Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

spec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki

Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

Post autor: spec » 02 gru 2015, 16:37

Hej.

Czy w jednopunktowym wtrysku paliwa ww. silnika sterownik odcina dawke paliwa całkowicie?
Jeśli tak, to do jakich obrotów przy hamowaniu biegami?

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6698
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

Post autor: faraon » 02 gru 2015, 20:37

spec pisze:Hej.

Czy w jednopunktowym wtrysku paliwa ww. silnika sterownik odcina dawke paliwa całkowicie?
Jeśli tak, to do jakich obrotów przy hamowaniu biegami?
Tak - odcina całkowicie. Oczywiście mówimy o sprawnym sterowniku :)
Powrót do dawkowania paliwa /zależy od typu sterownika, pojazdu itd./ waha się od 850 - 1100 obr/min.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

spec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki

Re: Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

Post autor: spec » 03 gru 2015, 9:14

Podane wartości są pewne?
Nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji.
Na forum fiata wartości podawane przez użytkowników oscylowaly przy ok 1500rpm.
Podane wyzej wartości wydaja mi się za niskie, gdyż producent podaje obroty biegu jałowego 950+-50rpm.
Już nawet nowsze diesle np. Fiatowski Jtd ma odcięta dawke paliwa do 1400rpm przy hamowaniu silnikiem.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1432
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

Post autor: Pawcio78 » 03 gru 2015, 9:31

Ecu Hitachi w Lybrze 1.8 przywraca dawkę paliwa przy 1380obr/min. Tyle podaje Satiz. Tempra to miała przy identycznej wartości. Przecież wyraźnie czuć kiedy to następuje. Rozpędź silnik na np. trzecim biegu do ok 2,5-3 tyś obrotów i puść gaz i obserwuj obrotomierz. Na początku silnik będzie wyraźnie hamował samochód a od pewnego momentu zacznie delikatnie ciągnąć. To jest właśnie ten moment kiedy Ecu przywraca zasilanie paliwem.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6698
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Y 1.2 8v SPI - hamowanie silnikiem a spalanie Pb

Post autor: faraon » 03 gru 2015, 16:14

spec pisze:Podane wartości są pewne?
Nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji.
Na forum fiata wartości podawane przez użytkowników oscylowaly przy ok 1500rpm.
Podane wyzej wartości wydaja mi się za niskie, gdyż producent podaje obroty biegu jałowego 950+-50rpm.
Już nawet nowsze diesle np. Fiatowski Jtd ma odcięta dawke paliwa do 1400rpm przy hamowaniu silnikiem.
Masz rację, że podałem za niskie te wartości. Sugerowałem się obrotami wolnymi, a nie tzw. "podtrzymaniem obrotów". Z tego co pamiętam w Seicento wartość ta wynosiła ok. 1100 obr/min, więc dla innych pojazdów, (centralek, silników) może być inna i raczej wyższa. Zakres 1100 - 1400 będzie bliższy prawdy niż to co napisałem w poprzednim swoim poście.

Musisz wybaczyć - starość to także ... skleroza : gafa : , a sam sobie nadaję : czerwona : ;)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”