Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: Tomzik » 17 sty 2021, 22:37

Jakie macie u siebie temperatury na wskaźniku?

U mnie jest w okolicach 1-2 słupków za środkiem między 50 a 90 stopni. Wychodzi jakieś 78 mniej więcej.

Nie wiem czy to nie jest za mało?

W klekocie niestety nie wiem jak to powinno wyglądać, w Delcie jest już tylko "C" i "H" na skali i mam na środku, więc domniemuję, że jest ok.

Patrząc na dane termostatu ma on temp. otwarcia 83 stopnie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: topcio » 17 sty 2021, 23:00

Nooo, jakby mało. Moja miała 90. A chłodnica ciepła czy zimna tak w okolicy 50'?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: ktoś ŁDZ » 04 lut 2021, 22:27

Sorki że dopiero nadpisuje się. Pojeździłem ostatnio dość sporo na trasie i trochę po mieście, ale nie w korku (szok, miałem okazję). U mnie temperatura silnika jest jak na zdjęciu, w mieście wskoczyła nieraz 1 kreska więcej co jakiś czas (nie wiem jak w korkach). I kojarzę że tak zazwyczaj było odkąd mam Phedrę (będę obserwował i dam znać AK jest w cieplejsze dni).

W okolicach 50°C (jak wskoczy kreska pod 50 czy nawet 1 więcej) chłodnica zimna.

Pzd.Obrazek

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: Tomzik » 04 lut 2021, 23:17

To tak jak u mnie. Dokładnie tak samo.

Zdążyłem jednak kupić nowy ori termostat i został wymieniony. Zobaczymy.

Ale to może być kwestia webasto.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: ktoś ŁDZ » 05 lut 2021, 10:39

Jak pojeździsz dłużej na nowym termostacie daj proszę znać czy coś się zmieniło.

Dzięki.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: Jam_Belfegor » 05 lut 2021, 11:03

ktoś ŁDZ pisze: 04 lut 2021, 22:27 W okolicach 50°C (jak wskoczy kreska pod 50 czy nawet 1 więcej) chłodnica zimna.
No i prawidłowo "duży obieg" idzie zdecydowanie później w zależności od silnika termostatu etc. pewnie w granicach pomiędzy 80 - 90

Jak patrzę na temperaturę otwarcia termostatu do Phedry 2,2 MJ to wychodzi 83 st.C Dość nisko w zimie może nie dobijać do 90'ciu.

Jak patrzę na ten wyświetlacz to wychodzi mi że jedna kreska to 4 st. C czyli to co pokazuje to w teorii ok 74 st. C. Niemniej wskaźnik mogą nie dawać dobrych wskazań. Pasuje zapiać się pod OBD i zobaczyć jaka informacje dostaje sterownik o temperaturze jak w trakcie dłuższej jazdy będzie poniżej 80 to może świadczyć o przycinającym / puszczającym termostacie. Współczesnego diesla jest trudniej zagrzać niż benzyniaka czy starsze jednostki.

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: goldixll » 05 lut 2021, 11:38

Ja miałem dość nietypową awarię termostatu. Auto niby szybko się nagrzewało ( chłodnica była zimna) szybciutko się przełączał na gaz, ale podczas jazdy jakby się nie domykał i cały czas coś tam puszczał na duży obieg. Efekt ... w czasie jazdy 70 stopni ( sprawdzałem po obd) właśnie tak 2 kreski brakowało do 90 na zegarach. Czyli cały czas na niedogrzanym silniku jeździłem. Po wymianie trzyma 89- 90 stopni niezależnie czy stoi czy jedzie. Kreski na równo z 90 albo 1 kreska przed mniej.
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: Tomzik » 05 lut 2021, 12:00

Jam_Belfegor pisze: 05 lut 2021, 11:03 Jak patrzę na temperaturę otwarcia termostatu do Phedry 2,2 MJ to wychodzi 83 st.C Dość nisko w zimie może nie dobijać do 90'ciu.

Jak patrzę na ten wyświetlacz to wychodzi mi że jedna kreska to 4 st. C czyli to co pokazuje to w teorii ok 74 st. C.
Dokładnie tak samo to potraktowałem. A że mieli ori termostat za 235 to wziąłem - zobaczymy.

Powinno w teorii pokazywać 1 kreskę przed 90 a tak nie jest.

90 nie oczekuję, imo powinno to krążyć w okolicach temp. otwarcia, ale minimalnie wyżej, aby duży obieg był otwarty. Tak bynajmniej podpowiada mi logika, że powinno być obliczone.

Ale mój mechanior twierdzi, że fabryczne webasto też nie pomaga się nagrzać silnikowi.

Może tttm ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: Jam_Belfegor » 05 lut 2021, 13:00

Nie mam doświadczenia z webasto ale na logikę nie powinno nieć to znaczenia jeśli chodzi o temperaturę cieczy a przym najmie tak znaczącego, nie znacznie rośnie pojemność układu i tyle. Na dwa auta które widziałem z webasto (elektryczne do gniazdka domowego 230V i na paliwo) nie miało problemów z temperaturą, wręcz odwrotnie szybciutko było nagrzane :) czyli tak jak ma być.

