTom występował w Alfach, a nie w Tipo i należał do bardzo nieudanych konstrukcji. Dlatego wpis mój przestrzega przed tym silnikiem. Z innej beczki mam pytanie czy Schabik nie wybrałby się jakąś Delcią w dniach 3-5 maja do Kielc na rajd zabytkowych samochodów. W programie 3 godz. na Torze Kielce.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 811
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: schab » 29 mar 2013, 13:03

marek_krupa pisze:na rajd zabytkowych samochodów.
No wiesz , Delta ( II ) - zabytek ... : czerwona :
A tak poważnie - silnik 2,0T z Delty czeka na części , a Dedra SW ze swoimi 113KM - na tor za bardzo się nie nadaje ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: marek_krupa » 29 mar 2013, 13:16

Do maja jeszcze dużo czasu. Mniej przedświątecznej niewoli, więcej wolności w garażu i już wszystko będzie gotowe.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 811
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: schab » 29 mar 2013, 13:23

Jeszcze jest jeden "drobny" szczegół : beczy :
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 366
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Lokalizacja: Toruń

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: GrimlocK » 29 mar 2013, 13:45

marek_krupa pisze:Pomysły swapów silnikowych są ponadczasowe. Silnik 2 l o mocy 150 KM o którym pisze GTom występował w Alfach, a nie w Tipo i należał do bardzo nieudanych konstrukcji. Dlatego wpis mój przestrzega przed tym silnikiem. Z innej beczki mam pytanie czy Schabik nie wybrałby się jakąś Delcią w dniach 3-5 maja do Kielc na rajd zabytkowych samochodów. W programie 3 godz. na Torze Kielce.
Nie zgodzę się, że jest to taka nieudana konstrukcja, problem zaczyna się w momencie gdy auto (zazwyczaj) trafia sprowadzone do Polski gdzie zostaje "fachowo" naprawiane i użytkowane. Alfe z 2.0 TS mozna kupić za 5 tysięcy, a potem są narzekania jaki silnik zły. Faktem jest to, ze TS o większych pojemnościach (zwłaszcza 2.0 z racji dodatkowych wałków balansujących) może cierpieć na obróconą panewkę ale ile w tym winy x-tego właściciela z kolei, a ile samego silnika to ciężko wywnioskować. Poza tym, 2.0 16V np. z Coupe czy Delty 2 cierpi na podobne dolegliwości, a jego remont jest równie drogi. Wywalanie całej "elektroniki" i zastępowanie gaźnikami jest raczej bezsensowne mając takie rzeczy jak choćby ECUMaster czy VEMS.

Awatar użytkownika
marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: marek_krupa » 29 mar 2013, 15:25

Silnik 2/16v rzeczywiście cierpi na panewkowe dolegliwości, ale zwłaszcza w wersji 2/16vt. Powód jest prosty wał pochodzi z 2/8v 115 KM a w wersji turbo ma min. 190 KM. Awaryjność starszego silnika 2/16v, po usunięciu wałków wyważających jest dużo niższa niż alfoskich 2/16vTS. Zapewniam Cię, że poszukiwaliśmy przyczyny notorycznie zacierających się panewek korbowodowych (zawsze przy ostrej jeździe, którą zresztą uwielbiają) i okazało się, że wszystkie TS mają korbowody wykonane prawie z plasteliny. W wersjach 1,4/16vTS i 1,6/16v TS panewki jakoś wytrzymują, natomiast w 1,8/16vTS i 2/16vTS padają jak muchy. Nie pomaga ekstra olej, nie pomaga też 3km rozgrzewanie. Wywalenie elektroniki ma jednak podstawowe trzy przesłanki: kasa, prostota i miejsce. Przy zdecydowanie małych środkach i praktycznie samemu dłubiąc w garażu można uzyskać porównywalne moce. Oczywiście nieporównywalna jest toksyczność spalin, ale to temat już nie z tej bajki

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: mac1us » 29 mar 2013, 22:26

schab pisze:Jeszcze jest jeden "drobny" szczegół : beczy :
To nie jest jego auto!!! :P Na 100% Delta nie będzie gotowa do maja, mam nadzieję, że uda się wyjechać nią w tym roku. Na rajd zabytków w maju może się udać BMW e36 340ti, stary złom z 94 roku, tak samo jak moja Delta.

