Katalizator tlumiki patenty

Awatar użytkownika
Zagłoba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
Skype: zaglobam
Lokalizacja: Łomża

Katalizator tlumiki patenty

Post autor: Zagłoba » 08 kwie 2021, 10:17

Witam

Prośba o zamieszczanie informacji jakie katalizator i tłumiki można stosować zamiennie do naszych modeli np:

Lancia thesis 3.0 v6 benzyna pasuje od Alfy 166 bo ten sam silnik

Ja mam thesis 2.4 bezyna 170km i dziurę w katalizatorze przy silniku i szukam info jaki inny katalizator można tam wstawić (od czego innego pasuje) lub jakie inne są rozwiązania problemu.
Kto ma wiedzę prośba o wsparcie

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia

Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: 1608cc » 08 kwie 2021, 10:22

Stilo 2.4 / Marea 2.0 CF3 / Lybra 2.0 CF3 - puszka jest ta sama wymiarowo, ale czy wkład jest identyczny to nie wiem...
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

boczek NS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 589
Rejestracja: 03 lip 2017, 9:36
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: boczek NS » 08 kwie 2021, 20:08

Ktoś ostatni miał takiego kata na handel nowego🤔
Proxima...

Awatar użytkownika
Zagłoba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
Skype: zaglobam
Lokalizacja: Łomża

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: Zagłoba » 08 kwie 2021, 23:34

boczek NS pisze:Ktoś ostatni miał takiego kata na handel nowegoObrazek
Proxima...
Jak dobra cena to Chętnie skorzystam. Jak go namierzyc ? Obrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia

Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: proxima86 » 09 kwie 2021, 9:06

Chcesz kupić?
Helios chyba ma...a czy dobra cena?Za taki rarytas?

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka




Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: bogdan » 09 kwie 2021, 14:49

Nowy 600 pln

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: piterstilo » 24 sie 2022, 18:36

Bo to było tak:
Rutynowo przeglądam ogłoszenia o częściach do Lancii. Najlepiej oryginalnych z wyprzedaży itp. Wcześniej też do Lybry, obecnie do Delty.
Nieraz udało mi się trafić na super cenę jakiejś części, mniejsza z tym czy akurat była mi potrzebna.
Tak było i tym razem. Wypatrzyłem nowy oryginalny katalizator do mojej Delty 1.9 TT w cenie 370 zł. Towar ten chyba już dość długo przewijał się przez ogłoszenia.
Widać nikt nie wpadł na taki genialny pomysł, jak ja.
Oczami wyobraźni zobaczyłem świetny interes, jaki zrobię kupując go.
Poza tym, korzyści miały być też długofalowe: brak troski o rychłe? możliwe? przytkanie i kłopoty z tym związane, w połączeniu z wcześniejszym czyszczeniem DPF-u, lepsze parametry, rzadsze wypalanie i szeroko pojęta przyjemność z jazdy, nie wspominając o czystszym powietrzu naszej kochanej planety Ziemi.
Kalkulowałem następująco: mimo, że katalizator w moim aucie nie zdradza, żadnych oznak zużycia, to jednak ma przejechane te 209 tkm. Czyli za niedługo może dokonać żywota.
Niby katalizatory się czyści podobnie jak DPF-y, ale to też kosztuje. Kupując nowy oryginalny za cenę czyszczenia to już jest dobry interes.
W dodatku, zaplanowałem oddanie do skupu starego katalizatora, i wówczas interes miał być jeszcze lepszy, bo w najgorszym przypadku zwróci mi się koszt zakupu i montażu.
Niestety, okazuje się, że kupiony przeze mnie katalizator jest jednym jedynym w całej przestrzeni. Nikt nie sprzedaje i nikt nie potrzebuje takiego.
Dzwoniłem i pisałem do kilku skupów tego żelastwa, wysyłałem zdjęcia, numery wypisywałem osobno nawet, mimo, że są dobrze widoczne, opisy z jakiego auta pochodzi.
Tylko jeden odpisał, że nie ma takiego katalizatora w katalogach. Są katalogi z takimi katalizatorami, mają tysiące numerów, od 8 do 10 tyś. Ale moich numerów tam nie ma.
Faktycznie, bo sam sprawdzałem.
Takie zidentyfikowanie katalizatora jest o tyle ważne, że każdy ma inną, większą lub mniejszą zawartość platyny, palladu i rodu.
Widziałem filmik na YT, gdzie gość przywiózł 4 katalizatory z Fiata i zainkasował 48 tys zł po 12 za każdy. Wiadomo, że nie ta liga, ale kilka stówek bym przytulił.
Pobrałem aplikację z wyceną katalizatora, i rzeczywiście nie ma takich numerów. Owszem wyskoczył numer ale DPF-u. Pozostaje mi jeszcze pomiar spektrometrem czyli prześwietlanie katalizatora. Wtedy chyba wyjdzie ile tych cennych pierwiastków w nim jest.
Wstępnie umówiłem się na taką operację, na giełdzie w Gliwicach, bo też nie każdy skup, posiada ten aparat.


