Thesis - błąd ESP

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1435
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk

Thesis - błąd ESP

Post autor: ArtoKucior » 24 cze 2014, 12:00

Szukałem, nie znalazłem. Od pewnego czasu wyskakuje błąd ESP. Nie sprawdzałem tego jeszcze na kompie co to jest...na początku bardzo rzadko wyskakiwał i z reguły znikał albo po zgaszeniu auta i ponowne uruchomienie lub (na śniegu w zimę) zrobienie "zrywów" przy ruszaniu lub powodowanie działania ABS przy hamowaniu. Teraz lato brak śniegu to tylko zgaszenie i uruchomienie auta stosuję. I w dodatku pojawia się za każdym razem, czasem po kilkuset metrach jazdy czasem po kilku kilkunastu kilometrach. W jeździe nie przeszkadza, auto zachowuje się tak jak zawsze (tak sądzę)...co to może być ? Jakiś czujnik ? Porównałem wiadomość wyskakującą z tym co napisane w książce serwisowej i nie jest to ani kalibracja ani anomalia tylko coś popsute i zgłosić się do ASO. Macie lub mieliście podobny problem ? Jak mogę sobie z tym poradzić ? Muszę sprawdzać co to jest na komputerze ?
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: intuos » 24 cze 2014, 16:10

Sprawdz na początek czy ciśnienie w kołach jest na tym samym poziomie. Poniżej 2 barów system bardzo szybko zczytuje różnicę w prędkości obrotowej kół, która się nie zgadza i wyskakuje esp.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2112
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: LUKIThesis » 24 cze 2014, 21:50

Raczej ciśnienie w kołach nie ma tu znaczenia musiał byś mieć czujniki ciśnienia w kołach.
Najprościej i najszybciej sprawdź wiązkę przy centralce ABS, potem przy sterowniku silnika. Jak wszystko OK to sprawdź kostki czy są zapięte jak należy i czy styki nie są jakoś zanieczyszczone. Kolejna sprawa to zestaw wskaźników, jeśli będzie uszkodzenie lampki sygnalizacyjnej w zespole wskaźników-zegarach też możesz mieć komunikat na wyświetlaczu i zaświeconą kontrolkę na stałe. Kontrolka gdy jest sprawna w chwili pośliźnięcia się auta powinna migać jeśli tego nie wykonuje oznacza uszkodzenie w zegarach właśnie tej kontrolki co jest oznajmiane komunikatem błędu. Jeśli problemu nie rozwiąże poprawnie kostek lub wyeliminowanie uszkodzenia wiązki wypadałoby raczej podjechać i podpiąć auto pod examiner bo problem może być z racji uszkodzonej centralki ABS lub w prędkość odczytywanej z czujników ABS w kołach/uszkodzone, czujniku kąta skrętu kierownicy, ciśnienia płynu hamulcowego w przewodach, czujniku prędkości obrotowej wokół osi pionowej samochodu, problem z odczytaniem aktualnej prędkości jazdy samochodu, aktualny moment obrotowym przekazywany na oś napędzaną, a nawet problemu z odczytaniem biegu z centralki automatycznej skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
AQQ2009
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
Imię: Burza
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: AQQ2009 » 03 lip 2014, 12:35

Mamten sam problem do tego dochodzi nie działający predkosciomierz po pojawieniu sie tych blędów;/... pomocy bo powwoli mam jej dosyc a sprzedać żal...
Była: Alfa Romeo 155 1.8 8V ts, Thesis 2.0 turbo
Jest: Honda Civic Hybrid
Obrazek

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: intuos » 03 lip 2014, 17:39

