Thesis - pęknięta głowica

Radi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:58

Thesis - pęknięta głowica

Post autor: Radi24 » 15 lis 2019, 21:12

Witam zacznę od tego że zaczęła moja Lancia thesis się gotować i wywalać płyn przez zbiorniczek .próbowałem szystkiego co to może być za przyczyna .wkoncu rozebrałem głowice dałem ją do sprawdzenie na ciśnienie i na planowanie okazało się że jest minimalne pęknięcie ... I teraz pytanie do was na forum czy można tę pęknięcie dać do spawania .... Czy to zda egzamin ... Powiem odrazy że nie wiem w którym miejscu jest to pęknięcie .. bo dzisiaj zadzwonili donnie z warsztatu tam gdzie dałem głowice i koleś powiedział że jest pęknięta .. dopiero będę wiedział w poniedziałek gdzie jest pęknięta ... Powiecie mi czy warto spawać czy kupić używkę

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Glowica

Post autor: kamilkoza88 » 15 lis 2019, 22:31

Pęknięta głowica raczej dyskwalifikuje ją z naprawy, tym bardziej, że nie wiadomo jak duże i głębokie jest pęknięcie. Możesz próbować to spawać jeżeli wiesz jak dokładnie idzie to uszkodzenie. Aluminium po spawaniu nie zmienia układu krystalicznego i napręża się tak jak stal po spawaniu. Myślę że dużo nerwów, a na pewno czasu zaoszczędzisz kupując drugą "głowę". Podchodzi od Alfy, tylko pamiętaj, że alfa ma inne wałki.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Glowica

Post autor: 1608cc » 15 lis 2019, 22:47

Jaki silnik ? Na allegro są nowe głowice do 2.4jtd
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Glowica

Post autor: topcio » 15 lis 2019, 23:13

Radi24 pisze: 15 lis 2019, 21:12 Witam zacznę od tego że zaczęła moja Lancia thesis się gotować i wywalać płyn przez zbiorniczek .próbowałem szystkiego co to może być za przyczyna .wkoncu rozebrałem głowice dałem ją do sprawdzenie na ciśnienie i na planowanie okazało się że jest minimalne pęknięcie ... I teraz pytanie do was na forum czy można tę pęknięcie dać do spawania .... Czy to zda egzamin ... Powiem odrazy że nie wiem w którym miejscu jest to pęknięcie .. bo dzisiaj zadzwonili donnie z warsztatu tam gdzie dałem głowice i koleś powiedział że jest pęknięta .. dopiero będę wiedział w poniedziałek gdzie jest pęknięta ... Powiecie mi czy warto spawać czy kupić używkę
:-? co za pisownia! Aż chce się :wuerg007: czytać : beczy :

Głowice spawa się z powodzeniem, nie nastręcza to dalszych komplikacji i problemów. Problem polega na tym, że na sprawdzeniu widać tylko największe pęknięcie, czyli po spawaniu ponowne sprawdzanie, jeśli wyjdzie kolejne pęknięcie spawamy i znów sprawdzamy i tak do wszystkich pęknięć. Nikt nie określi na wstępie ile jest pęknięć i w jakim koszcie się zamknie naprawa.
kamilkoza88 pisze: Myślę że dużo nerwów, a na pewno czasu zaoszczędzisz kupując drugą "głowę".
Używaną? Też trzeba sprawdzić pęknięcia.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Radi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:58

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: Radi24 » 16 lis 2019, 7:59

Ok. Dziękuję za wiadomość, będę szukał nową.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2019, 11:05 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Glowica

Post autor: pietrek125 » 16 lis 2019, 8:06

kamilkoza88 pisze: 15 lis 2019, 22:31 Podchodzi od Alfy, tylko pamiętaj, że alfa ma inne wałki.
3.0V6 ma te same wałki...Lanciowskie 3.2 ma wałki od 3.0, 3.2 od Alfy różni się tylko ssącymi...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Glowica

