Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: Ambrosious » 25 gru 2020, 14:53

Cześć!
im bardziej auto jest przechylone na zewnątrz (na prawo) - tym rytmiczne stuki
głośniejsze, aż do wystąpienia drgań zgodnych ze tymi głuchymi i raczej niskimi dźwiękami.

W serwisie obejrzeli zawieszenie i dopatrzyli się tylko popękanej gumy tuleji przedniej
wahacza. Jazdy próbnej nie było.

Jakoś mnie nie przekonuje ta diagnoza: zużycie tuleji słyszałbym raczej na nierównościach,
i jak tuleja może stukać rytmicznie? Przebieg auta w/g drogomierza ~135 000 km.

Niezależnie od waszych przypuszczeń, może ktoś poleci mi jakiś sensowny serwis
w Warszawie, najlepiej na Ursynowie?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: Bichoń » 25 gru 2020, 18:13

Jeżeli stuka przy skręconych kołach, z częstotliwością zależną od prędkości, im bardziej skręcone tym głośniej - to obstawiam że przegub zewnętrzny jest do wymiany.

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: Ambrosious » 26 gru 2020, 4:43

Hmmm...
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z takim przegubem? Z czasem zacznie stukać też na mniej skręconych, i potem prostych kołach? Na koniec - rozsypie się?

Ale "chwilę" mogę jeszcze pojeździć, po obszarze działania komunikacji miejskiej, by mieć czym wrócić do domu?

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: Gepard » 26 gru 2020, 11:05

Zależy jaką "chwilę" chcesz jeździć. Jesli to faktycznie przegub, a objawy na to wskazuja, to może on rozlecieć sie w kazdej chwili np. na zakręcie albo skrzyżowaniu i w jednej sekundzie zostajesz bez napędu. Lepiej tego nie lekceważyć. Koszt przegubu wraz z wymiana nie powinien przekroczyć 200,- zł. Tylko nie zakładaj najtańszych zamienników Harta czy Maxgeara, bo moga sie rozlecieć zaraz po wyjeździe z warsztatu :lol:
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: Jam_Belfegor » 28 gru 2020, 8:49

Też obstawiałbym przeguby (najpewniej zewnętrzny) łatwo to sprawdzić bo dźwięk jest zależny od prędkości z jaką jedziesz i w dużej mierze kąta skrętu kół. Zrób sobie test na zwracanie na jakimś placyku i dodaj w trakcie gazu. Jak koledzy powyżej uczulam na tanie zamienniki, podobnie jak łożyska - szybko się zemści. Najlepiej wyrwać coś firmowego lub OE, tu nie na oszczędzasz. Jak byś miał silnik w podpisie albo pisał w samym temacie, to można by coś konkretniej podać... no a tak. Pojechać delikatnie uważając bardzo na zakrętach (powoli / mało gazu) do serwisu z takim przegubem zapewne dojedziesz, ale jeździć na co dzień jak by nic się nie stało odradzam. Może nic się nie stanie, a może dodasz za dużo gazu i wysypie się cały kosz z kółkami do osłony i stracisz napęd na jedno koło, a niech Ci stanie się tak jeszcze na środku ruchliwego skrzyżowania.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: volf » 28 gru 2020, 9:23

Tylko rozwalony przegub to słychać przy zwykłym skręcie i nie trzeba auta ''pochylać''.
Już nie wspominam o tym, ze nawet początkujący serwis nie ma problemu ze zdiagnozowaniem tego...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo

Post autor: Jam_Belfegor » 28 gru 2020, 12:09

Dlatego było by dobrze zrobić sobie rundkę po placyku (najlepiej bez dziur) z maksymalnie skręconymi kołami i dodawać gazu i słuchać czy rytmika dudnienia idzie w parze z prędkością. Wibracje to też jeden z objawów z rzutnych przegubów. Ostatecznie można też załapać łapą za przeguby i poruszać w osi obrotu przegubu. Luz fabryczny jest bardzo mały wręcz minimalny. Zużyty przegub będzie ganiał do przodu i do tyłu. Łatwiej tak sprawdzić przegub wewnętrzny (tu trzeba mieć zablokowane koło - tak by półoś napędowa się nie obracała) niż zewnętrzny bo tam za bardzo nie ma za co łapać, a przez koło to średni temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”