Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

Post autor: Ambrosious » 15 maja 2020, 3:07

Cześć!
Na początek, wybaczcie - być może - niewłaściwe nazewnictwo części, ale chyba i tak zorientujecie się o coo chodzi.

Kolumna resorująca nie jest na "sztywno" u góry połączona z nadwoziem. Miałem tak samo w Pandzie 1,1 zaś na sztywno było w Citroen Xsara 1,4.

Mam wrażenie samoistnego pogłębiania pełnego skrętu - przy jeździe parkingowej. Też tak macie? Czy właśnie po to, to jest tak zrobione?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1308
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

Post autor: pietrek125 » 15 maja 2020, 7:44

Rozwiązanie to powoduje zmianę kąta pochylenia McPhersona, a wiec i zwrotnicy... rozwiązanie zaczerpnięte z Punto II na której bazuje Y
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

Post autor: Ambrosious » 15 maja 2020, 12:43

Ok. Ale jaki jest cel? Zwiększenie zwrotności, czy samopowrotności (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) ?

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 211
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?

Post autor: PastorFSO » 15 maja 2020, 15:28

Ogółem nie jest na sztywno po to, aby drgania pochodzące od jazdy nie przenoszone były na budę, ma być ciszej, no i gdzieś musi być łożysko, do tego niweluje własnie zmiany pochylenia amortyzatora w zależności od ugięcia zawieszenia. A samoistne dociąganie zakrętów może być spowodowane np. tym, że ktoś zamontował te mocowania tył na przód, tak samo przyczyną mogą być nie odpowiednie felgi i czasem luz na sworzniu wahacza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”