Teoretycznie taki katalizator powinien znajdować się w takich autach jak : SAAB, OPEL I CADILLAC, bo tez miały ten sam silnik.
Może komuś się uda odnaleźć takie numery, co ciekawe są 2 fabryczne:
55218566
51825792
A 07 12 11
D148
OQ3
EMCON producent
222 6079 001
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: volf » 24 sie 2022, 20:32

Ten nowy będziesz badał tym spektrometrem? To się robi bez rozbiórki/rozbebeszania obudowy?
Co do wartości i zwrotu kosztów zakupu to moze być róznie, np.takie z kappy jtd to nawet za 100 zeta nie chcą skupować 8-O
KAPPA TDS & JTD

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: piterstilo » 24 sie 2022, 21:17

Nowy katalizator został wczoraj zamontowany.
Stary jest na sprzedaż i jego zdjęcie jest powyżej.
To badanie spektrometrem, to tak myślę, że przez otwór się zrobi, ten przy którym jest ta flansza ze śrubami do montażu. Drugi otwór to połączenie z turbiną.
Ale możliwe, że trzeba będzie rozpłatać całą puszkę.
Tak sobie myślę, że w końcu żeby zaspokoić wymagania normy Euro 5 to chyba tych pierwiastków do oczyszczania trochę musi być. W tym katalizatorze, rzecz jasna.

Dla porównania dodaję zdjęcie nowego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: Helios » 24 sie 2022, 21:44

Ceny katów są różne, a wielu skupujących wali w ch!@# mówiąc delikatnie. Raz za kata w skupie dawał mi typ 150zł, jak schowałem do bagażnika i poszedłem do auta, to cena wzrosła do 550zł :lol: W skupie następnym od razu dostałem 700zł.

Te katy z Fiata po 12k to jakaś lipa, najdroższe są od Multipli CNG, nie wiem jak teraz ale ok 10-11k były.

Co do euro 5 czy coś to też nie ma czym się sugerować

Ten co masz to pewnie coś w tym stylu ze zdjęcia, oplowski, malutki i nie za dużo warty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: volf » 24 sie 2022, 22:06

Made in ZAF, czyli RPA więc jest nadzieja na jakieś złoto czy platynę, bo diamentów to chyba nie będzie :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: Jam_Belfegor » 25 sie 2022, 8:31

