Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....

Post autor: pietrek125 » 01 kwie 2020, 10:46

Łożysko jest typu zamkniętego, ale w nim na pewno nie ma tyle smaru, aby tak zapaskudzić rozrusznik jak na zdjęciach... widziałem kilka zużytych dwumas z 1.9 2.4jtd i wszystkie były suche... po za
tym jak chciałeś to uszczelnić ?

https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-bu ... sowego/119

OK. Tu napisali : "(...)Sprężyny łukowe to wielozwojowe sprężyny zamontowane półkoliście w kanale tłumienia koła, podparte przez specjalny ślizg. Elementy te współpracują ze sobą za pomocą ruchów ślizgowych, zapewniając optymalne tłumienie. Powierzchnie sprężyn są nasmarowane.(...)"

Czyli jest smar wewnątrz dwumasy... tylko jak widać opuszcza on z czasem swoje miejsce... w starych zużytych dwumasach pewnie dawno już śladu po nim nie ma...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....

Post autor: volf » 01 kwie 2020, 13:08

Tylko jak już opuści o taka dwumasa pewnie długo nie pociągnie.

I jeszcze mały cytat z innego forum na temat wcześniejszego filmiku o kołach dwumasowych :)
Są różne prawdy :)
Akurat ten film to jest G prawda.

DKZ to rzeczonego fiata jest porównywany z merolem.
DKZ w danym Fiacie to 415067810 i fabryczny luz to 19 stopni ( odpowiada 6 zębom) luz krawędziowy to 2.9 mm i jest to koło bez płytki ciernej stąd te zachowanie.

Film pokazuje że obaj panowie powinni zmienić branżę aby zarabiać na chleb.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....

Post autor: pietrek125 » 01 kwie 2020, 13:15

Poza tym, na filmiku nie ma ani słowa o wyciekającym smarze, a dwa to w JTD są dwumasy Valeo (czyli tego zapewne "najgorszego producenta") a nie LUK...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

tomik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 sie 2013, 22:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Knurów

Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....

Post autor: tomik » 01 kwie 2020, 15:17

Dwumase mam z Valeo. Żeby sprawdzić czy smar faktycznie wydostał się z dwumasy musiał bym ją wyjąć, a na to puki co nie mam po prostu czasu :/

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 2.4 jtd 10v Smar w rozruszniku....

Post autor: pietrek125 » 01 kwie 2020, 15:25

Jeździć, obserwować...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”