Strona 1 z 1

Y 1.4 12v - przestał pracować

: 10 lut 2015, 20:24
autor: mario1942
Witam wszystkich.

Mam dość naglący problem. Szukałem przyczyny zbyt niskich obrotów biegu jałowego - w tym celu dobrałem się do monowtrysku oraz do wtyczek. Zwróciłem uwagę na pewien element obok wtrysku - okrągły, nie był dokładnie przykręcony na trójkątną obejmę z trzema śrubami. Po rozłożeniu okazało się, że składa się z membrany i sprężynki. Złożyłem wszystko do kupy jak było, ale... Silnik nie chce pracować! Nie ma żadnych kontrolek, po prostu zapala tylko przy pełnym otwarciu przepustnicy i od razu gaśnie. Czyżbym naruszył jakiś regulator ciśnienia paliwa i to przez to?

Re: Y 1.4 12v - przestał pracować

: 11 lut 2015, 10:42
autor: Lukasz_TG
Tak to regulator ciśnienia paliwa, śruby ma zawsze luźne jak je dowaliłeś to działać nie będzie. Poskładaj to jeszcze raz na spokojnie, sprawdź wtyczki itd.

Re: Y 1.4 12v - przestał pracować

: 11 lut 2015, 20:26
autor: mario1942
Tak myślałem, że to regulator ciśnienia. Wtyczki posprawdzałem, wszystkie są na miejscu. Czy regulator ciśnienia powinien mieć jakiś określony luz przy przykręcaniu?

Re: Y 1.4 12v - przestał pracować

: 11 lut 2015, 20:31
autor: Lukasz_TG
Określonego momentu nie znam, dokręcasz te trzy śruby równomiernie jak zaczynają stawiać opór to zostawiasz. Dociągałem je jeszcze minimalnie, ale już na pracującym silniku.

Pozdrawiam

Re: Y 1.4 12v - przestał pracować

: 18 lut 2015, 17:47
autor: mario1942
Nadal niestety silnik nie pracuje poprawnie.

Objawy:
- odpala tylko na w pełni otwartej przepustnicy po długim kręceniu
- dusi się
- nie ma w ogóle mocy
- przy puszczeniu gazu gaśnie
- zbyt bogata mieszanka, dużo dymu
- żadna kontrolka się nie świeci

Samochodem nie da się jeździć więc proszę o jakąś wskazówkę.... Zaznaczę tylko, że moimi jedynymi czynnościami było rozpięcie i wpięcie wtyczek okolicy przepustnicy, demontaż regulatora ciśnienia, rozpięcie akumulatora.

Re: Y 1.4 12v - przestał pracować

: 18 lut 2015, 20:05
autor: Lukasz_TG
W tym układzie stawiam na cewke zapłonową. fabryczne cewki Bosch-a maiły wade, mianowicie po latach pękała obudowa, szczególnie w zimie. Nic innego w tym silniku takich drastycznych objawów nie powoduje.