THESIS Porównanie cewek do V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

THESIS Porównanie cewek do V6

Post autor: pietrek125 » 29 maja 2021, 16:27

Porównanie cewek do V6 teoretycznie produkcji firm Tesla i Era
20210529_160351.jpg
Już na pierwszy rzut oka widać że są wykonane identycznie, obie mają nawet zieloną kropkę od spodu wtyczki.
20210529_160559.jpg
Jedyną różnicą jest pomalowany rdzeń w Tesli
20210529_160704.jpg
Identyczny smar...
20210529_160748.jpg
A teraz hit... po odklejeniu naklejki w Tesli ukazuje się nam napis Bremi.
20210529_161014.jpg
Era 95-110zł
Tesla 130-150zł
Bremi 150-180zł
Za ten sam produkt...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2066
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Porównanie cewek do V6

Post autor: Jam_Belfegor » 31 maja 2021, 9:03

A to chyba już standard dzisiejszych czasów :) ostatnio kolega w pudełku Sachs'a znalazł sprzęgło Valeo tylko z dobitym logiem Sachs :P i tak sprzęgło miało dwa loga. Oczywiście ceny obydwu wyrobów nie są identyczne niestety w tym wypadku na nie korzyść... no chyba ze wyrwał w jakieś "promocji" :) Ja z kolei na ostatnich zakupów w pudełku FAG'a znalazłem łożysko SNR' a o 50% tańsze, na szczęście bez problemu sobie wymieniłem na SNR'a w pudełku SNR'a za odpowiednio niższą cenę :lol: Poza tym cena nie zawsze = jakość i chyba to idealnym przykładem jest sztucznie stworzona marka na potrzeby pewnego sklepu internatowego tłuczone w chinach w ryżu i śliny, najgorsze barachło a cena nie jednokrotnie powyżej powiedzmy " markowych" produktów. Ceną usiłuje się wykreować złudzenie jakości :roll: smutne ale ludzie to kupują.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2066
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Porównanie cewek do V6

Post autor: Jam_Belfegor » 31 maja 2021, 10:35

P.S: A propo cewek ERA, to źle je wspominam. Pierwszy ulewny deszcz i auto odmówiło współpracy niestety na dość ruchliwej drodze, co skończyło się pchaniem auta w strugach deszczu. Nie wiem może trafił mi się jakiś felerny egzemplarz ale ilekroć było trochę wilgotniej pod maską cewka gubiła iskrę :( Wymiana na NGK rozwiązało problem a ja nigdy już nic więcej od ERA nie nabyłem... no dobra poza jednym małym czujniczkiem :lol: (gdyż nie było alternatywy)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: THESIS Porównanie cewek do V6

Post autor: pietrek125 » 31 maja 2021, 22:03

Kupowałem sprzęgło do Mareii 1.9jtd tak z 13-14 lat temu... na Alledrogo były sprzęgła Valeo, Luk i Sachs mechanior powiedział żeby brać Sach-sa bo najlepszy i oczywiście był najdroższy... zamówiłem i na drugi dzień mam telefon od sprzedającego że mi wyśle Valeo a różnice zwróci na konto... mówię że chce Sachs-a i nie przeszkadza mi że jest droższy, a on mi na to że on niechce kolejnego negatywu, bo ostatnio sprzedał sprzęgło Sachs do Volvo, a w środku było Valeo, a on to bierze z hurtowni, ori zapakowane itp. Tak więc przeważnie tak jest że dana firma robi na pierwszy montaż to później na Aftermarkecie jej część będzie w większości pudełek innych producentów, bo po prostu się wymieniają częściami, redukują w ten sposób koszty...
Co do cewek Era to jest to pakowacz, czym się nawet firma nie kryje, natomiast Tesla była wychwalaną na Alfaholicach, ale już na zdjęciach cewki do Busso, wyglądały identycznie... byłem bardzo zdziwiony że pod naklejką Tesli wyszło Bremi bo ta firma też pachnie pakowaczem... w całe bym się nie zdziwił jak prawdziwy producent tych cewek leży daleko na wschodzie nad rzeką Jangcy
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2066
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: THESIS Porównanie cewek do V6

Post autor: Jam_Belfegor » 01 cze 2021, 8:16

A to byłby Matrix jak wyprodukował no name CHRL przepakował pakowacz, którego przepakował drugi pakowacz ... niemniej by mnie to nie zdziwiło :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: THESIS Porównanie cewek do V6

Post autor: pietrek125 » 01 cze 2021, 8:52

Tesla to firma "komunistyczna" więc wydawało mi się, że to oni są producentem tych cewek... czytałem nawet opinie, że oni są podwykonawcą dla Bosch-a, ale właśnie wczoraj wyciągałem ori Bosch-a z mojego Busso, i wyglądają inaczej od Tesli... inne nity inny "krój" rdzenia...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”