Post autor: kamilkoza88 » 16 lis 2019, 10:52

topcio pisze: Używaną? Też trzeba sprawdzić pęknięcia.
Masz absolutną rację, używaną głowicę również należy sprawdzić.
pietrek125 pisze: 3.0V6 ma te same wałki...Lanciowskie 3.2 ma wałki od 3.0, 3.2 od Alfy różni się tylko ssącymi...
Również masz racje, jednak wydaje mi się, że w 3.0 również są różnice na ssącym (Lancia ma 215 KM a Alfa chyba 226KM), dlatego sugerowałem żeby włożyć wałki, które są aktualnie w silniku, żeby na obu głowicach były takie same (mowa rzecz jasna o 3.0).
1608cc pisze: ... Jaki silnik ? ...
Również bardzo dobre pytanie, ja błędnie założyłem że kolega ma motor 3.0 a nie jakiś inny. Moja wina, jednak nadal nie wiem z jakim silnikiem mamy do czynienia.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: volf » 16 lis 2019, 10:57

Za chwilę okaże się, ze mowa o dieslu i Wasze wywody na nic :lol: Z tego co się słyszy to taki problem trapi własnie silniki wysokoprężne.
Ewentualnie kolega napisał pierwszy post i zarazem ostatni ;)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: topcio » 16 lis 2019, 11:04

volf pisze: 16 lis 2019, 10:57 Za chwilę okaże się, ze mowa o dieslu i Wasze wywody na nic :lol: Z tego co się słyszy to taki problem trapi własnie silniki wysokoprężne.
Ewentualnie kolega napisał pierwszy post i zarazem ostatni ;)
Dokładnie, to w jtd pękają głowice a kupienie NIEpękniętej graniczy z cudem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: kond243 » 16 lis 2019, 11:38

Problem dotyczył bardziej 2.4 mjet od wersji 185km. Późniejsze mjet 2.4 np w AR 159/Croma ten problem już trapi dość poważnie. JTD 20v 175km jest dość odporny na to zjawisko. Użytkownicy mjet 2.4 od wersji 185km a zwlaszcza tych 200 i 210km wkładają głowice właśnie z JTD 175km. Po tym zabiegu już jest ok.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Radi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2019, 20:58

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: Radi24 » 16 lis 2019, 12:03

Sorki że nie odpisywałem ... Tak to jest diesel

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Glowica

Post autor: pietrek125 » 16 lis 2019, 17:24

kamilkoza88 pisze: 16 lis 2019, 10:52

Również masz racje, jednak wydaje mi się, że w 3.0 również są różnice na ssącym (Lancia ma 215 Kteż Alfa chyba 226KM), dlatego sugerowałem żeby włożyć wałki, które są aktualnie w silniku, żeby na obu głowicach były takie same (mowa rzecz jasna o 3.0).
Źle Ci się wydaje ... wystarczy zaglądnąć do Eper... nowsze 2.5 i wszystkie 3.0 mają te same wałki... blokady też są te same a jakby były inne wałki to by blokady też były inne... różnica mocy jest efektem obcietej mapy w sterowiku... można sobie porównać parametry momentu... jest taki sam przy tych samych obrotach...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: brygadzista1 » 17 lis 2019, 16:35

Radi24 pisze: 16 lis 2019, 12:03 Sorki że nie odpisywałem ... Tak to jest diesel
A która dokładnie wersja wysokoprężna? 150/175/185KM?
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Glowica

Post autor: kamilkoza88 » 18 lis 2019, 14:25

pietrek125 pisze: 16 lis 2019, 17:24
Źle Ci się wydaje ... wystarczy zaglądnąć do Eper... nowsze 2.5 i wszystkie 3.0 mają te same wałki... blokady też są te same a jakby były inne wałki to by blokady też były inne... różnica mocy jest efektem obcietej mapy w sterowiku... można sobie porównać parametry momentu... jest taki sam przy tych samych obrotach...
Masz absolutną racje, wszystko się zgadza, wałki są takie same. Najwyraźniej pomyliło mi się z Lybrą 1.8 16V, tam się wałki crossowały z Punto HGT, reszta 1.8 z rodziny nie podchodziła.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - pęknięta głowica

Post autor: pietrek125 » 18 lis 2019, 15:39

Tak bo 1.8 wychodziło bez wariatora 115KM i z 130KM.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”