Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 20:37

Ja mam manual. Więc tylko do chłodzenia oleju silnikowego. Podstawka z termostatem od Kappy oraz wyjściowe rurki też od kappy,część węży od JTD 20v i wszystko hula dość dobrze. Tylko wentylator trzeba podłączyć.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2019, 20:40 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 20:39

No nie wiedziałem, czy chodzi o twoją , czy JTD twojego kolegi...
Ostatnio zmieniony 10 lut 2019, 20:50 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 20:42

Zeszliśmy z tematu właśnie. U kolegi jest błąd od drugiego stopnia wentylatora. Tak jak pisałeś do sprawdzenia bezpieczniki i przekaźniki w bagażniku. Chyba ponownie kable i złącze d006 daje o sobie znać.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 20:48

O :!: widzisz, D006 może być przyczyną...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 20:50

Może być bo przez złącze idzie wysterowanie przekaźnikami oraz zasilanie z przekaźnika na wentylator. Jeśli dobrze widzę.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 20:55

Zerknąłem na schemat i...z sterownika silnika idzie przez D006 sygnał na cewkę przekaźnika R23 (zapewne tu jest przerwa i sterownik nie widzi rezystancji cewki z stąd błąd) natomiast zasilanie wentylatorów wraca przez D009.
Czyli reasumując...

Przerwa w złaczu D006 (bardzo prawdopodobne)
Uszkodzony przekaźnik R23 (spalona cewka, mało prawdopodobne)
Spalony bezpiecznik F68
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 10 lut 2019, 21:12

Przez d006 wraca zasilanie tego małego wentylatora na dole i jest to też zasilanie do wentylatora chłodnicy oleju. A zasilanie głównego idzie przez D009. Chyba że ja źle czytam. Bo widzę sterowanie na D006 ale i powrót zasilania przez D006. Ale diagnoza taka jak napisałeś. Bezpiecznik lub zjedzone piny D006
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: pietrek125 » 10 lut 2019, 21:19

Aaa jest...do N012, idzie przez D006(A1), a potem przez D009[D](1)... (do głównego N011 idzie przez D009[A,B]), ale skąd sterownik silnika miałby wiedzieć, że wentylatory mają zasilanie , czy nie :?: Wiec stawiam raczej na obwód pierwotny sterowaniem przekaźnikiem R23 poprzez D006(B3), bo sterownik zapewne mierzy sobie obwód cewki przekaźnika (miałem podobny problem po swapie z 1,6 na 2,5R5 w Octavii)
tak czy inaczej złącze D006 :pifko:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Brak drugiego biegu wentylatora chłodnicy

Post autor: kond243 » 11 lut 2019, 1:29

To teraz czekamy na potwierdzenie diagnozy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”