Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: grzesiekj23 » 12 gru 2019, 12:53

Może i błahostka, ale chciałbym dopytać jak u Was działa gniazdo 12V w fotelu kierowcy? Czy prąd jest zawsze, czy tak jak instrukcja twierdzi, tylko przy kluczyku w położeniu M?
U mnie niestety wygląda na to, że aktywne jest cały czas, a to mi nie bardzo pasuje, bo nie mogę sobie zostawić podłączonych tabletów na stałe- non stop żrą prąd. Może po lifcie coś zmienili? Czy jest jakaś opcja żeby działało jak w instrukcji? Nie chce mi się dokładać wyłącznika do gniazda, bo to trochę mija się z celem.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: wiesiu » 12 gru 2019, 16:29

Ma to osobny bezpiecznik wraz z tylnym gniazdem. I u mnie działa non stop i mi to pasuje bo np zostawiam w aucie lodówkę włączoną. Za to gniazdo przy przy popielniczce jest z kluczyka.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: ktoś ŁDZ » 12 gru 2019, 19:34

Jak jest w polifcie nie sprawdzę, nie posiadam ładowarki pod zapalniczkę.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: mikee72 » 12 gru 2019, 20:51

Z gniazda pod siedzeniem rzadko korzystam - zdarzało się, ze pasażerowie podłączali telefon do ładowania.
Faktycznie ono jest cały czas pod napięciem.

To, że gniazdo w bagażniku jest non stop pod prądem - jest akurat bardzo dobre.
Podłączam tam w sezonie - jak wiesiu - lodówkę. Ale częściej tableta, którego mam do roboty.
Z pożeraniem energii chyba tragedii nie ma - ile może łyknąć taki tablet do pełnego naładowania?
Zdarzało mi się zostawiać włączoną lodówkę na 8 godzin i nie było żadnego problemu z odpaleniem auta.

W gnieździe zapalniczki mam 'płaską' ładowarkę 2xusb. Na co dzień podłączona jest tam nawigacja,
która uruchamia się razem z autem i podobnie - wyłącza przy zgaszeniu.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: grzesiekj23 » 12 gru 2019, 22:53

Niestety u mnie jest chwilowo problem z poborem prądu. Pomimo uporania się z ładowaniem, średnio raz na 3 tygodnie muszę podłączać prostownik, zwłaszcza przy tych temperaturach. W lecie problem nie występuje. Teraz wystarczy, że nie odpali za 1-2 razem i aku wychechłany. Dziwne, bo był sprawdzany w serwisie pod obciążeniem i wyszło, że wszystko jest ok... Dlatego tymczasowo wolę mieć odpięte wszystko co pobiera jakiekolwiek prąd, dopóki nie znajdę przyczyny padania aku. Dzięki za odpowiedzi, teraz już przynajmniej wiem, że tak być powinno.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: jasiugm » 13 gru 2019, 22:13

Zawsze możesz przerobić to gniazdo dodając przekaźnik załączany czymkolwiek co dostaje napięcie po kluczyku. Bez zasilania przekaźnik się rozewrze i wyłączy gniazdo.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: kond243 » 13 gru 2019, 23:34

Co do Aku do radzę sprawdzić poziom elektrolitu. Przerabiałem u siebie. Okazało się że płyty w Aku były na wierzchu. Brakowało prawie 1l wody. Do tego genialni producenci varty nie wyposażyli Aku w korki. I musiałem zrobić swoje. Po dolaniu wody do Aku do odpowiedniego poziomu i doładowaniu aku prostownikiem do fula,problemy z rozruchem się skończyły ,a było tak że podpiołem komputer sprawdziłem wszystko w aucie na włączonym zapłonie i po 10-15min już nie odpaliłem auta
. Brak wody to brak pojemności aku. Paruje tylko woda z elektrolitu. Ładowanie trwało 14h. U mnie jest 100Ah. Teraz mogę działać godzinami i bez problemu auto odpala. Korki u mnie to spinki plastikowe z zewnątrz mają 10mm wewnątrz śruba plastikowa 8mm. Tak wierciłem w Aku dziury w śladach w których powinny być korki.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: grzesiekj23 » 14 gru 2019, 22:56

Dzięki za podpowiedzi.

U mnie siedzi exide 74Ah 680a, korki są na listwie. Aku niby bezobsługowy, ale da się go otworzyć. Elektrolit jest ok, nawet dzisiaj sprawdzałem bo znowu padł i trzeba było ładować... Zaczynam się zastanawiać czy nie wymienić go na początek walki. Chociaż jak podmieniłem aku z Kappą, to było jeszcze gorzej. Kappa normalnie paliła, zero problemów, Phedra nawet nie obróciła wałem.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: kond243 » 15 gru 2019, 6:03

Być może rozrusznik się kończy. Pobiera za dużo prądu. Proponuję zmierzyć pobór prądu w stanie spoczynku. Podepnij amperomierz szeregowo w plusową kleme i zobacz ile prądu pobiera. Być może coś go rozładowuje.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

wernii
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 104
Rejestracja: 26 lut 2019, 16:36
Imię: Dariusz

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: wernii » 16 gru 2019, 18:30

A nie jest tak że w aku. cela padła?

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: grzesiekj23 » 17 gru 2019, 7:36

Aku był podpinany do testera i niby wszystko było ok. Mimo to każde podejrzenie jest do sprawdzenia. Na razie stawiam na 2 opcje: - coś ciągnie prąd(sprawdzę jak Konrad radzi); - rozrusznik jest do wymiany.

Wiem, że benzyna ma mniejsze wymagania odnośnie rozruchu, ale tak jak pisałem powyżej- ten aku w kappie działa bez problemu i doładowywania, aku z kappy(nieco mniejszy) z którym w kappie nie było problemów, w phedrze, na zimno, nie jest w stanie obrócić wałem.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra - gniazdo 12V w fotelu kierowcy

Post autor: grzesiekj23 » 30 gru 2019, 22:00

Przenoszę wątek o aku tutaj.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”