Uno 1.1 FIRE gaźnik 91r. przepala olej

Awatar użytkownika
Italianiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 14 cze 2014, 12:21
Skype: aleks.li2
Imię: Aleks
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Uno 1.1 FIRE gaźnik 91r. przepala olej

Post autor: Italianiec » 31 sie 2018, 16:00

Witajcie wszyscy!

Mam problem z swoim Uno, a mianowicie: na samym początku wydawało dziwne dźwięki przy wydechu. Uszczelniłem wydech, dźwięk został, więc godzina i zrzuciłem głowicę. Okazało się, że UPG było wydmuchane między 1cylindrem, a rozrządem (stąd dziwne dźwięki) i coś mnie w tedy podkusiło, żeby rozpiąć jeden zawór i zobaczyć co się tam dzieje. W sumie nic nie zauważyłem specjalnego, więc złożyłem to do kupy i cieszyłem się jazdą... Przez jakieś 200km, gdy zaczął dość dobitnie dymić. Moja diagnoza? Zruszyłem stary uszczelniacz zaworowy i puścił olej, więc znów głowica w górę. Rozpiąłem wszystkie zawory, przeczyściłem prowadnice z starych sparciałych uszczelniaczy, założyłem nowe uszczelniacze, poskładałem głowicę, silnik i co? Odpalam, pięknie od strzała odpalił, ale dymi tak samo, jak nie gorzej, ściągam odmę to tak samo dymi z niej jak i z wydechu : cenzura : . Ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok12Bar, przy próbie olejowej prawie się nie zmienia. Według mojego znajomego mechanika, gdy doszczelniłem górę, to wszystko idzie w dół czyli pierścienie. Według mojego taty pierścienie tak nagle nie zaczynają mocno puszczać. Jakie jest zdanie według Was? Zkiepściłem coś z głowicą czy pierścienie faktycznie?

Pozdrawiam Aleks!
Fiat Uno MKII 1.1 gaźnik
Lancia Thema 2.0 16v- Na części
Lancia Thema 3.0 V6- pozostały po niej wspomnienia
Fiat Uno MKII 1.0 I.E FIRE- pozostały po nim wspomnienia
Obrazek

Serdecznie wszystkich zapraszam na zakupy do naszego sklepiku klubowego :)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2087
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Uno 1.1 FIRE gaźnik 91r. przepala olej

Post autor: adamM20 » 02 wrz 2018, 13:12

.... Tata ma rację. Jeśli czyściłeś prowadnice to być może przy składaniu głowicy pozamieniałeś zawory (nie wróciły one swoje pierwotne miejsca).
Czy docierałeś przy okazji zawory do gniazd? Jeśli nie to zanim zaczniesz "grzebać" dalej, zrzuć głowicę raz jeszcze ( :-? ) i "dotrzyj" zawory. Zanim to zrobisz to wyczyść gniazda zaworów i sprawdź ich stan.
Tak to już jest, że jeśli ruszy się w miarę sprawny silnik najczęściej z dużą ilością kilometrów to można uruchomić efekt kuli śnieżnej ....
Pozdrawiam.
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,

Awatar użytkownika
zygmunt1
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Uno 1.1 FIRE gaźnik 91r. przepala olej

Post autor: zygmunt1 » 03 wrz 2018, 17:25

Jeśli olej wymieniłeś na nowy po poprzedniku, to być może, był dodany tam jakiś dodatek
uszczelniający i dlatego po wymianie puszcza między pierścieniami ?
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”