Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 04 cze 2016, 11:11

Witam
Mój kolejny problem :-(
Muszę wymienić tylne tarcze i klocki i w związku z tym mam pytanie.
Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy tej wymianie ???
Co z akumulatorem hamującym i co z zaciskami, czy jest coś szczególnego na co trzeba zwrócić uwagę ???

Dziękuję za info i pomoc.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2649
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: AUFER » 04 cze 2016, 11:30

Zajrzyj kolego w tematy "zrób to sam" przy Thesis, tam jest sporo ciekawych informacji na ten temat.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 04 cze 2016, 12:09

Dzięki za podpowiedź
Poczytałem i sądzę że te informacje są ok, tylko tak sobie pomyślałem że może coś więcej na temat samego aku od hamowania.
Informacja typu czy odłączać jeżeli tak to jak itp.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1270
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 04 cze 2016, 12:49

Nie ma co odlaczac. To co opisano wystarczyło z nawiązką. Będziesz się wkurzał, denerwował ale zrobisz.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 04 cze 2016, 13:20

"jjash" "dzięki Bogu" że to nie ja się będę wkurzał a mój przyjaciel mechanik, ale chciałbym mu jakoś max pomóc aby jak najmniej się wkurzał ;-)
Tylko właśnie jak mu coś nie pójdzie to wtedy i ja się będę wkurzał ;-)
Bo jak czytałem co niektóre wpisy na temat wymiany tylnych klocków i tarcz to aż mi się wierzyć nie chciało że można wymontować jakieś czujniki skrętu albo bezpiecznik dachu solarnego. Stąd te moje obawy.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 796
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: s0krates » 04 cze 2016, 14:31

Jeżeli masz mocno zużyte klocki to samo spuszczenie ręcznego nie wystarczy, trzeba będzie wybrać jeden z trzech wariantów:

a: odpiąć wtyczkę silniczka albo wtyczkę przy centralce i podać +12v tak, żeby silniczek cofnął ręczny do skrajnej pozycji
b: odkręcić zacisk i śrubę cofnąć ręcznie - nie polecam bo można łatwo połamać obudowę
c: cofnąć kompem np. przez AlfaOBD jest to chyba możliwe

Po wymianie pare razy zaciągnąć i spuścić, żeby EPB wyczuł nowe klocki.

B ważne: niech nie ściska na siłę tłoczków jak nie jest pewien że śruba rzymska wewnątrz nie jest cofnięta!

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 04 cze 2016, 14:36

One nie są tak mocno zużyte. Zużycie około 40%
A te punkty postępowania to do każdej wymiany czy tylko do zużytych klocków ???

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 796
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: s0krates » 04 cze 2016, 14:44

To się okaże przy wymianie.. ważne żeby nie ściskał na siłę.. jak nie idzie dalej, to znaczy że opiera się na śrubie od ręcznego

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2649
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: AUFER » 04 cze 2016, 14:45

Zobaczysz w jakim stopniu cofnie się zacisk, gdy wyciągniesz stare klocki.
Ale może być mało miejsca na nowe klocki plus nowa tarcza co za tym idzie grubsza.

Wtedy pozostają Ci 3 możliwości do wyboru tak jak kolega s0krates napisał.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 04 cze 2016, 14:46

To w takim razie co można zrobić z tą śrubą ??
Czy można cofnąć i jak ??

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2649
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: AUFER » 04 cze 2016, 14:48

flyshark pisze:To w takim razie co można zrobić z tą śrubą ??
Czy można cofnąć i jak ??
Te trzy warianty do wyboru masz.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 04 cze 2016, 14:49

Aha, rozumiem że jeżeli podam 12 V i odpuszczę ręczny to śruba się cofnie i klocki wejdą ???

Awatar użytkownika
flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 278
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: jacek.walczy.pl
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

Post autor: flyshark » 06 cze 2016, 20:49

flyshark pisze:Aha, rozumiem że jeżeli podam 12 V i odpuszczę ręczny to śruba się cofnie i klocki wejdą ???

Wymiana zrobiona. Mój mechanik jest : ok2 :
Tarcze i klocki z przodu bez problemów.
Z tyłu spoko tylko trzeba przy demontażu i montażu samych klocków z zaciskami podać prąd 12 V a w moim przypadku samochód był na chodzie przez 30 min ;-)
Przy okazji wszystko przesmarowane i przejrzane w tylnych hamulcach.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”