Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 maja 2014, 20:21
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Eh głupi głupek ze mnie. Nie ma zwarcia. Sprawdziłem oscyloskopem jak wygląda sygnał na złączu parktronica, na złączu OBD, wszystko wygląda ładnie. Poskładałem póki co, trzeba się zabrać za wymianę nieodpowiadających modułów po kolei, nie ma rady
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
A ja mam takie pytanie przy okazji. Jak wygląda (do kąd idzie fizycznie) wiązka od centralki parktronica z bagażnika do przodu, bo u mnie jej brakuje (nie było albo ktoś wyciął). Centralka ma 3 gniazda, z czego wnioskuje, że 2 zewnętrzne gniazda są od czujników, a środkowe idzie zapewne gdzieś do Connect, tylko tutaj moja wiedza już się kończy, bo nie potrafię znaleźć informacji gdzie to idzie. Czy bezpośrednio do Connect, gdzie ewentualnie się wszystko spina po drodze etc. No i gdzie będą szły kable od przycisku przy lewarku, chyba, że w serii jest juz pełna wiazka. Czy jak już masz rozgrzebane auto jesteś mi wstanie sprawdzić gdzie fizycznie idą te kable? Jak już będę znał położenie, to będę mógł sobie stworzyć taką wiazke i wywalić chińskie czujniki ze zderzaka, które założył poprzedni właściciel, które notabene nie działają.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Zapewne CAN idzie do Body-iego...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Niestety nie wiem,zdjęcie jest z przed roku.
Z tego co pamiętam to wszystkie wiązki były sklejone w całość czarną taśmą parcianą i nijak nie dało się tego zobaczyć.
Trzeba patrzeć przez elearn.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Z tego co pamiętam to wszystkie wiązki były sklejone w całość czarną taśmą parcianą i nijak nie dało się tego zobaczyć.
Trzeba patrzeć przez elearn.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Connect ma osobną wiązkę can i łączy się razem z "pozostałym" b-can'em na body'm.
Idzie wiązką po prawej stronie auta. Cany łączą się na złączu D097, a stamtąd idą na body(dokładnie to na CPL czyli skrzynkę bezpieczników na nim) i rozdzielają się na inne centralki. Eper rozróżnia wiązki na takie z czujnikami i bez, więc możesz w ogóle wtyczki nie miećkamilkoza88 pisze: ↑01 kwie 2020, 11:14 Centralka ma 3 gniazda, z czego wnioskuje, że 2 zewnętrzne gniazda są od czujników, a środkowe idzie zapewne gdzieś do Connect, tylko tutaj moja wiedza już się kończy, bo nie potrafię znaleźć informacji gdzie to idzie. Czy bezpośrednio do Connect, gdzie ewentualnie się wszystko spina po drodze etc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Thx
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 maja 2014, 20:21
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Dzień dobry,
Walka została zwieńczona niespodziewanym sukcesem.
Po wymianie akumulatora EPB czujniki parkowania zaczęły działać...
I mam już magiczny napis O.K. Muszę sobie cyknąć fotkę na pamiątkę.
Walka została zwieńczona niespodziewanym sukcesem.
Po wymianie akumulatora EPB czujniki parkowania zaczęły działać...
I mam już magiczny napis O.K. Muszę sobie cyknąć fotkę na pamiątkę.
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Gratuluje, czasem niektóre myki w tym aucie mnie zaskakują.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Dziwne, bo EPB jest na C-Can, a Parktronic na B-Can... także zrób zdjecie bo to przypadek, że sie naprawiło... może przy wymianie aku, poruszałeś wiązką od sterownika parktronic-a, i dlatego zaczęło działać...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Potarmosił osłoną tapicerki i ruszył wiązkę...tadam i działa
Akumulatorek nie ma nic do parktronika.
Może kostka od wiązki luźno siedzi w centralce?
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Akumulatorek nie ma nic do parktronika.
Może kostka od wiązki luźno siedzi w centralce?
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 maja 2014, 20:21
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Tarmosiłem te przewody kilkanaście razy i nic to nie dało.
Też jestem zaskoczony ale jedyne logiczne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to to, że właśnie zużyty akumulator jako że nie mógł się naładować (sypało błędami EPB), to powodował duże obciążenie w układzie. Ja próbowałem odpinać inne moduły zmniejszając w ten sposób obciążenie i dlatego po odpięciu X modułów pracowało lepiej, ale to nie one powodowały pobory prądu. Może problem nigdy nie był na CAN, tylko na zasilaniu?
Ponieważ też nie podejrzewałem że jedno może mieć wpływ na drugie, dlatego nawet nie pisałem o tym EPB, coś mnie ruszyło żeby podpiąć jeszcze te czujniki parkowania. Inna rzecz która się wydarzyła po zmianie aku to to że przestał mi pikać brzęczyk przy zamykaniu/otwieraniu zamków, także coś chyba też z alarmem się dzieje.
Jeśli bardzo chcecie sprawdzić to mam jeszcze stary akumulator, mogę go wpiąć z powrotem i zobaczyć co się stanie. Nie chce mi się tego robić ale wątpię żeby to chodziło o poruszenie wiązki.
Też jestem zaskoczony ale jedyne logiczne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to to, że właśnie zużyty akumulator jako że nie mógł się naładować (sypało błędami EPB), to powodował duże obciążenie w układzie. Ja próbowałem odpinać inne moduły zmniejszając w ten sposób obciążenie i dlatego po odpięciu X modułów pracowało lepiej, ale to nie one powodowały pobory prądu. Może problem nigdy nie był na CAN, tylko na zasilaniu?
Ponieważ też nie podejrzewałem że jedno może mieć wpływ na drugie, dlatego nawet nie pisałem o tym EPB, coś mnie ruszyło żeby podpiąć jeszcze te czujniki parkowania. Inna rzecz która się wydarzyła po zmianie aku to to że przestał mi pikać brzęczyk przy zamykaniu/otwieraniu zamków, także coś chyba też z alarmem się dzieje.
Jeśli bardzo chcecie sprawdzić to mam jeszcze stary akumulator, mogę go wpiąć z powrotem i zobaczyć co się stanie. Nie chce mi się tego robić ale wątpię żeby to chodziło o poruszenie wiązki.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2020, 16:20 przez Krzych, łącznie zmieniany 1 raz.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3036
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
Lepiej już nic nie ruszać
Działa i git.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Działa i git.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6