Problem z klimatyzacją

Micu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2020, 9:06
Imię: Michał
Lokalizacja: Jarocin

Problem z klimatyzacją

Post autor: Micu » 13 lip 2021, 15:04

Witajcie. Mam problem z klimą. Po odpaleniu działa 5-10 sekund, po czym rozłącza, zatrzymuje się wentylator, zimne powietrze leci. Po jakimś czasu znowu załącza się na 5-10 sekund i tak w kółko, a ciśnienie na sprezarcie rośnie do 25 ATM. Ma ktoś może pomysł co to może być lub jest w posiadaniu schematów, żeby zlokalizować usterkę? Thesis 3.0 z 2003 roku

kamila86
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2016, 10:26
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: kamila86 » 02 sie 2021, 19:05

Na portalu Klimatyzacja.pl widziała coś takiego https://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/poradnik - klimatyzacja samochodowa poradnik. Nie wiem czy akurat wstrzeli się w Twój temat, ale chyba warto rzucić okiem. Także popatrz, a w międzyczasie może ktoś jeszcze będzie miał jakieś sugestie.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: proxima86 » 02 sie 2021, 20:04

Może centralka klimy zepsuta, trzeba podpiąć pod kompa i odczytać błąd.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: pietrek125 » 02 sie 2021, 22:11

Micu pisze: 13 lip 2021, 15:04 Witajcie. Mam problem z klimą. Po odpaleniu działa 5-10 sekund, po czym rozłącza, zatrzymuje się wentylator, zimne powietrze leci. Po jakimś czasu znowu załącza się na 5-10 sekund i tak w kółko, a ciśnienie na sprezarcie rośnie do 25 ATM. Ma ktoś może pomysł co to może być lub jest w posiadaniu schematów, żeby zlokalizować usterkę? Thesis 3.0 z 2003 roku
A co było ostatnio robione z klimą :?: był np. dobijany czynnik :?: bo to wygląda na zbyt dużą ilość czynnika w układzie, włącza się sprężarka robi zbyt duże ciśnienie i czujnik wysokiego ciśnienia wyłącza ją, ciśnienie spada i sprężarka załącza się ponownie i tak w kółko... akurat ostatnio dobijałem czynnik w mojej Thesis i podczas pracy ciś. oscyluje w okolicach 12-16bar.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: Jam_Belfegor » 03 sie 2021, 11:34

25 bar to już za dużo, jak pisze pietrek pewnie czujnik wysokiego odpina kompresor a jak spadnie próbuje znowu startować. Do weryfikacji przede wszystkim ciśnienie / ilość czynnika w układzie. Do sprawdzenia filtro-osuszacz (czy drożny). Może też być problem z samym zaworem - ale to w dalszej kolejności.

Ten prosty schemat fajnie oddaje gdzie i jakie ciśnienie pojawiać się powinno w układzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: proxima86 » 03 sie 2021, 11:40

To co,było nabijane prosto z butli ?

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: Johnny » 03 sie 2021, 12:00

proxima86 pisze: 03 sie 2021, 11:40 To co,było nabijane prosto z butli ?Obrazek

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Wystarczy, że nie wiedział ile czynnika wchodzi w układ i nabił za dużo.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

irooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2021, 23:05
Lokalizacja: Śląsk

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: irooo » 11 sie 2021, 16:26

Witam,
Podepne się pod temat, bo problem bardzo podobny, a może i ten sam.
Auto Thesis 2.4 JTD 150 KM.
Klimatyzacja nie chłodziła, więc pojechałem na warsztat i okazało się że brak czynnika. Sprawdzono szczelnośc - jest OK.
Nabito 650. Włączyłem klimę i coś jakby minimalnie lepiej, ale mechanik pokazuje, że na urządzeniu wskazuje zawysokie ciśnienie 27 bar. Dochodzi do 27 i wyłącza, spada i znowu włącza, idzie do 27 i wyłącza i tak non stop.

Sugerujecie sprawdzić w pierwszej kolejności osuszacz - w jaki sposób ??
Proszę o ewentualne dalsze sugestie.

Pozdrawiam
Jest:
Lancia Thesis, 2002 rok, 2.4 JTD, 150 KM, manual, przebieg 176tys.
Mercedes S klasa W220, 2000 rok, 3.2 CDI, przebieg 280 tys,
Były:
Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm, 180 KM - wspaniały
Peugeot 408, 2.0 HDMI - ciekawy
Mercedes W210, 3.0 automat - super
Opel Sintra 3.0 benzyna/lpg, automat, 201 KM - b. dobry.
Mercedes W124 2,0 diesel, manual - 👍
i wiele innych

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: mikee72 » 11 sie 2021, 21:11

