Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 750
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2019, 15:18

Panowie, w zasadzie od początku jak mam Phedrę to występowało, ale teraz stała się pierwszym autem w rodzinie i nie mogę pozwolić sobie na kolejny sezon ruletki. Mianowicie, jak przystało na półwłoszkę lubi raczej ciepłe klimaty. Kiedy temperatura spada poniżej 10 stopni zaczynają się cyrki z odpalaniem. Kręci, ale nie zaskakuje, aż po 2-3 próbach rozładowuje aku. Podładowanie wystarcza na 2 takie akcje i potem i tak jest nie wystarczający, żeby odpalić. Podmieniałem na inny akumulator i było to samo. W lecie nic takiego się nie dzieje. Pali od strzała, akumulator normalnie trzyma nawet na krótkich trasach. Natomiast jesień/zima to dramat. Jak już widać, że nie odpali, bo za słabo kręci, to wystarczy podpiąć Kappę na kablach i po dosłownie chwili odpala bez problemu. Komp nic sensownego nie podpowiada. Z doświadczenia muszę sprawdzić, czy prąd nigdzie nie ucieka i chyba przetestować obydwa akumulatory, chociaż są dość świeże i w kappie nigdy ani z jednym, ani z drugim nie było problemu. Pytanie jednak się nasuwa, czy może to być wina rozrusznika? Kręci dość leniwie,a HDI potrzebuje minimum coś około 300 obrotów, żeby w ogóle komputer pozwolił na start. Ktoś miał podobne problemy przy słabym rozruszniku?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: Wilkin » 08 paź 2019, 15:47

Co mam ci powiedzieć - to jest na pewno wina rozrusznika.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1461
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: giekso » 08 paź 2019, 21:44

U mnie rozrusznik pływał w oleju który kapał z łączenia dolotu do turbo - się tam zbierał i se kapał. Jak przyszły chłodne dni ten gęstniał i rozrusznik bardzo słabo albo wcale nie kręcił. O i tak.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 750
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2019, 22:25

Woow, tak jednoznacznych odpowiedzi się nie spodziewałem... Dziękuję bardzo. W takim razie rozrusznik idzie na pierwszy ogień.

Przy okazji zapytam, czy jest możliwość wrzucenia mocniejszego rozrusznika, np. Z przekladnią planetarną? Ktoś już robił taki myk?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 750
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: grzesiekj23 » 18 paź 2019, 1:22

Panowie, jak się okazało, rozrusznik to pikuś. Nie za bardzo jest winny. "Inteligentne" ładowanie zdurniało. W niedzielę wyskoczył komunikat o braku ładowania akumulatora--no i się zaczęło. Ogólnie poza komunikatem, który wyświetla się dopiero jak jest pozamiatane nie ma innych oznak. Kontrolka aku zachowuje się normalnie, gaśnie po odpaleniu - z tego co wyczytałem, kontrolka sobie, ładowanie sobie. U mnie system nie widzi problemu z ładowaniem. Wyświetla komunikat dopiero jak aku się rozładuje poniżej 11,5V.

Pierwsze podejrzenie-alternator, niestety po podmiance na inny nadal brak ładowania. Jako, że Phedra ma to nieszczęście posiadać ładowanie sterowane przez BSI to zaczyna się cyrk. Przetrzebione pół internetu, wszystkie opcje w PP2000, bezpieczniki, z grubsza wiązka, a ładowania brak nadal. Sam już raczej nie poradzę. Jedyne co udało mi się ustalić, to to, że nie ma sygnału wzbudzenia alternatora, czyli BSI nie uruchamia ładowania. I tak sobie myślę, że od początku to ładowanie musiało być słabe. Stąd te powyższe historie. Aż w końcu zeszło poniżej progu. Mnie już się pomysły skończyły, muszę chyba oddać auto do elektromechanika.

Sprawdźcie sobie miernikiem napięcie ładowania, może i u Was BSI właśnie zajeżdża aku.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 436
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: wiesiu » 18 paź 2019, 11:45

W moim alternatorze nie ma niczego poza podpieciem plusa do zasilania akumulatora i kontrolki wzbudzenia. Zdziwiło mnie to bardzo,bo myślałem właśnie że ładowanie jest sterowane przez komputer na alternatorze, a tu się okazuje że alternator nie ma z nim nic wspólnego. Chyba że sterowanie lądowaniem akumulatora realizowane jest przez jakiś zewnętrzny układ.

