Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: klonikon » 27 lip 2018, 20:30

Witam, chyba się zaczęło, ledwo ogarnąłem kilka tematów i upragnione OK na wyświetlaczu, to teraz silnik źle pracuje chodzi jak traktor, błędy pojawiają się rożne nie wiem od czego zacząć. na gazie i na benzynie jest tak samo. pierwsze zdjęcie odnosi sie do pracy w czasie jazdy drugie zdjęcie z błędami do pracy po skasowaniu błędów na postoju.
IMG_20180727_193911.jpg
IMG_20180727_194556.jpg
zastanawiające jest to ze sa inne nie zawsze takie same.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: kond243 » 27 lip 2018, 21:34

Wypadanie zapłonu ogólny P0300
P0304 wypadanie zapłonu cylinder 4
P0305 wypadanie zapłonu cylindr 5.
Do sprawdzenia cewki,wtryski,świece,oraz stan okablowania.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: Helios » 27 lip 2018, 22:00

Wtryski w V-kach raczej rzadko padają. Świece, zwłaszcza przy gazie warto sprawdzić/wymienić. Cewki to sprawdzenia.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: kond243 » 27 lip 2018, 22:22

Cewki zamień miejscami i zobacz co będzie. Jak wyrzuci błąd inny to cewki.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: Helios » 27 lip 2018, 22:28

Fatra masz, że to ta głowica z brzegu, nie musisz ściągać kolektora. Cewki sobie najpierw odpinaj wtyczki i patrz czy będzie jakaś różnica w pracy silnika.

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: klonikon » 28 lip 2018, 6:33

Witam, dziękuje za odpowiedzi, Panowie, Świeczki mam ngk pfr6b, jak już mam zmieniać to może te ngk pfr7b bo gaz jest zamontowany, następnie nie mogę znaleźć informacji gdzie silnik mam masę, a jak już rozkręcę to zrobię pomiar ciśnienia dla pewności, napiszcie jeszcze jaki jest układ kolejności cylindrów stojąc przed silnikiem? jeszcze raz dziękuje i sam jestem ciekaw co się dzieje, wczoraj zauważyłem ze coś piszczy po przekręceniu kluczyka w okolicach sterownika od silnika tez tak macie? Posiada ktoś możne opis do tych cewek jakie pomiary można zrobić?
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: Helios » 28 lip 2018, 9:07

Świece masz dobre, zależy jak stare. Wykręć kilka i zobacz jak wyglądają.
Przewodów masowych jest kilka, ale to otwierasz maskę i szukasz:)
Cewki to głowica pod baranami od rozrządu 1-2-3 analogicznie druga głowica 4-5-6
Zdejmij sobie amelinowy dekiel najpierw i odpinaj cewki na odpalonym silniku. Jak odepniesz i nie będzie różnicy, to cewka do piekła.
Cewek nie trzeba robić żadnych pomiarów, albo działa, albo nie :D

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: klonikon » 28 lip 2018, 10:08

Witam, dzwiniłem do poprzedniego własciciela, twierdzi ze swiece zmieniał niedawno i mówił ze po wymianie swiec cos zaczeło sie dziac, rozebrałem dekiel i pojemnik na powietrze, okazało wie ze swiece nie były dokręcone, dwie normalnie ręka bez grzechotki odkteciłem, pod jedna był prostokatny zatrzask od wtyczki od cewki. przyznam ze jeszcze takiej wymiany nie widziałem, poskrecałem jak trzeba poczyściłem, swiece wygladaja ok. myślałem ze jest dobrze, ale dalej jest podobnie, zrobie tan numer z odpinaniem cewek, tylko po weekendzie, pozdrawiam.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: ceva » 28 lip 2018, 10:19

Mam taką podpowiedź, co prawda nie Thesis, ale Delta T-Jet LPG. Po wymianie świec na nowe, oczywiście właściwe jak fabryka każe i odpaleniu silnik zaczął pracować na dwóch cylindrach (oczywiście check engine), po zamianie cewek zapalił na cztery, ale jakoś dziwnie pracował tym razem bez sygnalizacji awarii. Wymieniłem cewki bo na gazie przejechały prawie 200 tys. km i samochód jak nowy. Zero błędów i jakichkolwiek dziwnych zachowań w czasie pracy. Cewki pracując na gazie podobno są bardziej obciążone, więc mogą się pojawiać zakłócenia w ich pracy.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: klonikon » 28 lip 2018, 11:14

Ceva, a widziałeś na jakimś interfejsie czy były cały czas te same cewki czy analogicznie sie zmieniały u Ciebie? U mnie gaz był założony niedawno.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: ceva » 28 lip 2018, 11:42

Niestety nie korzystałem z żadnego interfejsu diagnostycznego, po pierwszym cyrku z cewkami zamieniłem losowe cewki i jakoś się polepszyło. Po wymianie cewek na nowe podjechałem do mechanika i zostały odczytane błędy zarejestrowane zaraz po wymianie świec. Było to wypadanie zapłonów na cylindrze 1 i 2.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: klonikon » 28 lip 2018, 16:43

Ceva , czyli powymienie na nowe znów było wypadanie zapłonów? a jak nieskasowanie błedów znów sie pojawiły czy nie?
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: ceva » 28 lip 2018, 17:20

klonikon pisze: 28 lip 2018, 16:43 Ceva , czyli powymienie na nowe znów było wypadanie zapłonów? a jak nieskasowanie błedów znów sie pojawiły czy nie?
Chyba trochę niejasno się wyraziłem, więc uściślam.
Kolejność zdarzeń była taka:
-Błędy wypadania zapłonów zostały zarejestrowane tuż po wymianie świec na nowe, cewki stare.
-Zamiana cewek.
-Zakup i montaż nowych cewek.
-Diagnoza komputerowa i kasowanie błędów.
Od tej pory nie stwierdzono żadnych problemów i błędów związanych z układem zapłonowym.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

klonikon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: klonikon » 28 lip 2018, 20:31

No to mnie przekonałes, posprawdzam czy sie przenosza błedy na inne pozycje po podmianie, i zakup nowych, czy moze ktoś moze polecic w dobrej cenie ceweczki ?
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lancia Thesis3,0 nie równa praca silnika

Post autor: Helios » 28 lip 2018, 22:43

Jak chcesz w dobrej cenie to mam całe wiadro ori używanych :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”