Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Sprawdź czy uszczelka lampy dobrze i mocno dolega do karoserii, jak nie to należałoby wyregulować sanki mocujące. Myślę że tamtędy dostawała się woda wprost na sterownik.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Lampa jest dobrze zamocowana. Moim zdaniem od strony koła wpadł śnieg z solą, przymarzł i się sączył. Aluminium utleniło się bardziej, niż na moich polerowanych felach w 156.LUKI82 pisze:Sprawdź czy uszczelka lampy dobrze i mocno dolega do karoserii, jak nie to należałoby wyregulować sanki mocujące. Myślę że tamtędy dostawała się woda wprost na sterownik.
Zresztą, to nie ma znaczenia. Ster dostał w ryj i po zawodach :/ - jest uwalony konkretniej i nie wiem, czy warto się babrać w naprawę, w ch... czasu pewnie zejdzie, a czas to pieniądz.
Dostaje sygnał z przepływki i potencjometru, ale go nie widzi. Ma uwalone jeszcze dwa wejścia, ale o mniejszym znaczeniu.
Trochę rzeźby było, ale udało się zgrać flasha.
Teraz trzeba się rozejrzeć za nowym sterownikiem, a ten będzie do zabawy.
W wolnej chwili wrzucę foty na Picasę.
Koniec na dziś.
Relax.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 sie 2011, 10:19
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Witam mój problem również wiąże się z imo (2,4 JTD 10V) a mianowicie wyświetla mi sie komunikat "vehicle protection system fault" nie jest to stała informacja ale gdy się pojawia nie mogę odpalić auta i w tedy muszę wajchować kluczykiem kilka razy (około 3 do 5 razy ) by odpalił. Początkowo myślałem że to wina kluczyka ale z zapasowym jest ta sama historia. Sprawdzałem antenę pod kierownicą na stacyjce wygląda ok więc zastanawiam się co może powodować taki stan rzeczy? Przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy ostatnio wymieniałem sprzęgiełko na alternatorze i musiałem opuścić sanki by je wykręcić , czy jest możliwe że jakaś wiązka np. od komputera silnika się poluzowała i tak się dzieje? Bardzo proszę o odpowiedź gdyż za 4 dni chcę jechać z rodziną na wczasy i zastanawiam się czy będzie czym wracać . Pozdrawiam i z góry dziękuję .
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
W moim się tak dzieje jak 2 tygodnie jest nie ruszana i otwarta. Kluczyk zwykle jest w stacyjce. Przekręcam i świeci się ten błąd. Zamykam auto z pilota, otwieram, i odpalam.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Mam ten sam problem, tyle ze w 3.0v6. Błąd vehicle system fault - kłódka na tle samochodu i nie mogę odpalić. Pali się jeszcze błąd comfortonicu (czy jakoś tak), zapalił sie równolegle z tym pierwszym.
Stalo sie to nagle, wyłączyłem silnik, wpadłem do sklepu po zakupy, wracam a tu zonk.
Czy ma stok jakieś sugestie co tu posprawdzać, oczyszczałem już styki przy kompie(w komorze silnika), pod nogami pasażera.
Gdzie znajduje sie komp od immobilizera?? I czy możną go jakoś ominąć czy coś w tym stylu???
Kluczyk zapasowy tak samo reaguje.
Będę bardzo wdzięczny za sugestie i pomoc.
A tak było pięknie
Stalo sie to nagle, wyłączyłem silnik, wpadłem do sklepu po zakupy, wracam a tu zonk.
Czy ma stok jakieś sugestie co tu posprawdzać, oczyszczałem już styki przy kompie(w komorze silnika), pod nogami pasażera.
Gdzie znajduje sie komp od immobilizera?? I czy możną go jakoś ominąć czy coś w tym stylu???
Kluczyk zapasowy tak samo reaguje.
Będę bardzo wdzięczny za sugestie i pomoc.
A tak było pięknie
Ostatnio zmieniony 06 mar 2014, 18:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Następny tak napisany post leci w śmietnik!!!
