Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Po 2,5 roku szczęścia pierwsza poważna zwała $^^$#^*^(&.
Piękność zgasła na środku drogi i nie chce już odpalić.
Kłódka, "vehicle protection system fault" i została tylko linka holownicza.
Zanim się to stało, dwa dni pod rząd po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów, "check", sporo przypadkowych błędów na ECU, tryb awaryjny i max ~1200 obrotów, raz ustąpiło po kilku kilometrach, raz dopiero następnego dnia.
Warunki brzegowe:
- accu OK;
- bezpieczniki OK;
- brak możliwości połączenia z ECU (vag, elm, fes, ad);
- pozostałe centralki OK;
- żaden z kluczyków nie rusza bolidu;
- można doprogramować klucze, łyka kod z karty, zdalne działa.
Co dziwne dwa razy pokazał się komunikat, żebym wymienił baterię w CID, a ja nie mam KSa więc chyba coś mu się po... Chyba, że chodzi mu o baterie w kluczu, ale chyba gdyby były rozładowane, to zdalne by nie działało.
Możliwości są dwie:
- któryś z elementów łańcucha immo padł;
- ECU się zj...
Nie próbowałem tylko odpału awaryjnego kodem. Jak to zawiedzie, to chyba tylko demont i naprawa ECU.
Podstawowe pytanie - czy edc15c7 w Thesis jest na tyle mądry, że jak ma problem z immo, to odcina możliwość podejrzenia go przez OBD?
Jakieś sugestie?
Piękność zgasła na środku drogi i nie chce już odpalić.
Kłódka, "vehicle protection system fault" i została tylko linka holownicza.
Zanim się to stało, dwa dni pod rząd po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów, "check", sporo przypadkowych błędów na ECU, tryb awaryjny i max ~1200 obrotów, raz ustąpiło po kilku kilometrach, raz dopiero następnego dnia.
Warunki brzegowe:
- accu OK;
- bezpieczniki OK;
- brak możliwości połączenia z ECU (vag, elm, fes, ad);
- pozostałe centralki OK;
- żaden z kluczyków nie rusza bolidu;
- można doprogramować klucze, łyka kod z karty, zdalne działa.
Co dziwne dwa razy pokazał się komunikat, żebym wymienił baterię w CID, a ja nie mam KSa więc chyba coś mu się po... Chyba, że chodzi mu o baterie w kluczu, ale chyba gdyby były rozładowane, to zdalne by nie działało.
Możliwości są dwie:
- któryś z elementów łańcucha immo padł;
- ECU się zj...
Nie próbowałem tylko odpału awaryjnego kodem. Jak to zawiedzie, to chyba tylko demont i naprawa ECU.
Podstawowe pytanie - czy edc15c7 w Thesis jest na tyle mądry, że jak ma problem z immo, to odcina możliwość podejrzenia go przez OBD?
Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony 22 lut 2012, 10:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Ktoś kiedyś pisał że nie może połączyć się examinerem z autkiem ale jaka była przyczyna to nie pamiętam czy opisał. Musisz poszperać na forum.
Powodzenia w rozwiązaniu problemu...
Powodzenia w rozwiązaniu problemu...
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
szerszen pisze:Po 2,5 roku szczęścia pierwsza poważna zwała $^^$#^*^(&.
Piękność zgasła na środku drogi i nie chce już odpalić.
Kłódka, "vehicle protection system fault" i została tylko linka holownicza.
Zanim się to stało, dwa dni pod rząd po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów, "check", sporo przypadkowych błędów na ECU, tryb awaryjny i max ~1200 obrotów, raz ustąpiło po kilku kilometrach, raz dopiero następnego dnia.
Warunki brzegowe:
- accu OK;
- bezpieczniki OK;
- brak możliwości połączenia z ECU (vag, elm, fes, ad);
- pozostałe centralki OK;
- żaden z kluczyków nie rusza bolidu;
- można doprogramować klucze, łyka kod z karty, zdalne działa.
Co dziwne dwa razy pokazał się komunikat, żebym wymienił baterię w CID, a ja nie mam KSa więc chyba coś mu się po... Chyba, że chodzi mu o baterie w kluczu, ale chyba gdyby były rozładowane, to zdalne by nie działało.
Możliwości są dwie:
- któryś z elementów łańcucha immo padł;
- ECU się zj...