Moim zdaniem nie ma opcji, żeby układ jest szczelny, a czynnik uciekł (no chyba że przez 20 lat nikt nie sprawdzał).
OT: 'klima sprawna - do nabicia' w ogłoszeniach, to jest tak żałosne że głowa mała - a ludzie nadal się nabierają.
Moim zdaniem najlepiej podjechać na serwis klimatyzacji i chłodnic (i najlepiej nic poza tym),
bo mechanik: naprawy bieżące, wulkanizacja, klimatyzacja, hamulce, oleje to zły kierunek w przypadku problemów.
W profesjonalnym serwisie nie wydadzą Ci auta z nabitą klimą, która nie chłodzi.
Inna sprawa, że dokładne sprawdzenie układu to poważny nakład czasu czyli koszty.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: proxima86 » 11 sie 2021, 21:12

Czujnik ciśnienia klimy

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: Jam_Belfegor » 12 sie 2021, 0:05

Jak zrobisz korektę gazu do właściwej ilości a dalej wali wysokie ciśnienie wymieniaj osuszacz. Tak w ogóle mało kto chyba wie że to też element eksploatacyjny, który wymienia się raz na jakiś czas jak filtr oleju, powietrza czy paliwa. Producenci z reguły zalecają 2-3 lata ale wiadomo to producenci dla nich najlepiej co 12 mc :) ja bym powiedział ze co 5 lat już pasowało by się zainteresować tematem a jeśli miało się jakoś nieszczelność i dostało się powietrze osuszacz prawie na pewno jest kaput. Pojemność wkładu żelowego to raptem kilkanaście gram. Fakt interwał mocno zależny od tego kto jak klimy używa i jak często i jak ja serwisuje. Praktyka z życie ludzie wymieniają jak już wali wysokie ciśnienie, a to jest już trochę za późno. Ba nawet nakładając nowy osuszacz po doprowadzeniu instalacji do jako takiego ładu i nawet budowaniu próżni zawsze z jakiś zakamarków na dzień dobry osuszacz dostaje wilgoć na klatę, a nie mówić już jakiego spustoszenia wilgoć dokona na instalacji.

A filtro-osuszacz to element nierozbieralny, nieregenerowany (a przynajmniej znana mi większość) i zachowuje się jak w/w. filtry (no chyba że ktoś płuka filtr powietrza czy oleju :lol: no to szacun i +100 punktów do "ekodrajwingu" ) zużyje się i do kosza. Nawet jak przyjdzie wam w rozerwanym opakowaniu (a ma być zapakowany hermetycznie a na wymianę macie po otwarciu kilkanaście minut - bo zaczyna łapać wilgoć z otoczenia) to śmietnik.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: pietrek125 » 12 sie 2021, 6:59

mikee72 pisze: 11 sie 2021, 21:11 Moim zdaniem nie ma opcji, żeby układ jest szczelny, a czynnik uciekł (...)
Jak najbardziej jest opcja...w instalacji freonowej w samochodzie są węże gumowe , guma jak wiadomo ma pory, i przez te pory czynnik przez lata sobie uchodzi...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: mikee72 » 12 sie 2021, 19:55

Tak, pietrek - masz rację, uchodzi. Ale czy ucieknie..?
Zastanawiam się dlaczego w cytacie wykropkowałeś to, co napisałem w nawiasie..?
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: pietrek125 » 12 sie 2021, 22:18

Tak ucieknie... będzie to trwało, zależy od samochodu parę lub paręnaście miesięcy, ale czynnik zejdzie... przez gumę..., chłodnik zrobi test szczelności (trwający parę, paręnaście minut) i wyjdzie, że instalacja jest szczelna... w takich np. lodówkach instalacja jest w całości miedziana lub miedziano-aluminiowa lutowana na twardo, i taka lodówka potrafi chodzić przez 40 lat i ani grama wycieku, ile fabryka nabiła tyle jest...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

irooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2021, 23:05
Lokalizacja: Śląsk

Re: Problem z klimatyzacją

Post autor: irooo » 12 sie 2021, 22:58

Witam.

Dziękuję za zainteresowanie i dyskusję.

Dzisiaj dokładnie przyjzeliśmy się osuszaczowi i jest Ori z lat produkcji auta (wg naklejki 03.2002) dlatego poniższa decyzja.
Jutro wymieniam osuszacz i czujnik ciśnienia .... I zobaczymy.
(na marginesie dodam, że ciśnienie wzrastało do 27 bar w ciągu kilku lub kilkunastu sekund - bardzo szybko i czynnika dodano zgodnie z danymi dla silnika czyli 650)

Pozdrawiam
Jest:
Lancia Thesis, 2002 rok, 2.4 JTD, 150 KM, manual, przebieg 176tys.
Mercedes S klasa W220, 2000 rok, 3.2 CDI, przebieg 280 tys,
Były:
Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm, 180 KM - wspaniały
Peugeot 408, 2.0 HDMI - ciekawy
Mercedes W210, 3.0 automat - super
Opel Sintra 3.0 benzyna/lpg, automat, 201 KM - b. dobry.
Mercedes W124 2,0 diesel, manual - 👍
i wiele innych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”