Powód: Następny tak napisany post leci w śmietnik!!!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
po 1 sprawdź czy akku jest naładowany bo to lubi wywoływać taki bład
po 2 immo nie da się ominąć ( nie ma osobnego kompa ominąć się da ale to zabawa dla zaawansoiwanych )
po 3 immo jest w body + ecu
po 4 podepnij fes sprawdź czy nie ma błędu klucza
po 2 immo nie da się ominąć ( nie ma osobnego kompa ominąć się da ale to zabawa dla zaawansoiwanych )
po 3 immo jest w body + ecu
po 4 podepnij fes sprawdź czy nie ma błędu klucza
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Co wyświetlane jest na małym LCD między zegarami , jaki bieg ? Wina może być w uszkodzonym pozycjonerze na skrzyni , może odbierać sygnał dźwigni w poz D lub R , spróbuj przełączyć na N i odpalić lub przełączać dźwignią i spróbować odpalić . Odpala tylko w poz. P lub N.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Ad1. Napięcie na aku obecnie jest 10,5v(podłączone pod auto i takie same bez obciążenia), ciężko mi ocenić jakie było w trakcie wystąpienia awarii, bo nie sprawdzałem(Wyleciało mi to z głowy). Dodam tylko do tego ze w trakcie kombinacji z odpaleniem itp. często radio samo się wyłączało i mrugało podświetlenie przy wyświetlaczach od klimy. Jutro go podładuje do normalnej wartości i zobaczymy. Aku był wymieniany 1,5 roku temu, warta 140aH. Pomocniczy również jest nowy.
Ad2. A czy przy tej opcji trzeba programować komp, czy trzeba po prostu pobawić sie w kablologie??
Ad3. ...
Ad4. Jutro się podepnę, bo obecnie mam win 8 i muszę wszystko poustawiać.
Ad5. pytanie od LUKIThesis
Na wyświetlaczu jeśli chodzi o biegi, to wyświetlacz pokazuje prawidłowe wartości jakie w danej chwili się przełączy. Były próby odpalenia na różnych ale ciągle to samo, zero kręcenia silnikiem i dodatkowo włącza się po chwili wentylator chłodnicy. Błąd ten od skrzyni pojawił się równolegle z tym ogólnym.
Dodam do tego wszystkiego:
Samochód stał około 1 tyg, w poniedziałek zacząłem go użytkować ponownie i od tego momentu często hamulec tylny prawy się blokował (to raczej nie ma wpływu na obecną sytuację) oraz podczas zapalanie po nocce ukazywał się błąd poduszek(po przejechaniu kilku metrów znikał. Innych błędów nie było.
Mam nadzieje że to aku.......
Ad2. A czy przy tej opcji trzeba programować komp, czy trzeba po prostu pobawić sie w kablologie??
Ad3. ...
Ad4. Jutro się podepnę, bo obecnie mam win 8 i muszę wszystko poustawiać.
Ad5. pytanie od LUKIThesis
Na wyświetlaczu jeśli chodzi o biegi, to wyświetlacz pokazuje prawidłowe wartości jakie w danej chwili się przełączy. Były próby odpalenia na różnych ale ciągle to samo, zero kręcenia silnikiem i dodatkowo włącza się po chwili wentylator chłodnicy. Błąd ten od skrzyni pojawił się równolegle z tym ogólnym.
Dodam do tego wszystkiego:
Samochód stał około 1 tyg, w poniedziałek zacząłem go użytkować ponownie i od tego momentu często hamulec tylny prawy się blokował (to raczej nie ma wpływu na obecną sytuację) oraz podczas zapalanie po nocce ukazywał się błąd poduszek(po przejechaniu kilku metrów znikał. Innych błędów nie było.
Mam nadzieje że to aku.......
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
W takim razie szajbus podał Ci rozwiązanie w 1 punkcie . 10,5 to mało, a warta jest mało warta i te 1,5 roku to dla niej max .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Mam nadzieje, jutro wymienię i od razu dam znać czy się udało.LUKIThesis pisze:W takim razie szajbus podał Ci rozwiązanie w 1 punkcie . 10,5 to mało, a warta jest mało warta i te 1,5 roku to dla niej max .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Niestety.