Nie próbowałem tylko odpału awaryjnego kodem. Jak to zawiedzie, to chyba tylko demont i naprawa ECU.
Podstawowe pytanie - czy edc15c7 w Thesis jest na tyle mądry, że jak ma problem z immo, to odcina możliwość podejrzenia go przez OBD?
Jakieś sugestie?
SprÓbuj odpalić awaryjnie
Jak odpali to imo-do wywalenia,lub do poprawy soft.
jak nie odpali to sterownik do wyjebki, lub transmisja równeległa imo-silnik do sprawdzenia.
We włoskich konstrukcjach imo nie jest w szeregu tylko równolegle.Co to oznacza?Jak imo padnie to jest mozliwość dogadania się ze sterownikiem/np;silnika,abs,etc/
To że masz zasilanie na aku nie znaczy,że sterownik /imo,silnika ma też zasilanie/
Jesli masz cida/ja mam/to wtedy słaba bateria potrafi płatać figle.
Zanim wyje... imo sprawdz zasilania na bodym/tam jest imo/
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Dzięki za porcję informacji!lybra1,9 pisze: SprÓbuj odpalić awaryjnie
Jak odpali to imo-do wywalenia,lub do poprawy soft.
jak nie odpali to sterownik do wyjebki, lub transmisja równeległa imo-silnik do sprawdzenia.
We włoskich konstrukcjach imo nie jest w szeregu tylko równolegle.Co to oznacza?Jak imo padnie to jest mozliwość dogadania się ze sterownikiem/np;silnika,abs,etc/
To że masz zasilanie na aku nie znaczy,że sterownik /imo,silnika ma też zasilanie/
Jesli masz cida/ja mam/to wtedy słaba bateria potrafi płatać figle.
Zanim wyje... imo sprawdz zasilania na bodym/tam jest imo/
Przeprowadziłem kolejne testy.
1. Odpalić awaryjnie się nie da, nawet nie można zainicjować tego procesu.
2. Zasilanie i masa są obecne.
3. Połączyć się z body mogę i tu błąd, który może coś rozjaśnić - B1029 - Serial line W.
4. Engine Control Node present, ale not active.
5. Stan ECU i body.
Pomysł mam taki - ECU na stół i na krótko, jak się połączę, to znaczy, że zasilanie lub zwała kabli między ECU, a body, jak się nie połączę to zj... ECU.
Masz jakiś schemat edc15c7?
Kolega bubu zasugerował jeszcze masę. I nie wiem, czy nie ma racji.
Znalazłem coś takiego na forum fiata:
I'd still be looking at bad earths and corroded
connectors earthing the engine / gearbox to the
body.
Bad connections to the ecu can cause faiure of
diagnostics as the canbus signal can get corrupted.
B1029 possible earths to electronic instrument cluster
W-line communication line is the back-up communication line for the immobilizer system which normally uses the low-speed can-bus.
So check all immoblizer wiring between ignition switch coil, ecu and bodycomputer.
Pociągnę dodatkową masę na początek.
Ja p..., teraz to mnie trochę zeźliła moja ulubienica...
Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 12:38 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
B1029 zwarcie lini sieci canH do masy.
Co do dodatkowej masy nigdy za wiele,czy podłączyłeś sie do code?Testery nie fabryczne czasami mają to do siebie ,że rozpi...komunikację a zwłaszcza we włoskich autach.Sprubuj podjechać na examiner.
Jesli fury nie odpaliłeś na pedał/awaryjne odpalanie/szukałbym bym winny w sterowniku silnika;
-zasilania ,masy,plusy po zapłonie i przekaznik główny.
Oto rozkład pinów z edc15c7: Nr i oznaczenie pinów:
1. Masa
2. Masa
3. Masa
4. Zasilanie silowników
5. Zasilanie wtryskiwaczy/ECU
6. Nie podlaczony
7. Nie podlaczony
8. +30 Zasilanie
9. CAN L
10. CAN H
11. Nie podlaczony
12. Nie podlaczony
13. Styk 85 przekaznik wtrysku
14. EGR cooler relay
15. Silownik zaworu borg-warner
16. Silownik E.G.R.
17. Silownik elektrozaworu Waste gate
18. Styk 85 przekaznik ukladu klimatyzacji
19. Styk 85 przekaznik wlaczenia elektrowentylatorów - 2-ga predkosc
20. Styk 85 przekaznik wlaczenia elektrowentylatorów - 1-sza predkosc
21. Styk 85 przekaznik nagrzewnicy dodatkowej
22. Wlaczenie swiec zarowych
23. Nie podlaczony
24. Styk 85 przekaznik elektrycznej pompy paliwa
25. Nie podlaczony
26. Nie podlaczony
27. Nie podlaczony
28. CAN L
29. CAN H
30. Nie podlaczony
31. Nie podlaczony
32. Nie podlaczony
33. Nie podlaczony
34. Nie podlaczony
35. Nie Podlaczony
36. Nie podlaczony
37. Nie podlaczony
38. Nie podlaczony
39. Nie podlaczony
40. Nie podlaczony
41. Nie podlaczony
42. Nie podlaczony
43. Nie podlaczony
44. Wejscie cyfrowe 1
45. Nie podlaczony
46. Nie podlaczony
47. Wyjscie sygnalu predkosci obrotowej silnika
48. Linia K
49. Wejscie predkosci samochodu
50. Wejscie cyfrowe 2
51. Quadrinary wl.
52. Trinary wl.
53. Nie podlaczony
54. Nie podlaczony
55. Nie podlaczony
56. Nie podlaczony
57. Nie podlaczony
58. Key sense
59. Wylacznik pedalu stop
60. Zadanie wlaczenia ukladu klimatyzacji
61. Wylacznik pedalu sprzegla
62. Diagnostyka swiec zarowych
63. Nie podlaczony
64. Nie podlaczony
65. Nie podlaczony
66. Nie podlaczony
67. Nie podlaczony
68. Czujnik analogowy 5
69. Czujnik analogowy 5
70. Czujnik analogowy 3
71. Czujnik analogowy 3
72. Nie podlaczony
73. Nie podlaczony
74. Czujnik analogowy 1
75. Czujnik analogowy 1
76. Masa pedalu przyspieszenia 1
77. Sygnal pedalu przyspieszenia 1
78. Zasilanie pedalu przyspieszenia 1
79. Masa pedalu przyspieszenia 2
80. Sygnal pedalu przyspieszenia 2
81. Zasilanie pedalu przyspieszenia 2
82. Czujnik temperatury paliwa - styk 1
83. Czujnik temperatury paliwa - styk 2
84. Czujnik temperatury plynu chlodzacego - styk 1
85. Czujnik temperatury plynu chlodzacego - styk 2
86. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 1
87. Nie podlaczony
88. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 3
89. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 5
90. Czujnik cisnienia paliwa - styk 3
91. Czujnik cisnienia paliwa - styk 2
92. Czujnik cisnienia paliwa - styk 1
93. Czujnik cisnienia doladowania - styk 1
94. Czujnik cisnienia doladowania - styk 3
95. Czujnik cisnienia doladowania - styk 2
96. Nie podlaczony
97. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 4
98. Wylacznik cisnienia oleju silnikowego
99. Czujnik obrotów - styk 1
100. Czujnik obrotów - styk 2
101. Czujnik obrotów - styk 3
102. Czujnik fazy - styk 1
103. Czujnik fazy - styk 2
104. Czujnik fazy - styk 3
105. Swirl position feed back
106. Wyjscie zasilania czujników
107. Zmienna swirl position
108. Regulator cisnienia oleju napedowego
109. Regulator cisnienia oleju napedowego
110. Zmienna swirl position
111. Element odcinajacy zawory
112. Nie podlaczony
113. Nie podlaczony
114. Sygnal sterujacy cylindrem 4
116. Nie podlaczony
117. Wspólny wtryskiwaczy cylindrów 1-2
118. Wspólny wtryskiwaczy cylindrów 3-4
119. Sygnal sterujacy cylindrem 1
120. Sygnal sterujacy cylindrem 2
121. Sygnal sterujacy cylindrem 3
Co do dodatkowej masy nigdy za wiele,czy podłączyłeś sie do code?Testery nie fabryczne czasami mają to do siebie ,że rozpi...komunikację a zwłaszcza we włoskich autach.Sprubuj podjechać na examiner.
Jesli fury nie odpaliłeś na pedał/awaryjne odpalanie/szukałbym bym winny w sterowniku silnika;
-zasilania ,masy,plusy po zapłonie i przekaznik główny.