Ja w tym tygodniu miałem ten sam problem. Dziwne że u wszystkich to samo.
Generalnie na wstępie wymieniłem aku pomocniczy. To nie pomogło.
Następnie rozłączyłem oba akumulatory i zacząłem "obruszanie wszystkich bezpieczników, przekaźników i złączek w aucie.
Zacząłem od :
-skrzynki bezpieczników na tyle auta w bagażniku przy aku pomocniczym.
-potem skrzynka z bezpiecznikami i modułu BSI pod kierownicą, które są zespolone ze sobą ale można je rozłączyć - odkręcając cały moduł - 3 śruby.
wyjęciu i wsadzeniu zostały objęte wszystkie bezpieczniki, przekaźniki i wiązki dochodzące do tego modułu- wiązki po zapięciu trzeba jeszcze manualnie dopchnąć bo klamra nie zawsze przypnie je właściwie.
-skrzynka z bezpiecznikami pod maską - po ruszeniu wszystkich bezpieczników i przekaźników, przyszedł czas na złącza wiązek- szarą tablice z bezpiecznikami i przekaźnikami można obrócić w lewo - są zapadki z prawej strony, po ich odchyleniu można wykonać tą procedurę. Po jej wykonaniu mamy dostęp do złączy wiązek elek.

Po wykonaniu powyższych czynności, zapięciu akumulatorów, systemy ożyły i na razie nie pokazują się błędy.
Objawy miałem takie co wszyscy, raz pokazywało się esp, epb, a potem wszystko , łącznie z niedziałającym prędkościomierzem.
Oby ta prosta operacja pomogła na dłużej.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1435
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: ArtoKucior » 03 lip 2014, 19:41

Ja jeszcze się nie bawiłem szukając problemu z ESP. Ale będę musiał zrobić pewnie to samo co Ty Intuos możliwe że i u mnie to pomoże bo naprawdę u mnie włącza się błąd bez różnicy czy 5km/h czy 105km/h, czy 1 bieg czy 5 bieg...włącza się jak mu sobie pasuje kiedy chce gdzie chce. Może jakaś wtyczka luźno siedzi...popatrzymy, zobaczymy, naprawimy (miejmy nadzieję :))
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2112
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: LUKIThesis » 03 lip 2014, 22:50

Proponował bym również wymianę bezpieczników na nowe i to właśnie w skrzynce bezpieczników pod maską. Już nie raz się przekonałem, że mimo nieprzepalonego bezpiecznika jego nóżki jakoś się utleniają czy coś w tym rodzaju i nawet przetarcie papierkiem ściernym nie pomaga. U mnie był problem z zegarami, czasem nie działały i mimo, że bezpiecznik pod oznaczeniem książeczką był nieprzepalony i na pierwszy rzut oka ładny. Mimo tego przetarłem papierkiem ale nic nie pomogło więc wymieniłem na drugi nowy bezpiecznik i zegary ożyły . Uważajcie na tanie bezpieczniki, zwracajcie uwagę na ich nóżki, nie mogą być cienkie.

Awatar użytkownika
RAVSOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 123
Rejestracja: 06 gru 2011, 19:34
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Mszana Dolna

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: RAVSOS » 03 lip 2014, 23:19

Podobny problem miałem zimą. Wyskakujące błędy, przygasający zestaw wskaźników i martwy prędkościomierz. Podejrzewałem pboblemy z masą w wskaźnikach lub czymś takim bo pomimo sygnalizowanej awarii układów ABS i ESP działały oba bezbłędnie, miałem się za to brać na wiosnę ale problem sam znikł.
Włoskie samochody potrafią zaprzeczyć logice oraz każdemu prawu fizyki:D

Awatar użytkownika
AQQ2009
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
Imię: Burza
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: AQQ2009 » 16 lip 2014, 12:49

w takim razie jade po nowe bezpieczniki, jakiej jakosci bda nie wiem bo to Holandia tu niewiele wiem;/ ale musze sobie radzic... licze ze wymiana bezpiecznikow choc troche pomoze.. ale z recznym cos nie tak mam moze akumulatorek pomocniczy ostatnio na postoju mierzylem mu Woltaż to mial 11,94wiec nie za bardzo a swoje lata pewnie juz ma.
Była: Alfa Romeo 155 1.8 8V ts, Thesis 2.0 turbo
Jest: Honda Civic Hybrid
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 584
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thesis - błąd ESP

Post autor: Młody_H » 08 sie 2019, 11:57

Odkopuję może się komuś przyda.

Miałem taki problem niedawno, świeciło się wszystko od hamulców nie licząc EPB. Winą okazał się Connect- wymiana rozwiązała sprawę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”