Phedra - wybór haka holowniczego

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Phedra - wybór haka holowniczego

Post autor: giekso » 09 lis 2019, 17:05

Drodzy Panowie! Doszedłem do takiego etapu w swoim życiu, że odczułem nagłą potrzebę posiadania haka.

Proszę o rady - co wybrać, na co zwracać uwagę, jak to wygląda z tą wiązką etc. etc. etc.

Pozdrawiam.
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra - wybór haka holowniczego

Post autor: grzesiekj23 » 09 lis 2019, 22:25

Wg mnie, najlepiej oczywiście hak dedykowany np. Westfalii. Nie widać belki, kula odczepiana i chowane gniazdo elektryki. Wszystko idealnie pasuje w otwory montażowe budy. W zestawie jest wszystko czego potrzeba do montażu. Do tego dedykowana wiązka 13 pin, obowiązkowo z modułem, który gada z BSI(np. Przy podpięciu przyczepy automatycznie odłącza czujniki parkowania). Wiazkę wpinasz w kostki w lewym tylnym nadkolu i to wszystko. Powyższe rozwiązanie ma jednak wadę jaką jest cena. Teraz coś pewnie około 1500zł. To jednak najwygodniejsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Jak wygląda sprawa z innymi zestawami to może ktoś inny się wypowie.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra - wybór haka holowniczego

Post autor: giekso » 10 lis 2019, 6:23

Jestem świeży w tym temacie - wiązka 13 pin to chodzi o to gniazdo w które wpina się instalacje np. przyczepki? Widziałem, że są też 7 pinowe - o co loto?

Cena za westfalie faktycznie z kosmosu....

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Phedra - wybór haka holowniczego

Post autor: Pawcio78 » 10 lis 2019, 8:47

Montuj 13-pinową. W 7-pinowej brakuje kilku sygnałów - chyba światła cofania i nie wiem jak jest z przeciwmgielnym.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra - wybór haka holowniczego

Post autor: wiesiu » 10 lis 2019, 11:26

Przeciwmgielne jest w 7 pinowym. Cofania rzeczywiście nie ma. W 13 pinowym może być jeszcze w zależności od wiązki zasilanie stałe 12V i po przekreceniu klucza w pozycję zapłon (np do przyczepy kempingowej).

Ja w swojej phedrze mam hak thule (teraz brink). Dla mnie rewelacja. Wart swojej ceny. Na pewno do tego typu ładnego auta nie zalozylbym gorszej klasy, bo takie najtańsze kojarzą mi się z autami lubianymi na budowach przez niezbyt wykwalifikowanych i uczciwych fachowców (wiem, głupie skojarzenie).

Jak chcesz zachować ładny wygląd auta to kupuj koniecznie z łatwo demontowalną kula haka i z chowanym gniazdem 13-pin.

A i dla osób które mają phedre z lpg z butla podwieszana w miejscu zapasu. Aby założyć hak raczej będzie trzeba zdjąć butlę. Dlatego jak ktoś planuje położenie haka w swoim "nowym" aucie to najpierw hak, potem lpg
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Phedra - wybór haka holowniczego

Post autor: FXX » 10 lis 2019, 13:57

Jak przedmówcy - Thule albo Westfalia plus moduł. Gniazdko 13-pin, bo np. w przypadku bagażnika na rowery musisz mieć światło cofania.

Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”