Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: MobiDoktorGSM » 09 lis 2019, 14:21

Cześć,
chciałbym się Was poradzić co może być przyczyną takowego stanu rzeczy:

Silnik benzynowy 2.0 plus instalacja LPG - w ostatnim czasie odpalał od strzału. Praktycznie nie było z nim problemów. Wcześniej, w czasie w wakacji miał podobne objawy. Ustały, teraz znów wróciły. Co się dzieje?

Odpalam silnik jakby na dwa razy. Wkładam kluczyk, przekręcam - rozrusznik kręci, odpala.. jeśli od razu puszczę kluczyk po odpaleniu, gaśnie. Jeśli przytrzymam - kręcąc dalej rozrusznikiem - dostaje zadyszki, przygasa, próbuje jakby z zadyszką odpalić.. i w końcu odpala. I już jest ok. To objawy na zimnym silniku.

W maju były wymieniane zawory, rozrząd oraz osprzęt silnika (paski, napinacze). Od jakiś dobrych kilkunastu dni znów coś piszczy.. jakby piszczenie paska...

Czy takie objawy mogą świadczyć np o problemach z rozrządem?

Czy to raczej sprawka świec, bo przy instalacji LPG szybciej się zużywają?

Akumulator kupiłem w tym roku.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: mikee72 » 09 lis 2019, 15:06

Jeśli rozrusznik chętnie kręci, to problemu nie szukałbym w akumulatorze.

Moja Phedra zazwyczaj odpala od strzała, przy czym na zimnym silniku zaraz po pierwszym odpaleniu brakuje autu mocy.
Wrażenie jakby jakby jeden garnek nie chodził, wtedy trzeba pilnować obrotów - powyżej 1500 rpm jest ok, poniżej się przydławi.
Problem nie jest jakiś bardzo męczący - znika po minucie, czy dwóch i na razie nic z tym nie robiłem.
Raz na jakiś czas przebiera też trochę przy odpalaniu - ale to bardzo rzadko. Wtedy warto przygazować na nieco wyższe obroty.
Miałem sugestie, żeby sprawdzić czy czujnik temperatury działa prawidłowo. Bo jeśli nie - to właśnie takie mogą być objawy..
Świece wymieniłem - stare wyglądały strasznie, ale po wymianie na nowe NIC się (w tym co opisałem) nie zmieniło.

Acha.. LPG - elektromechanik mi mówił, że może gaz dostaje się pierwszym odpaleniu, wtedy też mogą być podobne objawy.
Nie byłem z tym u gaziarza i nie rozpoznawałem tematu, ale taki temat się pojawił to może też być jakiś trop.

Piszczenie paska.. u mnie jak piszczał to został wymieniony oraz przy okazji napinacz,
a niedługo po wymianie pękły uchwyty które trzymają napinacz - podobno zdarza się przy tym silniku..
Pospawane i jest ok.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: MobiDoktorGSM » 09 lis 2019, 17:51

Z tym dostającym się gazem to ciekawy trop. Jak dziś wróciłem pod dom to z przodu auta przy włączonym silniku nic nie piszczało. Wszystkie paski były wymieniane, podobnie oba napinacze.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

pääkäyttäjä

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: pääkäyttäjä » 09 lis 2019, 18:12

Twierdzę podobnie: czujnik temperatury, potem instalka gazu, bo np. wtryskiwacz albo reduktor jest nieszczelny. Tak na szybko z głowy. Bez kompa zgaduj zgadula ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: Bichoń » 09 lis 2019, 20:34

Ja przez ponad rok ignorowałem gorsze odpalanie zimnego silnika, aż za którymś razem strzał rozwalił mi kolektor dolotowy. Reduktor LPG przepuszczał gaz do dolotu, przez co mieszanka nie była dobra i nie chciał odpalić (musiałem długo kręcić, aż pewnie zaciągnął "świeże" powietrze).
Można to zdiagnozować zamykając gaz na zaworze na butli i pojeździć kilka dni na benzynie - sprawdzając, czy problem dalej występuje.

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: MobiDoktorGSM » 11 lis 2019, 22:03

Przez ostatnie dwa dni czyniłem co następuje:

Na kilkadziesiąt metrów przed domem wyłączałem gaz i dojeżdżałem na samej benzynie. Na drugi dzień odpalał bez zarzutu. A już na pewno bez tego "łapania drugiego tchu". Pogoda nie ma tu chyba znaczenia, gdyż pierwszy dzień był mega deszczowy a drugi dość słoneczny i ciepły. I okazało się, że za 500 km zbliża mi się kolejny przegląd gazowy. Takie rzeczy sprawdzają przy takowej operacji? Pracę reduktora itp?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: Bichoń » 11 lis 2019, 22:29

To nie czekaj tych 500km tylko podjedź już do gazownika i powiedz mu w czym problem. Takie zwykłe badanie szczelności może niewiele wykryć, bo gaz nie ucieka na zewnątrz tylko w dolot.
Prawdopodobnie reduktor będzie do regeneracji - ale sprawdź wcześniej orientacyjnie, za ile możesz kupić nowy reduktor na wolnym rynku, bo może się okazać, że materiały i praca serwisu będą droższe - jak tak się ostatnio naciąłem.

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: MobiDoktorGSM » 11 lis 2019, 23:13

Czy owy reduktor, to część od gazownika? Czy podlega gwarancji?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: Bichoń » 11 lis 2019, 23:23

Tak, podlega gwarancji jako część instalacji. Inaczej zwane jest to parownikiem, to część, w której gaz zmienia stan z płynnego na lotny. W środku jest gumowa membrana i kilka uszczelek, więc ma co się zepsuć.

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: MobiDoktorGSM » 11 lis 2019, 23:24

To będę to miał raczej na gwarancji. Instalacja jeszcze roku nie ma :(

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: Bichoń » 11 lis 2019, 23:35

To niedobrze - bo gazownikowi może się nie chcieć robić na swój koszt i może próbować się wykręcać wciskając jakiś kit.

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra - niestandardowe odpalanie silnika

Post autor: MobiDoktorGSM » 11 lis 2019, 23:37

Jutro będę dzwonił i spróbuję się dowiedzieć co z tym fantem :)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”