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 592
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: Młody_H » 29 mar 2013, 22:32

Wszystkie silniki fiat/lancia padają jak kaczki, zwłaszcza uturbione. Ogólnie te silniki się zacierają- są już dość stare, zużyte no i dochodzi wina użytkownika. Jak dbasz tak masz- a jak dbał poprzedni właściciel dowiesz się boleśnie. :lol: W końcu przedział wiekowy silników Lampredi'ego to 13-45lat. Kupić, wyremontować/wzmocnić i cieszyć się z autka. Z wymysłem alfy nie miałem jeszcze nic wspólnego, ale wypowiedzi właścicieli mówią same za siebie. : gafa :

Przeróbka z wtrysku na gaźnik? W dzisiejszych czasach to nie ma racji bytu... Kupujesz używaną sprawną listwę z wtryskiwaczami za 100zł a gaźnik, z racji konstrukcji rzadko kiedy dorównuje budżetowej wersji wtrysku paliwa. Porządne gaźniki i ich odpowiednia regulacja (by to dało pożądany efekt) jest równie kosztowna co profesjonalne strojenie na wtrysku...

Byle zasyfiałe webery 40 na allegro kosztują 500zł/szt (ze złota one są, czy co 8-O )... Do tego dochodzi renowacja i strojenie wraz z wymianą dysz- i podwajasz wartość auta. Planowałem tak zrobić z racji, że nie mogłem kupić turbiny+ wtryskiwaczy (portfel)- miałem wkładać silnik Delty I GTie z przeróbką na gaźnik. Szybka rewizja rynku i wybiłem sobie z głowy pomysł gaźnika, a dobrą turbinę i wtryskiwacze kupiłem dzięki życzliwości kolegów z klubu... w cenie połowy wyżej wymienionego gaźnika. : ok2 :

Rajd samochodów zabytkowych i tor... Brzmi kusząco ale moja Delta I już przeszła na emeryturę. Gdzie można znaleźć jakieś dokładniejsze info o imprezie?
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Lancia Thema I Serie
Abarth Grande Punto
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v - sprzedana :(

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 366
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Lokalizacja: Toruń

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: GrimlocK » 29 mar 2013, 22:58

marek_krupa pisze:Silnik 2/16v rzeczywiście cierpi na panewkowe dolegliwości, ale zwłaszcza w wersji 2/16vt. Powód jest prosty wał pochodzi z 2/8v 115 KM a w wersji turbo ma min. 190 KM. Awaryjność starszego silnika 2/16v, po usunięciu wałków wyważających jest dużo niższa niż alfoskich 2/16vTS. Zapewniam Cię, że poszukiwaliśmy przyczyny notorycznie zacierających się panewek korbowodowych (zawsze przy ostrej jeździe, którą zresztą uwielbiają) i okazało się, że wszystkie TS mają korbowody wykonane prawie z plasteliny. W wersjach 1,4/16vTS i 1,6/16v TS panewki jakoś wytrzymują, natomiast w 1,8/16vTS i 2/16vTS padają jak muchy. Nie pomaga ekstra olej, nie pomaga też 3km rozgrzewanie. Wywalenie elektroniki ma jednak podstawowe trzy przesłanki: kasa, prostota i miejsce. Przy zdecydowanie małych środkach i praktycznie samemu dłubiąc w garażu można uzyskać porównywalne moce. Oczywiście nieporównywalna jest toksyczność spalin, ale to temat już nie z tej bajki
Po prostu w 1.4 i 1.6 TS mają mniejsze obciążenie z racji mniejszego skoku tłoka. Na dodatek w 2.0TS silnik traci część ciśnienia oleju na smarowanie wałków balansujących. Prawda jest taka, ze chcąc kupić Alfę chyba lepiej wybrać starą 155 - wersje przed liftem mają jeszcze starego TSa 8V, a nie wersje 16V gdzie grzebał juz FIAT. Niestety z racji wieku i tak zapewne bedzie do remontu :D
Wszystkie silniki fiat/lancia padają jak kaczki, zwłaszcza uturbione
Nie do końca się z tym zgodzę. Spójrz chociażby na motor z Punto GT czy Uno Turbo - SOHC Fiata z Turbo, te silniki są bardzo wytrzymałe i potrafią znieść bezproblemowo dwukrotne zwiększenie mocy. Główny problem jakichkolwiek aut z turbo, zwłaszcza tych sportowych to ich użytkownicy. Ktoś sobie kupi Coupe czy Delte z mocnym silnikiem, po 10 właścicielach i potem zaczynają sie problemy.

Awatar użytkownika
marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Beta - swap silnika z Tipo 2.0 GT

Post autor: marek_krupa » 30 mar 2013, 0:29

Pozytywnym okiem popatrzyłbym na 2.0/20VT mam taki motor w Fiacie Coupe i muszę przyznać, że jest on o klasę lepszy od 2.0/16vt. Czy tylko dlatego, że jest nowszy. czy głównie dlatego, że to konstrukcja Lancii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”