THESIS Connect NIT video mod

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 25 sty 2021, 21:46

goldixll pisze: 25 sty 2021, 21:21 Kurka widać że łebski z Ciebie gość ... może ogarnąłbyś RT3 z phedry żeby można było kamerę cofania podłączyć pod oryginale wyjście video i działało przy wrzuceniu wstecznego :roll: Właścicieli autobusów na forum coraz więcej myślę że nie jeden by się skusił na dołożenie kamerki jak by dało się to jakoś plug&play ogarnąć :)
Z tego co idzie się dowiedzieć ze zdj na "internetach" to Phedra ma prawie identyczny wyświetlacz jak Thesis więc nie będzie żadnego problemu z wyświetlaniem obrazu z kamerki + aktywacja po wstecznym. Trzeba tylko płytkę gdzieś tam upchnąć ;)
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: goldixll » 25 sty 2021, 22:37

1608cc pisze: 25 sty 2021, 21:46
goldixll pisze: 25 sty 2021, 21:21 Kurka widać że łebski z Ciebie gość ... może ogarnąłbyś RT3 z phedry żeby można było kamerę cofania podłączyć pod oryginale wyjście video i działało przy wrzuceniu wstecznego :roll: Właścicieli autobusów na forum coraz więcej myślę że nie jeden by się skusił na dołożenie kamerki jak by dało się to jakoś plug&play ogarnąć :)
Z tego co idzie się dowiedzieć ze zdj na "internetach" to Phedra ma prawie identyczny wyświetlacz jak Thesis więc nie będzie żadnego problemu z wyświetlaniem obrazu z kamerki + aktywacja po wstecznym. Trzeba tylko płytkę gdzieś tam upchnąć ;)
No to panie nie ma co gdybać trzeba nowy rynek zbytu otwierać :D Nie wiem jak inni ale ja się lubuje w takich bajerach... MirrorLink w ulysse/phedra ... miodzio

Ktoś tu nawet ostatnio próbował sprzedać zegary z wyświetlaczem w rozsądnych pieniądzach ... można by do testów coś takiego ogarnąć
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 25 sty 2021, 23:32

Problem będzie ze "znalezieniem" odpowiedniego przycisku do przełączania obrazu (jeśli chodzi o wejście AUX video). W Thesis jest o tyle prościej że przyciski są połączone taśmami do modułu za wyświetlaczem - wszystko ładnie na wtyczkach, więc można bezinwazyjnie przechwycić sygnał przytrzymania przycisku. W Phedrze trzeba by kombinować z wpinaniem / lutowaniem się w panel na konsoli środkowej.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 19 maja 2021, 21:14

186476443_4325722544107314_2294386842423530655_n.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: grzesiekj23 » 24 maja 2021, 0:02

Jeśli chodzi o posty ze stycznia to tu mała ściąga ;)

Mimo to i tak w Phedrze największym problemem jest blokada video powyżej 5km/h. Jakby to się dało usunąć, to byłoby mistrzostwo.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 24 maja 2021, 19:43

grzesiekj23 pisze: 24 maja 2021, 0:02 Jeśli chodzi o posty ze stycznia to tu mała ściąga ;)
To jest najmniejszy problem, bo wszystko jest tak samo jak w Thesis. Jak pisałem wcześniej, potrzebny jest jakiś przycisk do przełączania obrazu, jakbym wiedział, który można użyć i "jak się do niego podpiąć" to płytka do Phedry była by już dawno gotowa ;)
grzesiekj23 pisze: 24 maja 2021, 0:02 Mimo to i tak w Phedrze największym problemem jest blokada video powyżej 5km/h. Jakby to się dało usunąć, to byłoby mistrzostwo.
Na pewno się da. Pewnie podświetlenie jest wyłączane, więc trzeba by przepiąć sygnał sterujący w inne miejsce. Tylko jeśli razem z tym znika sygnał wideo z RT to i tak będzie czarno na ekranie, chociaż AUX by dalej działał.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2021, 22:44 przez 1608cc, łącznie zmieniany 1 raz.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: grzesiekj23 » 24 maja 2021, 21:30

AUX w niektórych modelach jest na innej blokadzie i działa w trakcie jazdy, w innych już nie. Video w RT3 dało się odblokować (ustawić prędkość na np. 250km/h) starym interfejsem i pierwszymi wersjami PP i Lexii. Potem wyrzucili tą opcję z interfejsów. Bez zdjęcia blokady po prostu przełączy na radio. Jest opcja, jeśli by się spięło sygnał załączenia kamery z sygnałem prędkości (tylko nie pamiętam który to pin w kostce RT3) tak, żeby na czas cofania emulować postój.

Chodzi Ci o fizyczny przycisk który załącza funkcję Video?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 24 maja 2021, 22:43

grzesiekj23 pisze: 24 maja 2021, 21:30.
Chodzi Ci o fizyczny przycisk który załącza funkcję Video?
Tak, w Thesis użyłem SRC/AUDIO (i przez "efekt uboczny" da się też przełączać przytrzymując PREV i "3 / 4"). Można dorobić dodatkowy przełącznik, ale brzydko to by wyglądało i nie było by zgodne z założeniami moda. Można zrobić uniwersalnie, czyli wtyczka z 2m kabelka i każdy podpina się tam gdzie chce - podanie 5V (12V) przez określony czas = przytrzymanie przycisku, przełącza obraz. Z tym ograniczeniem do 5km/h jest tak że obraz nie znika, tylko wyświetla się radio tak ? W takim wypadku, nie trzeba żadnych przeróbek, i kamerka i tak będzie działać nawet przy 100km/h :lol: obraz AUX (z dodatkowej płytki) także, reszta zostaje tak jak była, czyli ori sygnały wideo i tak będą odcinane powyzej tej prędkości.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: ktoś ŁDZ » 24 maja 2021, 22:56

A czy do tego celu można wykorzystać zbędny wg mnie przycisk SOS na radiu?