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: goldixll » 05 lut 2021, 13:12

U mnie w 3.0 też siedzi webasto... i faktycznie jak je załączę po odpaleniu to zdecydowanie szybciej się nagrzewa. Ale jest też problem... jak webasto jest wyłączone ( a dokładniej ta dodatkowa pompka nie chodzi ) to na wolnych obrotach mam letnie powietrze z kratek. Wystarczy przegazować i leci zdecydowanie cieplejsze. Walczyłem z tym tematem z mechanikiem. Pompa wody nowa, układ odpowietrzony wzorowo, nagrzewnica naturalnie również wymieniona na nową i efektu brak. Wejście na nagrzewnicy na wolnych obrotach robi się letnie a dopiero na wyższych obrotach robi się gorące.

Doszliśmy do wniosku że pompa wody na wolnych nie wyrabia (parownik od lpg, webasto ... trochę tego jest żeby przepchnąć płyn) Wystarczy na chwilę załączyć webasto ( włącza się dodatkowa pompka która chodzi jeszcze chwilę po zgaszeniu pieca) i problemu nie ma ... z nawiewów leci gorące powietrze.

Ale wracając do tematu... webasto nie ma wpływu na termostat
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2064
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: Jam_Belfegor » 05 lut 2021, 13:36

Pewnie pompka stawia za duży opór. Nie myślałeś żeby zrobić jakiś bajpas tej pompki, np. na jakimś elektro-zaworze, który podbierał by sygnał z webasto. Trzeba było by zrobić obejście pompki na jakimś trójniku, w środek obejścia dać elektro-zawór ze stanem normalnie otwartym, po podaniu sygnału z webasto zamykał by się a pompa by tłoczyła. Może też trza by się przyjrzeć samej pompce do webasto może ma w sobie jakieś obejście jak nie pracuje - może coś się zacięło, zarosło, zabrudziło?

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: goldixll » 05 lut 2021, 13:47

Może być... Webasto to jedyny element do którego nie zaglądałem
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: mikee72 » 06 lut 2021, 15:52

Z tego co pamiętam, że mi się na różnych forach widziało - to ogólnie diesle w Phedrach raczej niedogrzane jeżdżą.
Użytkujący diesle na krótkich trasach w mieście zimą mieli spalanie średnie prawie takie jak benzyniaki, około 12l.
Dodatkowo narzekali, że słabo nagrzewa się wnętrze. Nie wiem czy to potwierdzacie.
W mojej benzynie zimą też trochę trwa uzyskanie tych prawie 90 - prawie, bo zazwyczaj brakuje 1 kreski.
Dopiero jak postoję w korku to się pojawia, a potem w czasie jazdy znowu brakuje.
Za to w gorące letnie dni zdarza się kreska, rzadziej dwie więcej - a nawet trzy więcej, przy bardzo szybkiej jeździe.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: ktoś ŁDZ » 06 lut 2021, 16:35


mikee72 pisze:Z tego co pamiętam, że mi się na różnych forach widziało - to ogólnie diesle w Phedrach raczej niedogrzane jeżdżą.
Użytkujący diesle na krótkich trasach w mieście zimą mieli spalanie średnie prawie takie jak benzyniaki, około 12l.
Dodatkowo narzekali, że słabo nagrzewa się wnętrze. Nie wiem czy to potwierdzacie.
Że sie niedogrzewają silniki 4HT HDI też czytałem/słyszałem opinie (nie tylko w Phedrach).

Jeśli chodzi o drugą część cytowanej wypowiedzi nie potwierdzam, wnętrze nagrzewa się bardzo szybko (co od początku posiadania Phedry mnie zaskakuje). Spalania też takiego w obecne zimy nie osiągnąłem (oscyluje w okolicach 10.0-10.5L), ale to wiadomo, temat mistyczny niejednej baśni ;)

Pzd.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Phedra 2,2 Multijet (170KM) - temperatury cieczy chłodzącej

Post autor: ktoś ŁDZ » 15 maja 2021, 17:01


Tomzik pisze:A że mieli ori termostat za 235 to wziąłem - zobaczymy.

Powinno w teorii pokazywać 1 kreskę przed 90 a tak nie jest.

90 nie oczekuję, imo powinno to krążyć w okolicach temp. otwarcia, ale minimalnie wyżej, aby duży obieg był otwarty. Tak bynajmniej podpowiada mi logika, że powinno być obliczone.

Może tttm ;)
Hej,

Minęło już trochę czasu odkąd jeździsz z nowym termostatem. Powiedz proszę czy temperatura silnika oscyluje wokół 90°C +/- 1-2 kreski czy masz taką samą jak na moim zdjęciu? (Czyli przed jego wymianą).

Pzdr.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”