Oto rozkład pinów z edc15c7: Nr i oznaczenie pinów:
1. Masa
2. Masa
3. Masa
4. Zasilanie silowników
5. Zasilanie wtryskiwaczy/ECU
6. Nie podlaczony
7. Nie podlaczony
8. +30 Zasilanie
9. CAN L
10. CAN H
11. Nie podlaczony
12. Nie podlaczony
13. Styk 85 przekaznik wtrysku
14. EGR cooler relay
15. Silownik zaworu borg-warner
16. Silownik E.G.R.
17. Silownik elektrozaworu Waste gate
18. Styk 85 przekaznik ukladu klimatyzacji
19. Styk 85 przekaznik wlaczenia elektrowentylatorów - 2-ga predkosc
20. Styk 85 przekaznik wlaczenia elektrowentylatorów - 1-sza predkosc
21. Styk 85 przekaznik nagrzewnicy dodatkowej
22. Wlaczenie swiec zarowych
23. Nie podlaczony
24. Styk 85 przekaznik elektrycznej pompy paliwa
25. Nie podlaczony
26. Nie podlaczony
27. Nie podlaczony
28. CAN L
29. CAN H
30. Nie podlaczony
31. Nie podlaczony
32. Nie podlaczony
33. Nie podlaczony
34. Nie podlaczony
35. Nie Podlaczony
36. Nie podlaczony
37. Nie podlaczony
38. Nie podlaczony
39. Nie podlaczony
40. Nie podlaczony
41. Nie podlaczony
42. Nie podlaczony
43. Nie podlaczony
44. Wejscie cyfrowe 1
45. Nie podlaczony
46. Nie podlaczony
47. Wyjscie sygnalu predkosci obrotowej silnika
48. Linia K
49. Wejscie predkosci samochodu
50. Wejscie cyfrowe 2
51. Quadrinary wl.
52. Trinary wl.
53. Nie podlaczony
54. Nie podlaczony
55. Nie podlaczony
56. Nie podlaczony
57. Nie podlaczony
58. Key sense
59. Wylacznik pedalu stop
60. Zadanie wlaczenia ukladu klimatyzacji
61. Wylacznik pedalu sprzegla
62. Diagnostyka swiec zarowych
63. Nie podlaczony
64. Nie podlaczony
65. Nie podlaczony
66. Nie podlaczony
67. Nie podlaczony
68. Czujnik analogowy 5
69. Czujnik analogowy 5
70. Czujnik analogowy 3
71. Czujnik analogowy 3
72. Nie podlaczony
73. Nie podlaczony
74. Czujnik analogowy 1
75. Czujnik analogowy 1
76. Masa pedalu przyspieszenia 1
77. Sygnal pedalu przyspieszenia 1
78. Zasilanie pedalu przyspieszenia 1
79. Masa pedalu przyspieszenia 2
80. Sygnal pedalu przyspieszenia 2
81. Zasilanie pedalu przyspieszenia 2
82. Czujnik temperatury paliwa - styk 1
83. Czujnik temperatury paliwa - styk 2
84. Czujnik temperatury plynu chlodzacego - styk 1
85. Czujnik temperatury plynu chlodzacego - styk 2
86. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 1
87. Nie podlaczony
88. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 3
89. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 5
90. Czujnik cisnienia paliwa - styk 3
91. Czujnik cisnienia paliwa - styk 2
92. Czujnik cisnienia paliwa - styk 1
93. Czujnik cisnienia doladowania - styk 1
94. Czujnik cisnienia doladowania - styk 3
95. Czujnik cisnienia doladowania - styk 2
96. Nie podlaczony
97. Miernik natezenia przeplywu powietrza - styk 4
98. Wylacznik cisnienia oleju silnikowego
99. Czujnik obrotów - styk 1
100. Czujnik obrotów - styk 2
101. Czujnik obrotów - styk 3
102. Czujnik fazy - styk 1
103. Czujnik fazy - styk 2
104. Czujnik fazy - styk 3
105. Swirl position feed back
106. Wyjscie zasilania czujników
107. Zmienna swirl position
108. Regulator cisnienia oleju napedowego
109. Regulator cisnienia oleju napedowego
110. Zmienna swirl position
111. Element odcinajacy zawory
112. Nie podlaczony
113. Nie podlaczony
114. Sygnal sterujacy cylindrem 4
116. Nie podlaczony
117. Wspólny wtryskiwaczy cylindrów 1-2
118. Wspólny wtryskiwaczy cylindrów 3-4
119. Sygnal sterujacy cylindrem 1
120. Sygnal sterujacy cylindrem 2
121. Sygnal sterujacy cylindrem 3
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
No ziom, sypnąłeś wiedzą i posunąłeś temat do przodu.
