Migajaca kontrolka Check i komunikat
: 20 cze 2019, 9:37
Witajcie,
Od dłuższego czasu mecze się z taką przypadłością swojej Phedry.
Wczoraj dokonałem dystans około 540 km, jadąc około 110 km/h po pokonaniu około 500 km drogi w dodatku na prostej pokazała się migajaca kontrolka check, a na komputerze komunikat: Awaria związana z poprawą jakości spalin. Auto przeszło w tryb awaryjny czyli prędkość do 100 km/h wyraźna utrata mocy, a powyżej 100 km/h autem drzewo i i ciągły pojawiający się komunikat jak wyżej. Po zjechaniu na postój, auto pracowało bardzo nierówno, głośno (jakby dźwięk wydobywal się z okolic katalizatora). Po wyłączeniu silnika wypalenia kilku fajek odpalam, zostaje kontrolka i błąd w komputerze: Awaria katalizatora/fap. Po dojechaniu do celu i wystudzeniu auta gdzieś po 4 godzinach, odpalam załącza się pompa powietrza wtórnego, komunikatu nie ma wszystko jak należy.
Czy ktoś ma pomysł, gdzie szukać przyczyny takich zachowań?
Może należy skupić się na katalizatorze ?
Ja i mój mechanik w zasadzie nie mamy już pomysłów.
Wymieniona pompa powietrza wtórnego, cały tlumik środkowy, końcowy, świece, kaseta zaplonowa, oraz ogólny serwis.
Auto to:
Lancia Phedra rok 2005
B/G - Gaz VI generacji.
Silnik 2.0
Od dłuższego czasu mecze się z taką przypadłością swojej Phedry.
Wczoraj dokonałem dystans około 540 km, jadąc około 110 km/h po pokonaniu około 500 km drogi w dodatku na prostej pokazała się migajaca kontrolka check, a na komputerze komunikat: Awaria związana z poprawą jakości spalin. Auto przeszło w tryb awaryjny czyli prędkość do 100 km/h wyraźna utrata mocy, a powyżej 100 km/h autem drzewo i i ciągły pojawiający się komunikat jak wyżej. Po zjechaniu na postój, auto pracowało bardzo nierówno, głośno (jakby dźwięk wydobywal się z okolic katalizatora). Po wyłączeniu silnika wypalenia kilku fajek odpalam, zostaje kontrolka i błąd w komputerze: Awaria katalizatora/fap. Po dojechaniu do celu i wystudzeniu auta gdzieś po 4 godzinach, odpalam załącza się pompa powietrza wtórnego, komunikatu nie ma wszystko jak należy.
Czy ktoś ma pomysł, gdzie szukać przyczyny takich zachowań?
Może należy skupić się na katalizatorze ?
Ja i mój mechanik w zasadzie nie mamy już pomysłów.
Wymieniona pompa powietrza wtórnego, cały tlumik środkowy, końcowy, świece, kaseta zaplonowa, oraz ogólny serwis.
Auto to:
Lancia Phedra rok 2005
B/G - Gaz VI generacji.
Silnik 2.0