Strona 1 z 1

Thesis - 2.4 10v - check engine

: 01 maja 2021, 22:50
autor: Beest
Witam,
We wtorek musiałem wybrać się do Opola (trasa 50km.). Po wizycie u dentysty wkładam kluczyk i przekręcam go a tu check engine świeci.
Po podłączeniu do komputera okazało się ze ecu stracił polaczenie z większością czujników(Brak sygnału).
Kasowanie błędów nic nie daje i teraz się zastanawiam co mogło doprowadzić do takiego stanu, bo te czajniki chyba łączą się bezpośrednio z komputerem wiec chyba trzeba zajrzeć do podłączenia wiązki z komputerem ? na przewodzie przepływomierza jest 5V a jeden przewód daje 3,62v, czyli jakieś tam zasilanie jest, czy wszystkie przewody tych podzespołów idą bezpośrednio do komputera czy maja gdzieś jakaś wspólna masę bo może problem z wspólna masa? akumulator w stanie spoczynku ma 12,6 wiec raczej nie jest winny.
Ma może ktoś jakiś schemat który mógłby naprowadzić mnie na źródło tego problemu ?

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

: 02 maja 2021, 12:07
autor: proxima86
Wyjmie kość ze sterownika, przeczyści, pryśnie jakim kontakt sprejem.
Powinno pomóc,jeśli nie to ECU do wymiany.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka



Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

: 02 maja 2021, 16:25
autor: pietrek125
2.4 10v.jpg
2.4 10v1.jpg

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

: 25 maja 2021, 21:56
autor: Beest
Pietrek123 dziękuje za schematy , dużo mi pomogły.
Aktualizuje temat bo od wczoraj do niego powróciłem, gdyż wcześniej wymieniałem tarcze, klocki regeneracja tylnych zacisków no i sklejenie obudów silniczka do hamulca ręcznego+ piasta z prawej strony, a że auto stoi na dworze a pogoda nie dopisywała to trochę to zajęło.

Wracając do sprawy, sprawdziłem wszystkie(pod maska, w bagażniku i pod kierownica) bezpieczniki(wizualnie i omomierzem), 4 kable przepływomierza które idą do komputera i wszystkie są ok.
Natomiast pin 2gi na przepływomierzu daje 0 napięcia a powinien dawać 12 v na przekręconej stacyjce.
Sprawdziłem gdzie idą te kable i idą do wtyczki koło amortyzatora prawego oznaczonej na schemacie D004 i przejście do pinu 4rtego jest z każdego czujnika co oznacza ze problem jest za ta wtyczka, według schematu zaraz za wtyczka jest kolejny węzeł idacy dalej do bezpiecznika f11 15Amper i do przekaźnika chyba R8(słabo widać na schemacie) pinem 6stym do nogi 85.
Wydaje mi się ze problem może leżeć właśnie w tym przekaźniku...(jak namierzę który to mogę zamienić z pozostałymi bo według schematu 2 pozostałe są takie same)

Może tez być tak, ze to 2gi węzeł nawalił i jest problem jutro postaram się to sprawdzić bo na schemacie widać ze z tego węzła idzie zasilanie do K031 czyli czujniku informującym czy jest woda w filtrze.
Dodatkowo sprawdzę czy jest zasilanie 12v idące do sterownika podgrzewania świec gdyż zasilanie według schematu idzie z tego samego węzła.

Orientuje się ktoś w którym dokładnie miejscu jest ten 2gi węzeł zaznaczony strzałka bo za wtyczka d004 przy ścianie lecą 2 duże wiązki i żeby się do nich dobrać to trzeba będzie trochę rzeczy podkręcać i odsunąć wyciszenie, chociaż z 2giej strony idzie sprawdzić czy ten węzeł jest sprawny jak już wyżej pisałem sprawdzając przejście miedzy pinem 4rtym D004 a czujnikiem wody w paliwie bądź podgrzewania świec.
No nic jak nie będzie padać jutro to sprawdzę to "spaghetti".

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

: 27 maja 2021, 18:54
autor: Beest
Problem rozwiązany!!!

Problemem okazała się wtyczka czujnika wody w filtrze której kable były skręcone bez izolacji i zwierały.
Obrazek

Pozostał błąd przekaźnika świec żarowych, a skoro miałem przewody od komputera na wierzchu to sprawdziłem przejście miedzy komputerem a sterownikiem i wszystko jest ok.
Tak wiec mogę skręcać, a świecami żarowymi mogę zając się w następnej kolejności, gdyż będę próbował wymienić tylko półkę na półkę z roleta , mam nadzieje ze wszystkie wtyczki są i wystarczy podmienić tylna półkę i obudowę dźwigni zmiany biegów na taka z przyciskami.

Re: Thesis - 2.4 10v - check engine

: 27 maja 2021, 19:56
autor: pietrek125
Zapewne jakiś "ogarniety" mechanik dokręcał filtr paliwa z podłączoną wtyczką.
Jeśli masz Executive to przewodów do rolety może nie być...