Dzięki!
Jak te obiboki wyprodukowali w 2000 roku tak zaawansowany bolid to za Boga nie wiem.
Na egzaminer nie dam rady podjechać, bo bolid stoi na wygwizdowie więc tylko laweta, co niestety by się wiązało ze sporym kosztem.
Rozumiem, że wystarczy masa, 8, 48? Czy jeszcze muszę podać gdzieś napięcie inicjujące? Nie czasem +12 na 58?
Aha i jeszcze non stop nap... wentyl na drugim biegu po przekręceniu w MAR.
Dzięki!
Jak te obiboki wyprodukowali w 2000 roku tak zaawansowany bolid to za Boga nie wiem.
Czyli 10 lub 29 zwarte do masy?lybra1,9 pisze:B1029 zwarcie lini sieci canH do masy
Do code? Nie kaman?lybra1,9 pisze:Co do dodatkowej masy nigdy za wiele,czy podłączyłeś sie do code?
Podchodziłem vagiem, elmem i texą.lybra1,9 pisze:Testery nie fabryczne czasami mają to do siebie ,że rozpi...komunikację a zwłaszcza we włoskich autach. Sprubuj podjechać na examiner.
Na egzaminer nie dam rady podjechać, bo bolid stoi na wygwizdowie więc tylko laweta, co niestety by się wiązało ze sporym kosztem.
W sobotę mam zamiar wymontować sterownik i obejrzeć najbliższe okablowanie. Potem na stół i na krótko po linii K. Jak się połączę to już 100% wiadomo, że kable. Przy okazji zgram sobie wsad. Jak nie, to trzeba będzie szukać w krzemie.lybra1,9 pisze:Jesli fury nie odpaliłeś na pedał/awaryjne odpalanie/szukałbym bym winny w sterowniku silnika;
-zasilania ,masy,plusy po zapłonie i przekaznik główny.
Rozumiem, że wystarczy masa, 8, 48? Czy jeszcze muszę podać gdzieś napięcie inicjujące? Nie czasem +12 na 58?
Aha i jeszcze non stop nap... wentyl na drugim biegu po przekręceniu w MAR.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
B1029-co się tyczy błędu;podłącz oscyloskop do can i wszystko bedzie jasne
Co się tyczy testerów-texa dosyć dobrze sobie radzi z włoszczyzną,tutaj odpowiedż na pytanie dotyczącze code/czyli sterownika imo/Mozna to obrobić texa,lub imokillerem/widziałem to u jana/
Co się tyczy napiep...wentylatora/chłodnicy?/ na drugim biegu masz przerwę w obwodzie czujnika temperatury lub brak masy sterownika zaraz zapodam zrzuty podłaczeń edc w twoim wózku: Co się tyczy stołu-na krótko w wózku wydobądz linie K i jak odczytasz to:
FFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000000000000
To tylko dump krzemu 29f...
I już na sam koniec dump musi być ze sterownika skonfigurowanego z siecią can/nie pasuje od lybry/
Co się tyczy testerów-texa dosyć dobrze sobie radzi z włoszczyzną,tutaj odpowiedż na pytanie dotyczącze code/czyli sterownika imo/Mozna to obrobić texa,lub imokillerem/widziałem to u jana/
Co się tyczy napiep...wentylatora/chłodnicy?/ na drugim biegu masz przerwę w obwodzie czujnika temperatury lub brak masy sterownika zaraz zapodam zrzuty podłaczeń edc w twoim wózku: Co się tyczy stołu-na krótko w wózku wydobądz linie K i jak odczytasz to:
FFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000000000000
To tylko dump krzemu 29f...