piterstilo pisze: ...
Tak sobie myślę, że w końcu żeby zaspokoić wymagania normy Euro 5 to chyba tych pierwiastków do oczyszczania trochę musi być. W tym katalizatorze, rzecz jasna.
...
Błędny tok myślenia, im bardziej współczesny katalizator tym mniej pierwiastków. Zauważ też że stare katalizatory były bardzo duże i ciężkie w stosunku do małych współczesnych. Współczesne silniki bardzo precyzyjnie dawkują paliwo / powietrze za co odpowiada pierdyliard czujników. Starsze konstrukcje były mniej doskonalsze pod tym względem i produkowały masę syfu - to raz. Druga sprawa latami doskonalono technikę nakładania pierwiastków na lamele rdzenia katalizatora kiedyś używano wielokrotnie więcej pierwiastków szlachetnych by uzyskać katalizę w komórkach katalizatora do tego jak pisałem wcześniej taki katalizator miał więcej roboty niż współczesny. Obecne katalizatory mają napyloną tak cienka warstwę że raczej szukać jej pod mikroskopem a nie gołym okiem. Stąd masz takie akcje typu po kilka tysięcy za katalizator z auta z lat 90'tych i po kilka stów za współczesne auto po 2000r. i dalej. Współczesne katalizatory są również mniej trwalsze. W aucie z tal 90tych katalizator potrafił być dożywotni i spokojnie znosił przebiegi po pół miliona jeszcze działając, dziś po 200tyś. może sz mieć już problem. Zaczyna szwankować DPF - już jest dopchany przeważnie zaczyna padać katalizator. Oczywiście jest to generalizowanie ale z moich obserwacji te 200 tyś to magiczna bariera - jest to tez ten próg (a nawet powiedział bym ze obecnie wcześniej), gdzie współczesny silnik ma już mocny problem z braniem oleju zwłaszcza mała turbo benzyna co lawinowo wpływa na zabijanie "ekologii" w układzie wydechowym. Nie pomaga tez walenie łopatą do głowy ze olej można zmieniać co 30tyś. Pomimo szerokiego od kilku lat propagowania skracania interwałów serwisowych względem tego co ASO / producent zaleca. Masa osób leci jak im ASO powie - takich przykładów mógłbym na pęczki mnożyć. Nawet swojego ojca muszę edukować żeby olał co mu serwis oraz komp pokładowy podaje - w odpowiedzi słyszę żebym nie był mądrzejszy niż producent samochodu... ehh... :lol:

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: Jarek_Jarecki » 25 sie 2022, 8:55

Jam_Belfegor pisze: 25 sie 2022, 8:31 ... współczesny silnik ma już mocny problem z braniem oleju zwłaszcza mała turbo benzyna co lawinowo wpływa na zabijanie "ekologii" w układzie wydechowym...
Przepraszam za mały off top - śmiało będzie można usunąć...

Ale muszę tutaj zdecydowanie przyznać rację Jam_Belfegor.....mam Skodę Karok 1.5 turbo benzyna....przejechałem zaledwie 27tkm od nowości (auto z salonu) i już dwa razy wywalało komunikat o dolaniu oleju...i w sumie na niecałe 30tkm dolałem już 1,5 litra!!! To jest chore wg mnie!
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: volf » 25 sie 2022, 10:43

Jam_Belfegor pisze: 25 sie 2022, 8:31 Nie pomaga tez walenie łopatą do głowy ze olej można zmieniać co 30tyś. Pomimo szerokiego od kilku lat propagowania skracania interwałów serwisowych względem tego co ASO / producent zaleca. Masa osób leci jak im ASO powie - takich przykładów mógłbym na pęczki mnożyć. Nawet swojego ojca muszę edukować żeby olał co mu serwis oraz komp pokładowy podaje - w odpowiedzi słyszę żebym nie był mądrzejszy niż producent samochodu... ehh... :lol:
Z drugiej strony jak ktoś zmienia auto co 3 czy 4 lata to co go obchodzi, że silnik zamiast 500kkm wytrzyma tylko 200kkm :)
Ma wymieniać olej co 10kkm, żeby zrobić dobrze 3 czy 5 właścicielowi :D
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Katalizator tlumiki patenty

Post autor: Jam_Belfegor » 25 sie 2022, 11:52

volf pisze: 25 sie 2022, 10:43 Z drugiej strony jak ktoś zmienia auto co 3 czy 4 lata to co go obchodzi, że silnik zamiast 500kkm wytrzyma tylko 200kkm :)
Ma wymieniać olej co 10kkm, żeby zrobić dobrze 3 czy 5 właścicielowi :D
Panie kochany :lol: taki model na zachodzie europy, my wciąż jednak użytkujemy auta ciutke dużej. Oczywiście z roku do roki się to zmienia i kupujemy coraz więcej i coraz częściej nowych autek niemniej dalej odstajemy od reszty "bogatszych" krajów. Do tego zainstalowano na po pandemiczny model i już nie kupimy relatywnie tanio nowego auta w miarę szybkim terminie co trochę przyhamuje cała machinę. Siostra teraz jest na kupnie nowego auta i jakiś dramat, ceny z kosmosu (oczywiście nie jestem tu zaskoczony, bo tąpnięcie mamy od paru lat, ale teraz mam wrażenie ostro przyspieszyło) za coś ciutke większego jak smart, do tego terminy oczekiwania masakra. Ewidentnie mamy prze-formatowanie rynku motoryzacyjnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”