Gaśnie obraz z kamerki po przekroczeniu 5 czy 10 km/h i włącza się radio.

W RT3 można zrobić (lutowanie w radiu i ekranie, chyba, jestem zielony w temacie elektroniki czy elektryki) że po włączeniu wstecznego pokazało automatycznie obraz z kamery cofania. Da się też zrobić ze video ma priorytet nad wizualizacja parkowania. Pozostaje nadal to ograniczenie prędkości. (na forum lwa jest poświęcony temu temat - mogę go odnaleźć).
Natomiast w RT4/5 da się tą granice prędkości przesunąć mirascript (nie próbowałem). Ale nie ma możliwości podłączenia kamery cofania bez tworzenia/dokładania modułu, żeby obraz włączał się automatycznie po wrzuceniu wstecznego. Trzeba ręcznie w menu radia wybrać uruchom wideo.

Wysłane z mojego telefonA



Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: grzesiekj23 » 24 maja 2021, 23:09

Tak jak Robert pisze.

Jak już jechać z tym modem i wg Ciebie działało by bez względu na blokadę, to można by od razu pominąć fabrykę i dołożyć drugi kanał video i audio po przewodzie( ewentualnie z modułem BT)?

I drugie pytanie, czy w przypadku samego obrazu kamerki cofania jest w ogóle potrzebny przycisk? Wg mnie wystarczyłby automat na przekaźniku.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 24 maja 2021, 23:12

ktoś ŁDZ pisze: 24 maja 2021, 22:56 A czy do tego celu można wykorzystać zbędny wg mnie przycisk SOS na radiu?
Można. Jeśli by było tak jak w Thesis, że przycisk SOS jest niezależy (ma osobną microPCB i osobne złącze) to w ogóle bajka i obędzie się bez lutowania.

Każda wersja tego RT ma ten sam wyświetlacz ? Elektronika może być sobie inna, byle wyświetlacz był wszędzie ten sam. Wtedy można zrobić tak, że kamerka cofania ma pełny priorytet - jest wbity wsteczny to zawsze jest obraz z kamerki, nic się nie da przełączyć itp. Gdy nie jest na "R", to mamy obraz z RT (wszystko działa jak ori), gdy przytzrymamy przycisk SOS to przełącza się obraz z RT na AUX z dodatkowej płytki i wyświetla się to co mamy tam podpięte np. DVD. Tutaj żadne ograniczenia RT na nic nie wpływają, bo kożystamy z innego wejścia wideo w wyświetlaczu - płytka modułu nim steruje a nie elektronika RT, i nic nam się nie przełączy (np. powyżej tych 5km/h). Wbijamy wsteczny ponownie, ale tym razem na przełączonym wideo na AUX i znowu wyświetla się obraz z kamerki cofania. Wyłączamy wsteczny, wraca obraz z AUX. Przytrzymujemy SOS, wraca obraz z RT. Tak samo jak na moich poprzednich filmikach z Thesis.
grzesiekj23 pisze: 24 maja 2021, 23:09 Tak jak Robert pisze.

Jak już jechać z tym modem i wg Ciebie działało by bez względu na blokadę, to można by od razu pominąć fabrykę i dołożyć drugi kanał video i audio po przewodzie( ewentualnie z modułem BT)?

I drugie pytanie, czy w przypadku samego obrazu kamerki cofania jest w ogóle potrzebny przycisk? Wg mnie wystarczyłby automat na przekaźniku.
No właśnie cały czas mówimy o kamerce + drugie wejście pod AUX (androidy, dvd, chromecasty, itp.). Do samej kamerki nie trzeba przycisku, on jest tyko po to żeby przełączyć z obrazu RT na AUX.

Audio też do ogarnięcia. Wybieramy w RT, zmieniarkę jako źródło audio. Przełączamy się na AUX wideo, płytka wysterowuje przekaźnik który rozłącza zmieniarkę, i podaje sygnał audio z AUX. Wracamy przyciskiem do wideo z RT i znowu mamy dźwięk ze zmieniarki. Kilka osób ma tak zrobione w Thesis z moją płytką.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: ktoś ŁDZ » 25 maja 2021, 0:00


1608cc pisze:
Każda wersja tego RT ma ten sam wyświetlacz ?
Nie. Chciałem podmienić sam ekran/mayrycę w swoim i kupiłem zegary od RT3 - Philips. Ja mam Siemens. Zupełnie inaczej wtyczki zrobione/umiejscowione są.

Wysłane z mojego telefonA




Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 25 maja 2021, 13:47

No to będzie działać tylko z Philipsem, w Siemensie nie wiem jaki ekran jest.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

gergely
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2021, 22:02
Imię: Gergely

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: gergely » 22 paź 2021, 22:18

Hi all, on Youtube I found a video from Krzysztof Smajdor for a rear camera for the Lancia Thesis. I'm very interested in this product.
Can someone help me to get in contact with Krzysztof?
Thanks
Gergely (NL) (gergely@vegh.nl)
Lancia thesis 3.2V6Emblema 2005

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Connect NIT video mod

Post autor: 1608cc » 23 paź 2021, 15:27

gergely pisze: 22 paź 2021, 22:18 Hi all, on Youtube I found a video from Krzysztof Smajdor for a rear camera for the Lancia Thesis. I'm very interested in this product.
Can someone help me to get in contact with Krzysztof?
Thanks
Gergely (NL) (gergely@vegh.nl)
Lancia thesis 3.2V6Emblema 2005
Hi, contact me in private message here or via email : 1608cc@gmail.com
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio & Navi”