Thesis 3.0 blad p0120

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Thesis 3.0 blad p0120

Post autor: kamilkoza88 » 29 mar 2019, 8:34

Witam kolegów ponownie.

Dziś Lancia stwierdziła, że rzuca palenie. A raczej wchodzi w tryb awaryjny. Więcej jak 1000obr nie nada. Wyskoczył przy okazji błąd potencjometru przepustnicy p0120.

Teraz pytanie, czy któryś z Was miał już z tym do czynienia?

P.S. Pozostałe błędy wynikają raczej z przestawionego rozrządu (blokady już idą) bo mam już nowe cewki, świece, sondy i przepływke. Nic to nie dało i silnik nadal krzywo chodzi, pomijając oczywiście dzisiejszą akcje.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 3.0 blad p0120

Post autor: kond243 » 29 mar 2019, 8:37

Czujnik położenia przepustnicy/potencjometr pedału gazu.
https://www.fanta-team.org/porady.php?tid=2
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 blad p0120

Post autor: kamilkoza88 » 29 mar 2019, 10:44

Mój trop też zmierzał w tą stronę. Jak podmienię pedały gazu, to napisze co to dało. Już kiedyś miałem podobną sytuacje ale nie pamiętam jaki był błąd. W każdym razie przerwało mi się połączenie pomiędzy płytką PCB potencjometru a wtyczką, niestety było trzeba drutować.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 blad p0120

Post autor: kamilkoza88 » 29 mar 2019, 22:33

Mój trop po cześci się potwierdził. Była to przepustnica.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 blad p0120

Post autor: kamilkoza88 » 18 lip 2019, 12:50

Odgrzewając mojego kotleta, sonda 2 przed kat. to jest ta od strony zderzaka, czy ściany grodziowej? Logicznie chyba by było, że sonda 1 jest od grupy cylindrów 1-2-3.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 3.0 blad p0120

Post autor: pietrek125 » 18 lip 2019, 13:58

Jest tak jak piszesz... 1 od strony grodzi, 2 od przodu... ale dla pewności zawsze możesz dopiąć wtyczke i zobaczyć której sondy błąd wywali...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”