Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnika

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnika

Post autor: sladki » 17 kwie 2015, 22:00

Witam,
No i stało się: Lancia nie zapala mimo, że poprzedniego dnia działała bez zarzutu.
Po dwóch sekundach od momentu przekręcenia kluczyka pojawia się kontrolka wtrysku tzw. marchewka i silnik nie zapala.
Po podłączeniu się do sterownika programem IAW SCAN mam 2 błędy FIAT CODE:
C2 ECU zablokowało rozruch silnika Stan [Active]
C6 Błąd kodu klucza Stan [Active] [Stored]

Czyszczenie błędów niczego nie zmienia. Po chwili znowu się pojawiają.
Kluczyk mi nie wygląda na taki co ma w sobie elektronikę - trochę czarnego plastiku na główce. Bardziej przypomina te z czasów 126.

Dodatkowo wykonałem testy dostępne na 3 zakładce:
Fuel pump relay PASSED
Injector PASSED
Coil 1 PASSED
Coil 2 PASSED
EVAP Valve PASSED
REV Meter PASSED
AC Relay PASSED
Generic relay FAILED

Czy mogę prosić o jakieś wskazówki gdzie szukać i co może być przyczyną ?
Co kryje się pod nazwą GENERIC RELAY i gdzie go szukać?
Lancia ma swoje choć przebieg jeszcze przyzwoity 141 tys i z silnikiem nie było do tej pory problemów.

Pozdrawiam
Andrzej
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 19:47 przez sladki, łącznie zmieniany 1 raz.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU Disallowed to start engine

Post autor: Lukasz_TG » 18 kwie 2015, 11:49

Jakieś głupoty ten program wypisuje. Tam jest jeden przekaźnik zespolony do wszystkiego. Pod maską na podszybiu, po stronie kierowcy pod czarnym deklem. Kontrolka CODE gaśnie ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 18 kwie 2015, 20:21

Kontrolka CODE cały czas się pali. Tak jak pisałem wcześniej po przekręceniu kluczyka zapalają się 3 kontrolki: CODE, ładowanie i olej. Po 2-3 sekundach włącza się "marchewka".
Czytałem trochę informacji o problemach z immo i kluczykach niemniej ten, który posiadam wygląda na taki co raczej nie w sobie żadnej elektroniki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Lukasz_TG » 18 kwie 2015, 20:36

CODE blokuje, wcześniej odpalałeś tym kluczem ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 18 kwie 2015, 21:19

Tak, odpalałem tylko tym kluczem. Zresztą innego nie mam.
Dzień wcześniej działał bez problemu.
Może problemem jest sama stacyjka?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4730
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Bichoń » 18 kwie 2015, 22:12

Nie wiem jak jest w Y, ale w innych modelach często występuje problem ze stykami kostki antenki immobilisera. Ta antenka ma formę krążka dookoła stacyjki i od tego powinien wychodzić kabelek. Prześledź ten kabelek, zapewne znajdziesz gdzieś pod kierownicą kostkę łączeniową, rozepnij, przeczyść styki, wepnij i sprawdź czy odpali.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1014
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Gepard » 18 kwie 2015, 22:18

W Y jest tak samo jak piszesz.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Lukasz_TG » 19 kwie 2015, 9:18

Nigdy do żadnego Y nie miałem takiego kluczyka, dlatego pytałem. Miałem ten sam problem winna właśnie była antena. Kostka wchodzi bezpośrednio do centralki Code. Nie ma skutecznej metody na przetestowanie tej anteny. Pasuje od Punto I.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1434
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 20 kwie 2015, 8:03

Sprawdź przekaźnik zespolony o którym pisze Lukasz_TG to właśnie generic relay. Masz drugi kluczyk?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 20 kwie 2015, 17:25

Antenkę zlokalizowałem, styki kabelka antenowego wchodzące do centralki jak i wychodzące przeczyściłem kontaktem i ponownie kilka razy włożyłem. Niestety nic nadal alarm code aktywny i "marchewka".

Czy przekaźnik zespolony to ten pokazany na załączonym zdjęciu (schowany pod czarnym dużym plastikiem)?

Niestety nie mam drugiego kluczyka. Co radzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1434
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 20 kwie 2015, 17:58

Poszukać na all? takuego przekaźnika od punto. Ale najpierw rozebrałbym ten Twój i zobaczył co z nim nie tak. A nie ma przypadkiem jakiegoś beziecznika code po drodze?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: Lukasz_TG » 20 kwie 2015, 18:00

Tak, to ten przekaźnik. Nie ma skutecznej diagnostyki CODE. Mi padła antena. Co proponuje. Odczep antene od stacyjki, trzyma się na zatrzaskach przystaw do czarnego elementu kluczyka włącz zapłon i sprawdz czy CODE zgaśnie. Jak nie, to jedz na szrot zdybaj Punto I wyciągnij z niego antene i przekaźnik.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

sladki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2014, 20:09
Lokalizacja: Katowice

Re: Y 1.2 8v '96 - nie zapala ECU zablokowało rozruch silnik

Post autor: sladki » 22 kwie 2015, 19:20

Przekaźnik sprawdzony i jest OK (przemierzyłem przejścia zarówno przy podanym napięciu na cewki jak i bez).

Odnośnie antenki na razie tylko ją zmierzyłem (oporność 27Ohm) i przesuwałem blisko kluczyka. NIestety CODE nadal aktywne.

Sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki ale są OK.

Przy okazji wyszło, że nie działają też wycieraczki obie oraz dmuchawa. Czy może to być jakiś związek?

Dwie prośby:
info o schemacie elektrycznym LanciaY / Punto 1 - gdzie znaleźć sprawdzony.
Szrot w okolicach Katowic z częściami do Punto 1.

Pozdrawiam
AS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1434
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 22 kwie 2015, 22:14

Obym się mylił ale wygląda mi to na problem z puszką immo. Sprawdź połączenie tej dużej wtyczki w puszce immo. Sprawdź też bezpiecznik CODE.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1434
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 22 kwie 2015, 22:21

Już chyba wiem. Przejrzyj dokładnie bezpieczniki skrzynce na akumulatorze. Są tam 4 sztuki z czego 30 A jest od CODE a trzy pozostałe prawdopodobnie od dmuchawy i wycieraczek. Sprawdź zasilanie tych bezpieczników.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”