Zeta - wibracje

slawektg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Zeta - wibracje

Post autor: slawektg » 28 cze 2009, 12:47

Witam kolezenstwo!Mam problem zwiazany chyba z zawieszeniem,ale nie mam pewnosci.Otoz moje auto podczas gwaltownego i ostrego przyspieszania zaczyna wpadac w wibracje.Czuc je na kierownicy i na karoserii.Dodam,ze wyczuwalne jest to na niskich biegach.1,2.Wystepuje ten objaw tez podczas zakretu w prawo,glownie na 2gim biegu.Wymienilem juz:maglownica,wahacze,koncowki,drazki,laczniki,amortyzatory,opony,poduchy amorow i lozyska.bez zmian.Moze ktos ma jakies sugestie?

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Wibracje w Zeta

Post autor: matias21 » 28 cze 2009, 15:24

a ustawiałeś zbieżność ?

Codee

Odp: Wibracje w Zeta

Post autor: Codee » 28 cze 2009, 17:29

dokładnie zbieżność albo też krzyżaki na osi
jak wymieniłeś opony to możesz zaraz je mieć pościnane jak nie ustawisz zbieżności

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Wibracje w Zeta

Post autor: topcio » 28 cze 2009, 17:55

wewnętrzny przegub ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

slawektg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: slawektg » 28 cze 2009, 19:44

osobiscie tak tez bym stawial na przegub wewnetrzny.pytanie-czy jest wymienny?czy on jest jakos zabezpieczany na koronce mech roznicowego?bo podczas prac przy zawieszeniu kilka razy zsuwal mi sie z wieloklina i wypuszczal olej ze skrzyni.czy to normalne?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: topcio » 28 cze 2009, 20:27

nie jest normalne, rusz z kanału nim w górę i w dól i zobacz czy ma luz
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

slawektg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: slawektg » 28 cze 2009, 20:32

No to juz jestesmy blizej,bo luz jest napewno.Pytanie w jaki sposob ma on byc zabezpieczany i czy taki kupie?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: topcio » 28 cze 2009, 20:53

jaki masz silnik?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

slawektg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: slawektg » 28 cze 2009, 20:54

2.0 turbo CT

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: topcio » 28 cze 2009, 20:59

czyli winny jest przegób w IC nie ma tego, ale chyba są to półosie od cromy, aczkolwiek mogę być w błędzie
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

slawektg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: slawektg » 29 cze 2009, 19:59

Mam jeszcze jedno pytanie...jak luz na przegubie moze powodowac takie objawy.Chodzi mi o stricte mechaniczne przeanalizowanie co sie tam dzieje.Czy jest mozliwe,zeby to sie dzialo tak bezglosnie?mialem kiedys uwalone przeguby wewnetrzne,ale one chrobotaly podczas bujania auta w czasie jazdy(proste kola)tutaj jest absolutna cisza....wrazenie jest takie,jakbym pod maska mial wielkie wahadlo pracujace ok 4razy na sekunde.Czy to bedzie prawa,czy lewa polos,bo prawa to ta dluga z podpora,podpora nie ma luzu.

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1262
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: mikaeltdi » 29 cze 2009, 21:02

Hi! Z całym szacunkiem do poprzednich wypowiedzi bo nie jestem specem w tych sprawach,ale miałem podobne odczucia w Kappie tyle ze z tyłu trzęsło całym autem przy wychodzeniu z zakrętu prawego (tylne prawe koło tak to wyglądało)..po dzisiejszym ustawieniu zbieżności jest OK praktycznie nic nie telepie ,sam nie mogę w to uwierzyć ale to fakt ,więc może dla świetego spokoju sprawdż ustawienie kół ...robiłem to na jakimś bezprzewodowym podpiętym do kompa sprzęcie roztrzepanie stopni było'' kosmos'' na każdym z kół ?! koszt 60,- jakieś 45min roboty i zje...ka od fachowców że specjalista który mi wymieniał tuleje nie poinformował mnie że muszę zrobić ustawienie ....i sie bujałem takim roztrzepanym....

pozdrówka ....
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.

slawektg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdansk

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: slawektg » 29 cze 2009, 21:51

A podczas jazdy na wprost tez telepalo?

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: bobby123 » 29 cze 2009, 22:26

Przegub, też tak miałem. Ale coś mi się zdaje, że w Twoim występuje jako komplet - wewnętrzny-półoś-zewnętrzny. Wymiana boli, oj boli. Mój po wyjęciu po prostu się rozszedł na dwie części :-) .
BTW
Zewnętrzny łatwo namacać bo hałasuje przy skrętach, wewnętrzny hałasuje (puka) na prostej najczęściej jak złapie temperaturę, a jak strzeli od strony półosi to się telepie przy rozpędzaniu.
Ja kupiłem zamiennik komplet w Intercarsie, daje do dzisiaj radę. Podobno mamy tam zniżkę jako LKP, ale nie wiem dokładnie.
Powodzenia
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1262
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Zeta - wibracje

Post autor: mikaeltdi » 30 cze 2009, 17:13

slawektg pisze:A podczas jazdy na wprost tez telepalo?
Hi! Bardzo delikatnie tak jak nie wyważone koła i nie cały czas rózne predkości ale najbardziej bolały zakręty właśnie prawe...

pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”