I już na sam koniec dump musi być ze sterownika skonfigurowanego z siecią can/nie pasuje od lybry/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Sorry że się tak wam tu plącze ale kiedyś wpadła mi taka informacja że w sterownik silnika dostała się woda (jakieś rozszczelnienie na obudowie) i narobiła bałaganu. Jedynym rozwiązaniem była jego wymiana na nowy.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Oscyloskopu niestety nie mam, zajmuję się trochę inną działką elektroniki i nigdy nie był potrzebny.lybra1,9 pisze:B1029-co się tyczy błędu;podłącz oscyloskop do can i wszystko bedzie jasne
Co się tyczy testerów-texa dosyć dobrze sobie radzi z włoszczyzną,tutaj odpowiedż na pytanie dotyczącze code/czyli sterownika imo/Mozna to obrobić texa,lub imokillerem/widziałem to u jana/
Co się tyczy napiep...wentylatora/chłodnicy?/ na drugim biegu masz przerwę w obwodzie czujnika temperatury lub brak masy sterownika zaraz zapodam zrzuty podłaczeń edc w twoim wózku:
Co się tyczy stołu-na krótko w wózku wydobądz linie K i jak odczytasz to:
FFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000000000000
To tylko dump krzemu 29f...
I już na sam koniec dump musi być ze sterownika skonfigurowanego z siecią can/nie pasuje od lybry/
Texie się przyjrzę dokładniej.
Wolę na początek odczytać i porównać sobie z wsadami, które dorwałem (niestety nic nie wiem o ich jakości). Bez żadnych kombinacji.
No bo jak odczytam i zgrubnie będzie OK, to znaczy, że zasilanie.
Podsumowując, znowu wracamy do masy.
Ewentualnie kupię drugi sterownik, wrzucę socket i będę podmieniał kości, bo kilka sztuk czystych mam.
To co z tym pinem 58?
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
To możliwe. Jak tak się stało, to będzie widać.LUKI82 pisze:Sorry że się tak wam tu plącze ale kiedyś wpadła mi taka informacja że w sterownik silnika dostała się woda (jakieś rozszczelnienie na obudowie) i narobiła bałaganu. Jedynym rozwiązaniem była jego wymiana na nowy.
Tak w ogóle gdzie jest sterownik w JTD 10V? eLearn pokazuje gdzieś w okolicy skrzynki bezpieczników w komorze, ale tak na szybko, to go nie znalazłem. Chociaż pamiętam, jak coś rozbierałem (dolot?), to chyba mi się rzucił w oczy.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Aby dostać się do ster. silnika musisz zdjąć lewe nadkole i tam go zobaczysz, nie pamiętam dokładnie ale by go odkręcić to chyba i przednią lewą lampę też trzeba wyjąć i tam od góry odkręcić kolejną śrubę mocującą. trochę upierdliwe jest jego wyjęcie.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
58 plus/+12V/ po zaplonie.
Inicjacje to mam z rana toalecie.Nie po to zapodalem schemat,zeby go objasniac lub uczyc czytac.
Inicjacje to mam z rana toalecie.Nie po to zapodalem schemat,zeby go objasniac lub uczyc czytac.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
LUKI82 pisze:Aby dostać się do ster. silnika musisz zdjąć lewe nadkole i tam go zobaczysz, nie pamiętam dokładnie ale by go odkręcić to chyba i przednią lewą lampę też trzeba wyjąć i tam od góry odkręcić kolejną śrubę mocującą. trochę upierdliwe jest jego wyjęcie.
Sure?
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Ja mam 2,4 JTD 175 km automat i dokładnie w tym miejscu jest zamocowany. Jak chcesz się przekonać to wyjmij przednią lewą lampę i spójrz pod sanki do jej mocowania. Sterownik przykręcony jest na wsporniku do podłużnicy. patrząc na niego z góry zobaczysz dwie wpięte w niego kostki z petardą przewodów.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Faktycznie tam był. W opłakanym stanie. Nie wiem, kto wpadł na to, żeby w JTD umieścić kompa w nadkolu.LUKI82 pisze:Ja mam 2,4 JTD 175 km automat i dokładnie w tym miejscu jest zamocowany. Jak chcesz się przekonać to wyjmij przednią lewą lampę i spójrz pod sanki do jej mocowania. Sterownik przykręcony jest na wsporniku do podłużnicy. patrząc na niego z góry zobaczysz dwie wpięte w niego kostki z petardą przewodów.
W każdym razie naprawiłem, nie jest idealnie (jeszcze brak sygnału z przepływki i potencjometru), ale jeździ. Awaryjne 1500 obr. na 6 biegu daje jakieś 80 na godzinę. Do domu się dokulałem. Idę walczyć dalej...