Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: s0krates » 24 lut 2018, 13:42

Witam,

Ostatnio mam duże problemy z elektryką i podejrzenie padło na ster silnika bo już raz mi go wymieniali (jak odkręciłem nadkole to był zatynkowany błotem z solą).

Kupiłem już nowy sterownik (oczywiście używany), mam kable KKL, elm327, Galletto 1260 i mpps. Czy wie ktoś co muszę zrobić żeby skopiować stary sterownik na nowy? Chodzi oczywiście o kod immo, bo bez tego jest blokada. Wiem, że w VW jest do tego programik i ogarnia się przez niego odczyt i zapis kodu immo do sterownika silnika. Wiecie może czy jest coś takiego dla FIATa? Może ktoś wie jak można awaryjnie odpalić bez immo? Chcę tylko sprawdzić czy po wymianie stera będą te same błędy.

Mój ster to EDC15 C7 (cf3 2.4 jtd).

Z góry dzięki za pomoc :) Porady typu zgłoś się do fachowca proszę sobie darować, chodzi o to żeby zwiększyć naszą forumową wiedzę na temat samoogarniania Teresy.. : yesyes :

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: kond243 » 24 lut 2018, 14:00

Mi zawsze klonował soft Ramzes. Galetto i MPPS to tylko do zgrania oprogramowania sterującego silnikiem. Immo jest osobno i sterownik na stół. Ramzes czyści poprostu pamięć immo. Wkładasz taki sterownik wyczyszczony przekręcasz kluczyk i masz dwa sterowniki pod jedno immo. Wiem że wygrywając oprogramowanie sterujące w inny sterownik można go zablokować.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: belial666 » 24 lut 2018, 14:16

A jakie masz błędy? Jesli po podłączenu nowego ecu( uzywki) i wykasowaniu bledów zostanie tylko immo to faktycznie mozna wziąc za winowajcę ecu. Jesli wyskocza tak samo jak na starym to nie wina ecu.

Podpinałeś juz nowe ecu?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: s0krates » 25 lut 2018, 13:04

Podpinałem ale nie sprawdzałem. Sprawdzę i napiszę.
Błędy jakie mam to: ESP, EPB (system unavailable), błędy wtrysków (przerwany obwód), błąd komunikacji ECU-ABS, błąd przekaźnika świec żarowych. Kable sprawdzałem i są ok.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: belial666 » 25 lut 2018, 18:52

Bdzpieczniki pod maską sprawdzałeś też? Przejscie miernikiem ja patrzylem na oko i wydawał sie cały a miernik podał co innego. Generalnie podmiana i wykasowanie powinna dać jasność.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: s0krates » 01 mar 2018, 22:03

OK, sterownik wymieniony. Oczywiście ogarnąłem samemu i nie potrzeba do tego żadnego programatora ani eksperta, bo EEPROM można po prostu wylutować ze starego sterownika i wlutować do nowego.

Instruktaż wideo

Jak ktoś nie ma stacji lutowniczej to zwykłą też da radę, tylko trzeba zagrzać wszystkie nogi na raz. Chip który trzeba przełożyć to 5P08C3 ST (eeprom immo).

Jak ktoś chce przegrać też softa (np ja mam wirusa i egr off od bronxa i Ramzesa), to pamięć flash można odczytać i zapisać kablem mpps (galetto u mnie nie chce działać).

Jutro ciąg dalszy, planuję zalać całego stera żywicą aby wykluczyć na przyszłość problemy z wilgocią.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: belial666 » 02 mar 2018, 8:13

No widzisz jaki sprytny jesteś : ok2 : Elementy w sterowniku nie musza padać przez wilgoć to jedna, ale nie jedyna przyczyna Moja stoi na parkingu caly czas i nie ma problemu( odpukać) W 2.0t jest jak sie zdaje zalany i pada również. Z pewnoscią Twoje rozwiazanie przyda sie. Pozdrawiam
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: kond243 » 02 mar 2018, 8:51

W 2.0t pada od drgań silnika. Jest przykręcony do kolektora ssącego. I tam nie przelutujesz pamięci niestety.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: belial666 » 02 mar 2018, 9:09

Chyba temperatura też robi swoje, co?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.4 JTD wymiana sterownika silnika EDC 15C7

Post autor: kond243 » 02 mar 2018, 9:10

Kolektor w lato maks 60 70 stopni. Raczej drgania go zabijają.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”