Akumulator podładowany i sprawny-to samo się dzieje. Na wszelki wypadek został podmieniony 100% sprawny trochę mniejszy ale również to samo. Czyli dwa wyżej wymienione błędy występują.
Próba podłączenia się laptopem pod komputer skończyła się tym ze multiscan nie rozpoznał komputera samochodu(czy jakoś tak). Interfejs jest sprawny gdyż podczas próby podłączenia z nadwoziem coś się ukazało(czyli się połączył). Próby łączenia z ABS czy np. poduszkami również spełzły na niczym.
I teraz pytania:
Są jakieś propozycje co tu posprawdzać,kostki, przejścia itp.
W jaki sposób idą przewody między obd a komputerem docelowym(może tu jest przerwa), są podrodze jakieś kostki??
Ewentualnie czy jest szansa aby jakoś bezpośrednio spróbować się podłączyć pod sterownik??
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc w naprawieniu problemu.
Akumulator podładowany i sprawny-to samo się dzieje. Na wszelki wypadek został podmieniony 100% sprawny trochę mniejszy ale również to samo. Czyli dwa wyżej wymienione błędy występują.
Próba podłączenia się laptopem pod komputer skończyła się tym ze multiscan nie rozpoznał komputera samochodu(czy jakoś tak). Interfejs jest sprawny gdyż podczas próby podłączenia z nadwoziem coś się ukazało(czyli się połączył). Próby łączenia z ABS czy np. poduszkami również spełzły na niczym.
I teraz pytania:
Są jakieś propozycje co tu posprawdzać,kostki, przejścia itp.
W jaki sposób idą przewody między obd a komputerem docelowym(może tu jest przerwa), są podrodze jakieś kostki??
Ewentualnie czy jest szansa aby jakoś bezpośrednio spróbować się podłączyć pod sterownik??
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc w naprawieniu problemu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Ponownie poszłem do samochodu z laptopem z tym że tym razem odczytałem błędy z Body Computera, było ich dużo jednakże po wykasowaniu wraca zawsze jeden: B1029-Linia szeregowa W(blad krytyczny itd..). Ktoś ma może jakieś sugestie do tego i czy to może być ewentualną przyczyną awarii??emzik pisze:Niestety.
Akumulator podładowany i sprawny-to samo się dzieje. Na wszelki wypadek został podmieniony 100% sprawny trochę mniejszy ale również to samo. Czyli dwa wyżej wymienione błędy występują.
Próba podłączenia się laptopem pod komputer skończyła się tym ze multiscan nie rozpoznał komputera samochodu(czy jakoś tak). Interfejs jest sprawny gdyż podczas próby podłączenia z nadwoziem coś się ukazało(czyli się połączył). Próby łączenia z ABS czy np. poduszkami również spełzły na niczym.
I teraz pytania:
Są jakieś propozycje co tu posprawdzać,kostki, przejścia itp.
W jaki sposób idą przewody między obd a komputerem docelowym(może tu jest przerwa), są podrodze jakieś kostki??
Ewentualnie czy jest szansa aby jakoś bezpośrednio spróbować się podłączyć pod sterownik??
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc w naprawieniu problemu.
Z silnikiem dalej nie ma możliwości się połączyć.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
Moim zdaniem body nie dostaje sygnału z ECU.
Ty też nie możesz się z nim połączyć.
Możliwości są dwie - padnięte ECU lub brak zasilania na nim.
Proponuję zacząć od masy - rozruchowe połączyć razem i zrobić sobie przedłużkę.
Jeden koniec na - drugi na obudowę ECU.
W drugim kroku napięcie między obudową ECU a + zasilania ECU, czyli pewnie najgrubszy czerwony.
I dalej najgrubszy czerwony i najgrubszy czarny do ECU (o ile ten czarny jest, bo nie pamiętam dokładnie jak to wygląda w 3.0).
