Thesis bez skyhook.

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Flyman » 05 sie 2019, 23:34

Napiszę tak. Być może moje były w 100% sprawne. Być może wszystkie czujniki były OK i centralka też. Jadę teraz 5 km/h i nie telepie, jak we wszystkich Thesisach, oprócz Lukiego.
😎

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: LUKIThesis » 06 sie 2019, 6:25

Helios pisze: 05 sie 2019, 22:37
LUKIThesis pisze: 05 sie 2019, 22:18
Helios pisze: 04 sie 2019, 21:35 Ciekawe ilu z was ma po powiedzmy 200kkm w pełni sprawne skyhooki...
Także lepiej chyba wsadzić bez elektroniki, ale sprawne nowe zwykłe.
Szczerze to nie wierze żeby różnica w jeździe była odczuwalna ;)
Nosz... to ze mnie szczęściarz.
Moja ma 295000 i działają.
Skąd masz takie wnioski?
Bo trochę tego już widziałem, rozebrałem i wymieniałem ludziom. Ogólnie z 20kpl.
To odbiję piłeczkę, skąd wiesz czy masz 100% sprawne, oraz czy może ktoś ich kiedyś nie wymienił na nowe?
Iloma kierowałeś tetrisami? Powiedz nam jak działają sprawne, a jak zepsute, a jak trochę zepsute?
Nawet mimo tego, że jakimś niewytłumaczalnym cudem miałbyś 100% sprawne ori skyhooki to dam sobie rękę uciąć, że to ewenement.
Nikt nie wymieniał. Kupiłem thesis jak miał 174 tys km. Myślisz, że poprzedni właściciel wymieniał przy takim przebiegu tak, że nie było widać, że ktoś łapy pakował do niej?
Ja nie widziałem by ktoś grzebał w niej, wszystko na swoim miejscu.
Jak działają w porównaniu do nowych ori to napisze jak wymienię wszystkie bo mam nowe na półce, czekają jak padną te co są na aucie, ale myślę, że wiele się nie zmieni. Trzebaby też sprężyny na nowe wymienić, tylko wtedy czuć różnice.
Dawaj łapę, biorę pilarke i ciach ;)
Problem z testowaniem, myślę, że jest w tym, że każdy kto twierdzi, że są uszkodzone lub słabe sprawdza na włączonym zapłonie. Wtedy wysyakuje błąd. Test amortyzatorów wykonuje się na wyłączonym zapłonie.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 06 sie 2019, 7:24

Młody Maniak pisze: 05 sie 2019, 8:32 Skąd wiesz, że jest podpięty pod body?
Z schematu :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Młody Maniak » 06 sie 2019, 8:32

pietrek125 pisze: 06 sie 2019, 7:24
Młody Maniak pisze: 05 sie 2019, 8:32 Skąd wiesz, że jest podpięty pod body?
Z schematu :?:
Wyślij, chętnie zobaczę : yesyes :
Pozdrawiam Młody Maniak

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: kond243 » 06 sie 2019, 9:17

Nie jest spięty z body. Body nie ma nic do skayhooka. W body nic się nie grzebie. Nic nie zmienia. Też chętnie spojrzę na schematy. Jedynie body daje sygnał prędkości samochodu do skayhooka. Poza tym nic więcej body do skayhooka nie ma.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2019, 9:38 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: volf » 06 sie 2019, 9:22

Skoro daje sygnał to jakoś są połączone :)

A tak na serio da się to wyłączyć (chodzi o ten błąd przy zamianie na zwykłe amortyzatory) czy to wiedza tajemna i forum jest jej nie godne :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: proxima86 » 06 sie 2019, 10:42

volf pisze:Skoro daje sygnał to jakoś są połączone :)

A tak na serio da się to wyłączyć (chodzi o ten błąd przy zamianie na zwykłe amortyzatory) czy to wiedza tajemna i forum jest jej nie godne :?:
To trzeba takiego magika co się na tym zna-skyhooka odłączy i przy okazji przebieg w ecu cofnieObrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Flyman » 06 sie 2019, 11:17

volf pisze: 06 sie 2019, 9:22 Skoro daje sygnał to jakoś są połączone :)

A tak na serio da się to wyłączyć (chodzi o ten błąd przy zamianie na zwykłe amortyzatory) czy to wiedza tajemna i forum jest jej nie godne :?:
Priv. 😁😁😁😉

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: FXX » 06 sie 2019, 12:16

Tak z ciekawości zapytam, bo zajrzałem w MESa i w CAN Info występuje pozycja "Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA)".

Ma to jakiś związek ze Sky-hook?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 06 sie 2019, 18:07

Nie jest podłączony... ale jest podłączony...

Obrazek
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Młody Maniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 189
Rejestracja: 06 sie 2017, 23:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: Młody Maniak » 06 sie 2019, 19:36

FXX pisze: 06 sie 2019, 12:16 Tak z ciekawości zapytam, bo zajrzałem w MESa i w CAN Info występuje pozycja "Węzeł amortyzatora pneumatycznego (NMA)".

Ma to jakiś związek ze Sky-hook?
Nie ma nic wspólnego :-?
pietrek125 pisze: 06 sie 2019, 18:07 Nie jest podłączony... ale jest podłączony...

Obrazek
Tylko daje sygnał prędkości...
Pozdrawiam Młody Maniak

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: bogdan » 06 sie 2019, 20:42

co to znaczy we wszystkich? :roll:

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 06 sie 2019, 21:00

Młody Maniak pisze: 06 sie 2019, 19:36 Tylko daje sygnał prędkości...
Albo, aż daje sygnał prędkości... ale jak "daje" radiowo :?: czyli jednak jest podpięty pod body... i pod liczniki... skądś ta usterka jest na desce... chyba, że kol. Flyman odpiął tylko amory, a centralkę zostawił... no to będzie prało błędem bezapelacyjnie...

p.s. Centralka Skyhook-a ma CAN-a tylko niepodpiętego... na płytce siedzi PCA82c250 czyli konwerter CAN-a... z resztą w dokumentacjach przed Elearn-owych pisze o możliwości wybory trybu jazdy dla Thesis analogicznie do Quattroporte...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: kond243 » 06 sie 2019, 21:48

Odpięcie amortyzator daje odrazu błąd na zegarach,podobnie odpięcie centralki też da błąd. I nic nie trzeba kombinować z body.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis bez skyhook.

Post autor: pietrek125 » 06 sie 2019, 22:20

Jeśli nie Body , to liczniki... (pin 8 ) w pre eLearn'ie napisane jest "Segnale negativo comando spia avaria SCS" - czyli najprawdopodobniej stan niski (masa) na pinie 8 skutkuje błędem na desce... Bez centralki SkyHook liczniki "wewnetrznie" zwierają sobie pin 8 do masy co skutkuje błędem z racji braku centralki skyhook. Gdy centralka jest podpieta (i nie ma żadnego błędu wewnętrznego) podaje na liczniki +12V... Prawdopodobnie wystarczy więc podać +12V na pin 8 i błąd zniknie. Nie zmienia to faktu że fabrycznie w Aziende brak Skyhook-a jest wkodowana w Body , podobnie jak przy braku Navi, alarmu itp...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”