Może sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternator aby wykluczyć z nim problemy?
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 750
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: grzesiekj23 » 18 paź 2019, 13:04

Napięcie było mierzone bezpośrednio na alternatorze. Sygnał wzbudzenia z tego co wyczytałem podaje BSI i to ono steruje ładowaniem. A z ciekawości, mógłbyś zmierzyć w wolnej chwili jakie masz napięcie na aku jak silnik pracuje? Raczej wersja silnikowa nie ma chyba znaczenia.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 436
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: wiesiu » 18 paź 2019, 13:16

Ja mam 14,2V z różnymi obciążeniami.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1113
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: michalkrk » 18 paź 2019, 17:40

Zapewne bsi wykrywa słabe aku i stąd problem. Można sprawdzić w bsi jakie parametr aku są ustawione. Po wymianie akumulatora musi się w bsi przeprowadzić wymianę bo inaczej dalej będzie brał parametry że starego. Jak dla mnie to aku słabe i stąd problem. Bsi niestety nie wybacza słabego aku. Mam c5 x7 więc coś o tym wiem.

Ja mój stary dlame koledze do bmw 3.0d i jeździ bez problemu a citroen miał problem właśnie przez parametry jakie brało bsi...i wykrywa Lo nawet małe spadki
czołg v70 d5 `07 AWD- czysta przyjemność
citroen c5 2.0 `09 hdi HYDRO sedan - KOMFORT
Renault Scenic II 1.6b `05 - pakowane taczki i na tym koniec plusów.

pääkäyttäjä

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: pääkäyttäjä » 18 paź 2019, 20:03

Jak mi zdechł aku w Ulysse, to niczego w BSI nie robiłem...

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1461
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: giekso » 18 paź 2019, 20:18

No ja też nie a wsadziłem aku z innymi parametrami.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 788
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: mikee72 » 18 paź 2019, 21:19

Ponad dwa lata temu w Phedrze umarł silnik, impreza pod nazwą 'wymiana' trwała około 3 miesiące..
Jak już miałem wyjeżdżać pacjentem po operacji to.. nie odpaliła - cyk i cisza, cyk i cisza. Nawet nie zakręciła. Konsternacja u mechanika. Umówiłem się na następny dzień, poprawili masę (takie było podejrzenie), ale okazało się że to po prostu stary aku się pechowo skoczył. Miałem wtedy w aucie, którym przyjechałem - drugi akumulator.. jakiś noname'owy, dopiero co wygrany na loterii na Zlocie TTT :) Trochę mały (60Ah) - ale tak, jak go wtedy wstawiłem - tak jeżdżę z nim do dzisiaj, bez jakichkolwiek problemów. Sprawdzę jutro napięcie na klemach.
Sprawdziłem właśnie - pierwsze foto na wyłączonym silniku; drugie odpalone na wolnych obrotach - z klimą, światłami, radiem itd itp.. Aku to 60Ah, 540A
14,2 to sporo - ponoć dlatego szybko padają żarówki (mam h7) :)
DSC03671.JPG
DSC03672.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3385
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: volf » 18 paź 2019, 23:29

Napięcie spoczynkowe 12,20 V to oznaka niedoładowanego/lub dożywającego swych dni akumulatora i to dość znacznie. Ogólnie nie powinno być mniej niż 12.5 V, niższe świadczy o niedoładowaniu a w takim stanie akumulator ulega zasiarczeniu i żywot jego nie rokuje optymistycznie...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 788
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra 2.0 MJet - nie lubi chłodu?

Post autor: mikee72 » 19 paź 2019, 8:59

Takie teraz robią akumulatory.. te tanie są wyliczone na kilka lat, niestety.
Mój ma niecałe 3 lata pracy za sobą, wezmę go na ładowarkę - ale pewnie dużo to już mu nie pomoże.
Na szczęście akumulator jest w pierwszej dziesiątce łatwo wymiennych części :lol: (zwłaszcza w Phedrze).

Niemniej, nawet taki słaby akumulator nie powoduje żadnych dysfunkcji auta.. Q.E.D. : yesyes :
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”