Ypsilon 1.3multijet 90KM -blokada wału korbowego

Ignac

Ypsilon 1.3multijet 90KM -blokada wału korbowego

Post autor: Ignac » 29 lis 2020, 18:57

Witam. Przymierzam się do wymiany łańcucha rozrządu w 1.3multijet. Posiadam już prawie wszystkie potrzebne akcesoria przydatne przy wymianie. Brakuje mi blokady wału korbowego. Jedyne miejsce gdzie można zablokować wał jest na łączeniu silnika ze skrzynią biegów. Jest to pozioma kilkumilimetrowa szczelina położona mniej więcej w połowie wysokości łączenia silnika ze skrzynią. Zestawy blokad jakie znalazłem, nie zawierają dedykowanej blokady wału. Jest w nich najczęściej okrągły trzpień do blokady wału poprzez otwór w dolnej części skrzyni/silnika. W moim przypadku takiego otworu nie ma. I teraz pytanie, w jaki sposób zablokować wał mając dostęp poprzez tą poziomą szczelinę. Czy jest dedykowana blokada?

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Ypsilon 1.3multijet 90KM -blokada wału korbowego

Post autor: 1608cc » 29 lis 2020, 19:38

Katalog podaje, że do 1.3 JTD idą takie blokady (wał / koło zamachowe / wałki) :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Ignac

Re: Ypsilon 1.3multijet 90KM -blokada wału korbowego

Post autor: Ignac » 29 lis 2020, 22:49

Dzięki za szybką odpowiedź. Ten ostatni przyrząd nie bardzo pasowałby moim zdaniem do zablokowania koła zamachowego w 1.3 Multijet .
Poniżej zdjęcie szczeliny gdzie można zablokować koło zamachowe.
20201129_212534.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Ypsilon 1.3multijet 90KM -blokada wału korbowego

Post autor: 1608cc » 30 lis 2020, 1:28

To okienko w skrzyni to tylko do określenia (z grubsza) punktu gmp. Raczej trzeba zablokować koło pasowe, czyli ta blokada :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”