Strona 1 z 1

Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

: 15 maja 2020, 3:07
autor: Ambrosious
Cześć!
Na początek, wybaczcie - być może - niewłaściwe nazewnictwo części, ale chyba i tak zorientujecie się o coo chodzi.

Kolumna resorująca nie jest na "sztywno" u góry połączona z nadwoziem. Miałem tak samo w Pandzie 1,1 zaś na sztywno było w Citroen Xsara 1,4.

Mam wrażenie samoistnego pogłębiania pełnego skrętu - przy jeździe parkingowej. Też tak macie? Czy właśnie po to, to jest tak zrobione?

Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

: 15 maja 2020, 7:44
autor: pietrek125
Rozwiązanie to powoduje zmianę kąta pochylenia McPhersona, a wiec i zwrotnicy... rozwiązanie zaczerpnięte z Punto II na której bazuje Y

Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

: 15 maja 2020, 12:43
autor: Ambrosious
Ok. Ale jaki jest cel? Zwiększenie zwrotności, czy samopowrotności (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) ?

Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

: 15 maja 2020, 15:28
autor: PastorFSO
Ogółem nie jest na sztywno po to, aby drgania pochodzące od jazdy nie przenoszone były na budę, ma być ciszej, no i gdzieś musi być łożysko, do tego niweluje własnie zmiany pochylenia amortyzatora w zależności od ugięcia zawieszenia. A samoistne dociąganie zakrętów może być spowodowane np. tym, że ktoś zamontował te mocowania tył na przód, tak samo przyczyną mogą być nie odpowiednie felgi i czasem luz na sworzniu wahacza.