Jak ECU ma zasilanie, a wciąż nie możesz się z nim połączyć, to wymontuj i na krótko na stole spróbuj się z nim połączyć.
Ty też nie możesz się z nim połączyć.
Możliwości są dwie - padnięte ECU lub brak zasilania na nim.
Proponuję zacząć od masy - rozruchowe połączyć razem i zrobić sobie przedłużkę.
Jeden koniec na - drugi na obudowę ECU.
W drugim kroku napięcie między obudową ECU a + zasilania ECU, czyli pewnie najgrubszy czerwony.
I dalej najgrubszy czerwony i najgrubszy czarny do ECU (o ile ten czarny jest, bo nie pamiętam dokładnie jak to wygląda w 3.0).
Jak ECU ma zasilanie, a wciąż nie możesz się z nim połączyć, to wymontuj i na krótko na stole spróbuj się z nim połączyć.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2013, 12:38
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
A możesz opisać wyjścia żeby na krótko się podłączyć?? Bo jak nie uda mi się z tymi masami i plusami, to będe tak kombinowaćszerszen pisze: Jak ECU ma zasilanie, a wciąż nie możesz się z nim połączyć, to wymontuj i na krótko na stole spróbuj się z nim połączyć.
Komputer w 3.0 znajduje się w komorze silnika i jest przykręcony do kolektora ssącego, niedaleko mechanizmu wycieraczek. Znalazłem identyczny na all.... z tymi samymi numerami.Numer 0 261 206 659 w logach multiscan właśnie taki jest zapisany. Komputer różni się od diesla tym, że jest w mniejszej obudowie i jest nierozbieralny (tak mi się przynajmniej wydaje) i mam pytanie odnośnie jego, jeśli się okaże że mój jest padnięty, to czy po zamianie na inny trzeba będzie programować klucze itp......a jeśli tak to czy zrobię to samodzielnie przy pomocy "Multiecuscan"(bo jak pamiętam jest taka funkcja) czy tylko examiner?
Pytam teraz o te rzeczy aby jutro mieć w razie czego jasną sytuacje do planowania na poniedziałek.
Dzięki za odpowiedz.
Re: Thesis - brak odpału - immo, ECU?
emzik pisze:A możesz opisać wyjścia żeby na krótko się podłączyć?? Bo jak nie uda mi się z tymi masami i plusami, to będe tak kombinowaćszerszen pisze: Jak ECU ma zasilanie, a wciąż nie możesz się z nim połączyć, to wymontuj i na krótko na stole spróbuj się z nim połączyć.
Komputer w 3.0 znajduje się w komorze silnika i jest przykręcony do kolektora ssącego, niedaleko mechanizmu wycieraczek. Znalazłem identyczny na all.... z tymi samymi numerami.Numer 0 261 206 659 w logach multiscan właśnie taki jest zapisany. Komputer różni się od diesla tym, że jest w mniejszej obudowie i jest nierozbieralny (tak mi się przynajmniej wydaje) i mam pytanie odnośnie jego, jeśli się okaże że mój jest padnięty, to czy po zamianie na inny trzeba będzie programować klucze itp......a jeśli tak to czy zrobię to samodzielnie przy pomocy "Multiecuscan"(bo jak pamiętam jest taka funkcja) czy tylko examiner?
Pytam teraz o te rzeczy aby jutro mieć w razie czego jasną sytuacje do planowania na poniedziałek.
Dzięki za odpowiedz.
W necie znajdziesz rozkład pinów dla tego ECU. Zasilasz go, podpinasz się pod linie K i L Vagiem (to najprościej i najpewniej, bo ELM i CAN mogą fixować), odpalasz MESa i naprzód.
Jeżeli kupisz nowy lub używany (ale wyczyszczony) to podmieniasz i ruszasz.
Szczerze odradzam zakup używek z grosza! Naprawdę stary szkoda kasy.
Lepiej podejść do kogoś, kto w tym siedzi i zrobić to kompleksowo.
Najpierw sprawdź tą masę i zasilanie.