Zeta - problem z nagrzewnicą

quick
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 08 mar 2008, 0:00
Imię: sebastian
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: quick » 30 gru 2010, 22:05

Panowie proszę o pomoc,czy ktoś z Was wie jak mogę dobrać sie do nagrzewnicy,bo mi strasznie zimno.
Problem jest taki,że w mojej Zetce choć dmuchawa działa a temperaturę nawiewu mam na max28st. to z nawiewów leci ledwo ciepłe powietrze,a ja z dziećmi zamarzam.Nie jestem też pewien czy aby w Zetkach nie montowali dwóch dmuchaw? może ktoś z Was wie co z tym zrobić?

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nagrzewnica Lancia Zeta

Post autor: Paweu » 30 gru 2010, 22:18

Najpierw sprawdzić czy to faktycznie nagrzewnica jest problemem. Pod maską znajdź dwa węże wchodzące w grodź - oba powinny być gorące. Jeżeli jeden jest gorący, a drugi zimny - zapchana nagrzewnica i wtedy można się bawić :)

quick
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 08 mar 2008, 0:00
Imię: sebastian
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: quick » 31 gru 2010, 14:33

znalazłem te węże i oba są gorące,no może nie gorące ale mocno ciepłe.Co dalej z tym zrobić?

argenta67

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: argenta67 » 31 gru 2010, 15:01

To trzeba znaleźć klapę odpowiadającą za zmianę nawiewu z zimnego na ciepłe bo zapewne ta klapa nie jest prawidłowo ustawiona i zamiast kierować powietrze na ciepłą stronę to kieruje zimne mimo to, że masz na wyświetlaczu ustawioną wysoka temperaturę.

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: Paweu » 31 gru 2010, 15:03

Słychać, że te klapy pracują jak zmieniasz powietrze ciepłe-zimne?

argenta67

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: argenta67 » 31 gru 2010, 15:07

Paweu pisze:Słychać, że te klapy pracują jak zmieniasz powietrze ciepłe-zimne?
Nie zawsze musi być słychać chyba, że staniesz autem w kabinie dźwiękoszczelnej :lol:

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: Paweu » 31 gru 2010, 15:25

Silniczki zwykle słychać :)

quick
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 08 mar 2008, 0:00
Imię: sebastian
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: quick » 31 gru 2010, 15:50

żebym to ja wiedział czy słychać te klapy? jedyne co słyszę to jak zmieniam kierunek nawiewu-szyba-podłoga itd.ale czy zmieniając z ciepłego na zimne je słychać to nie wiem.Sterownie nawiewem mam w pełni elektryczne bez żadnych pokręteł i suwadeł

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: Paweu » 31 gru 2010, 15:53

Przy wciśniętym przycisku ECO ustaw wentylator na najwolniejszą opcję - 0 kratek tak aby wogole się nie obracał i wtedy zmieniaj temperaturę i słuchaj co się dzieje.

quick
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 08 mar 2008, 0:00
Imię: sebastian
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: quick » 31 gru 2010, 15:58

ok . a co jeśli będę coś słyszał? czy to może oznaczać wymianę np.nagrzewnicy lub co gorsze całego sterowania?

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: Paweu » 31 gru 2010, 16:05

Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 31 gru 2010, 16:09 przez Paweu, łącznie zmieniany 2 razy.

argenta67

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: argenta67 » 31 gru 2010, 17:26

Paweu pisze:Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
W tej Delcie jeśli masz taki zawór to nie masz elektronicznego sterowania. Jeśli jest elektroniczne sterowanie to nie ma żadnych zaworów, wszystko porusza się silniczkami elektrycznymi i nie ma możliwości ich usłyszeć co najwyżej słychać pocieranie przez klapę, ale i to jest zagłuszone przez pracujący wentylator, a wiec najlepiej rozłączyć wtyczkę od silnika dmuchawy i wtedy nasłuchiwać zmieniając temperaturę.

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: Paweu » 31 gru 2010, 17:52

argenta67 pisze:
Paweu pisze:Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
W tej Delcie jeśli masz taki zawór to nie masz elektronicznego sterowania. Jeśli jest elektroniczne sterowanie to nie ma żadnych zaworów, wszystko porusza się silniczkami elektrycznymi i nie ma możliwości ich usłyszeć co najwyżej słychać pocieranie przez klapę, ale i to jest zagłuszone przez pracujący wentylator, a wiec najlepiej rozłączyć wtyczkę od silnika dmuchawy i wtedy nasłuchiwać zmieniając temperaturę.
Bzdura - mam elektroniczne sterowanie, a ten zawór sterowany jest silnikiem elektrycznym (konkretnie cięgno zawora jest połączone z silnikiem elektrycznym).

argenta67

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: argenta67 » 31 gru 2010, 18:19

Paweu pisze:
argenta67 pisze:
Paweu pisze:Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
W tej Delcie jeśli masz taki zawór to nie masz elektronicznego sterowania. Jeśli jest elektroniczne sterowanie to nie ma żadnych zaworów, wszystko porusza się silniczkami elektrycznymi i nie ma możliwości ich usłyszeć co najwyżej słychać pocieranie przez klapę, ale i to jest zagłuszone przez pracujący wentylator, a wiec najlepiej rozłączyć wtyczkę od silnika dmuchawy i wtedy nasłuchiwać zmieniając temperaturę.
Bzdura - mam elektroniczne sterowanie, a ten zawór sterowany jest silnikiem elektrycznym (konkretnie cięgno zawora jest połączone z silnikiem elektrycznym).
Jaka bzdura, Delta a Zeta to zupełnie co innego wiec nie wiem o co się stawiasz, elektroniczne wyświetlacze z temperaturą w Zecie nie maja zaworów wody, wszystko sterowane jest mieszalnikiem powietrza czyli zespołem klap.

Paweu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 26 lis 2009, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

Post autor: Paweu » 31 gru 2010, 18:29

Źle mnie zrozumiałeś - ja się nie stawiam :) Chodzi o to, że w moim rozumieniu elektroniczne sterowanie to układ który na podstawie czujników dobiera temperaturę. W przypadku delty zawór nagrzewnicy sterowany jest silnikiem elektrycznym i otwierany jest na tyle, aby zapewnić przepływ płynu przez nagrzewnicę konieczny do uzyskania żądanej temperatury. Jeżeli chodzi o realizację tej funkcji, to jest tak jak mówisz - w delcie za pomocą zawora, a w zecie (wg rysunków z ePER) nie ma takiego zawora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”