Strona 2 z 4

Re: Thesis bez skyhook.

: 05 sie 2019, 23:34
autor: Flyman
Napiszę tak. Być może moje były w 100% sprawne. Być może wszystkie czujniki były OK i centralka też. Jadę teraz 5 km/h i nie telepie, jak we wszystkich Thesisach, oprócz Lukiego.
😎

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 6:25
autor: LUKIThesis
Helios pisze: 05 sie 2019, 22:37
LUKIThesis pisze: 05 sie 2019, 22:18
Helios pisze: 04 sie 2019, 21:35 Ciekawe ilu z was ma po powiedzmy 200kkm w pełni sprawne skyhooki...
Także lepiej chyba wsadzić bez elektroniki, ale sprawne nowe zwykłe.
Szczerze to nie wierze żeby różnica w jeździe była odczuwalna ;)
Nosz... to ze mnie szczęściarz.
Moja ma 295000 i działają.
Skąd masz takie wnioski?
Bo trochę tego już widziałem, rozebrałem i wymieniałem ludziom. Ogólnie z 20kpl.
To odbiję piłeczkę, skąd wiesz czy masz 100% sprawne, oraz czy może ktoś ich kiedyś nie wymienił na nowe?
Iloma kierowałeś tetrisami? Powiedz nam jak działają sprawne, a jak zepsute, a jak trochę zepsute?
Nawet mimo tego, że jakimś niewytłumaczalnym cudem miałbyś 100% sprawne ori skyhooki to dam sobie rękę uciąć, że to ewenement.
Nikt nie wymieniał. Kupiłem thesis jak miał 174 tys km. Myślisz, że poprzedni właściciel wymieniał przy takim przebiegu tak, że nie było widać, że ktoś łapy pakował do niej?
Ja nie widziałem by ktoś grzebał w niej, wszystko na swoim miejscu.
Jak działają w porównaniu do nowych ori to napisze jak wymienię wszystkie bo mam nowe na półce, czekają jak padną te co są na aucie, ale myślę, że wiele się nie zmieni. Trzebaby też sprężyny na nowe wymienić, tylko wtedy czuć różnice.
Dawaj łapę, biorę pilarke i ciach ;)
Problem z testowaniem, myślę, że jest w tym, że każdy kto twierdzi, że są uszkodzone lub słabe sprawdza na włączonym zapłonie. Wtedy wysyakuje błąd. Test amortyzatorów wykonuje się na wyłączonym zapłonie.

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 7:24
autor: pietrek125
Młody Maniak pisze: 05 sie 2019, 8:32 Skąd wiesz, że jest podpięty pod body?
Z schematu :?:

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 8:32
autor: Młody Maniak
pietrek125 pisze: 06 sie 2019, 7:24
Młody Maniak pisze: 05 sie 2019, 8:32 Skąd wiesz, że jest podpięty pod body?
Z schematu :?:
Wyślij, chętnie zobaczę : yesyes :

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 9:17
autor: kond243
Nie jest spięty z body. Body nie ma nic do skayhooka. W body nic się nie grzebie. Nic nie zmienia. Też chętnie spojrzę na schematy. Jedynie body daje sygnał prędkości samochodu do skayhooka. Poza tym nic więcej body do skayhooka nie ma.

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 9:22
autor: volf
Skoro daje sygnał to jakoś są połączone :)

A tak na serio da się to wyłączyć (chodzi o ten błąd przy zamianie na zwykłe amortyzatory) czy to wiedza tajemna i forum jest jej nie godne :?:

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 10:42
autor: proxima86
volf pisze:Skoro daje sygnał to jakoś są połączone :)

A tak na serio da się to wyłączyć (chodzi o ten błąd przy zamianie na zwykłe amortyzatory) czy to wiedza tajemna i forum jest jej nie godne :?:
To trzeba takiego magika co się na tym zna-skyhooka odłączy i przy okazji przebieg w ecu cofnieObrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka



Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 11:17
autor: Flyman
volf pisze: 06 sie 2019, 9:22 Skoro daje sygnał to jakoś są połączone :)

A tak na serio da się to wyłączyć (chodzi o ten błąd przy zamianie na zwykłe amortyzatory) czy to wiedza tajemna i forum jest jej nie godne :?:
Priv. 😁😁😁😉

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 12:16
autor: FXX
Tak z ciekawości zapytam, bo zajrzałem w MESa i w CAN Info występuje pozycja "Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA)".

Ma to jakiś związek ze Sky-hook?

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 18:07
autor: pietrek125
Nie jest podłączony... ale jest podłączony...

Obrazek

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 19:36
autor: Młody Maniak
FXX pisze: 06 sie 2019, 12:16 Tak z ciekawości zapytam, bo zajrzałem w MESa i w CAN Info występuje pozycja "Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA)".

Ma to jakiś związek ze Sky-hook?
Nie ma nic wspólnego :-?
pietrek125 pisze: 06 sie 2019, 18:07 Nie jest podłączony... ale jest podłączony...

Obrazek
Tylko daje sygnał prędkości...

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 20:42
autor: bogdan
co to znaczy we wszystkich? :roll:

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 21:00
autor: pietrek125
Młody Maniak pisze: 06 sie 2019, 19:36 Tylko daje sygnał prędkości...
Albo, aż daje sygnał prędkości... ale jak "daje" radiowo :?: czyli jednak jest podpięty pod body... i pod liczniki... skądś ta usterka jest na desce... chyba, że kol. Flyman odpiął tylko amory, a centralkę zostawił... no to będzie prało błędem bezapelacyjnie...

p.s. Centralka Skyhook-a ma CAN-a tylko niepodpiętego... na płytce siedzi PCA82c250 czyli konwerter CAN-a... z resztą w dokumentacjach przed Elearn-owych pisze o możliwości wybory trybu jazdy dla Thesis analogicznie do Quattroporte...

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 21:48
autor: kond243
Odpięcie amortyzator daje odrazu błąd na zegarach,podobnie odpięcie centralki też da błąd. I nic nie trzeba kombinować z body.

Re: Thesis bez skyhook.

: 06 sie 2019, 22:20
autor: pietrek125
Jeśli nie Body , to liczniki... (pin 8 ) w pre eLearn'ie napisane jest "Segnale negativo comando spia avaria SCS" - czyli najprawdopodobniej stan niski (masa) na pinie 8 skutkuje błędem na desce... Bez centralki SkyHook liczniki "wewnetrznie" zwierają sobie pin 8 do masy co skutkuje błędem z racji braku centralki skyhook. Gdy centralka jest podpieta (i nie ma żadnego błędu wewnętrznego) podaje na liczniki +12V... Prawdopodobnie wystarczy więc podać +12V na pin 8 i błąd zniknie. Nie zmienia to faktu że fabrycznie w Aziende brak Skyhook-a jest wkodowana w Body , podobnie jak przy braku Navi, alarmu itp...