Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 28 gru 2018, 17:09

proxima86 pisze: 28 gru 2018, 17:05 Co ja poradzę że Janusz mi tarcze wymieniał z przodu i dokręcił na fullObrazek
A żeby dostać się do covera trzeba odkręcić koło i wyjąć nadkole...
No właśnie o tym mówię... Ja wczoraj wymieniałem gumy w swojej, to wolałem zdjąć koła i luzem je zawieść do Janusza wulkanizatora...bo już oczami wyobraźni widziałem jak mi niszczą plastikowe nakładki progów podnośnikiem, nie wspominając właśnie o dokręcaniu... : czerwona :
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 29 gru 2018, 12:06

Po wymianie "COVERA" nie widzę znaczącej różnicy,nadal przeciąga 2 i 3.
Zapewne moja skrzynia jest poważniej uszkodzona.
Dodaje fotki jakby ktoś chciał spróbować :ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 29 gru 2018, 19:12

Może musi się "ułożyć"... pojeździsz trochę więcej to może sterownik skrzyni coś wykmini... najważniejsze, że nie jest gorzej, a koszt niewielki... może do kompletu musi być też poprawione oprogramowanie od Volvo , bo oni tam ostro walczyli z Aisin-em :?: .
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 29 gru 2018, 19:48

pietrek125 pisze:Może musi się "ułożyć"... pojeździsz trochę więcej to może sterownik skrzyni coś wykmini... najważniejsze, że nie jest gorzej, a koszt niewielki... może do kompletu musi być też poprawione oprogramowanie od Volvo , bo oni tam ostro walczyli z Aisin-em :?: .
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
Bolec jest zjechany ten co jest za coverem.
A co do języka to też zmieniłem na elglish

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

freeq7322
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 24 sty 2017, 12:44
Imię: Sebastian

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: freeq7322 » 29 gru 2018, 19:55

Proxima,

kasowales adaptacje w MES-ie?

To wazne przy takich ingerencjach.

Procedure adaptacji mam gdzies, nie mylic tej ze strony prnd.pl bo cyndola glupoty.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 29 gru 2018, 20:06

proxima86 pisze: 29 gru 2018, 19:48 Bolec jest zjechany ten co jest za coverem.
A co do języka to też zmieniłem na elglish
To nie dobrze... :-?
Jaki Englisch, jaki Englisch... jedynie słuszny to Italiano... Andiamo
freeq7322 pisze: 29 gru 2018, 19:55 Proxima,

kasowales adaptacje w MES-ie?

To wazne przy takich ingerencjach.

Procedure adaptacji mam gdzies, nie mylic tej ze strony prnd.pl bo cyndola glupoty.
Tez kasowałem Mes-em to fakt przeciągała, ale po 5km wszystko wracało do normy...
Głupoty nie głupoty, ale to info pochodzi z Sonnax-a
Temu niby pomogło...
https://www.youtube.com/watch?v=8aruFAhGEfM&t=
Ostatnio zmieniony 29 gru 2018, 20:09 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 29 gru 2018, 20:32

Ja mam english...adaptacje skrzyni robilem..

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

freeq7322
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 24 sty 2017, 12:44
Imię: Sebastian

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: freeq7322 » 29 gru 2018, 22:52

W notach sonnaxa raczej nie ma nic o adaptacji, polecam noty Atry, valvebodypros lub to :


To adapt the up shifts:

•Use the “D” position. Accelerate from a stop at a
light throttle, about 1400 RPM’s, through
the gears to fourth, keeping the throttle steady.
•Next, accelerate from a stop though all five gears
at a throttle opening of about 1800 RPM’s,
keeping the throttle steady.
•Finally, accelerate through the gears at a throttl
e opening of 2500 RPM’s. R

To adapt the down shifts:
•Use “D” position. While driving at about 45 MPH in
5th gear, release the throttle and lightly
brake to a stop.
To adapt the garage shifts:
•With the engine idling and the brake pedal depress
ed, shift to “N” and wait five seconds, now
shift to “R”, wait five seconds and shift to “N”. R
•Repeat the above procedure for “D”.

To Adapt the Neutral Control Function:

•While driving at about 5 MPH in “D”, slowly come t
o a stop.
•With the engine idling and the brake pedal depress
ed, move the shifter to “D”
Once the flash is seen, release the brake and allow
the vehicle to crawl forward.
Once all of the adapts have been learned, turn off
the ignition and the TCM will exit the adaptation mode.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 30 gru 2018, 2:09

pietrek125 pisze:Może musi się "ułożyć"... pojeździsz trochę więcej to może sterownik skrzyni coś wykmini... najważniejsze, że nie jest gorzej, a koszt niewielki... może do kompletu musi być też poprawione oprogramowanie od Volvo , bo oni tam ostro walczyli z Aisin-em :?: .
PS. U mnie dziś też owocnie, bo ożyła navi po wymianie lasera, i w końcu zmieniłem znienawidzony krzyżacki na jedynie słuszny...
Nic się nie ułoży...adaptacja skrzyni zrobiona manualnie i przez mesa...cover wymieniony...bolec zamiast mieć kształt szpikulca ma fasolkę...to jest podejrzane,ale już od dawna wyczuwam smród gumy ze skrzyni,smród palonego sprzęgła.Proba nie udana.
U mnie kasa nie gra roli.
Zrobię kapitalke skrzyni i będę mega zadowolony...ta V6 to mój diament Obrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 30 gru 2018, 12:20

Zdrowe podejście... Tak trzymaj... : ok2 :
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 30 gru 2018, 14:23

pietrek125 pisze:Zdrowe podejście... Tak trzymaj... : ok2 :
Ja zrobię kapitalke i będzie spokój raz na zawsze.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 30 gru 2018, 14:23 przez proxima86, łącznie zmieniany 1 raz.
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 30 gru 2018, 17:33

proxima86 pisze: 30 gru 2018, 14:23 Podobno można kombinować z przedłużeniem krućca tego co jest za coverem...ale to tylko doraźnie pomoże ...np.przy sprzedaży,na handel jak auto szykujesz.
Ja zrobię kapitalke i będzie spokój raz na zawsze.
"Raz na zawsze" to pojęcie względne w przypadku Aisin-a...

Choć kumpel miał Volvo V70 D5 z rzeczona skrzynią i ta chodziła bez zastrzeżeń, a auto z piątej reki z przebiegiem szacowanym na ponad 500tyś... Teraz wymienił na XC70 T5 również z AW55 sprowadzone z Szwecji z przebiegiem ponad 300tyś i tez skrzynia hula... a w papierach od Szweda nie ma wzmianki, żeby było coś robione przy skrzyni... Jedyna znaczącą różnicą w Skrzyniach pomiędzy Volvo, a w Lancii to chłodzenie oleju... w Volvo mamy chłodnice wbudowaną w główną chłodnicę wody, a u nas wymiennik... czyżby taka była różnica w chłodzeniu :?: ciekawe jak w Renault albo VW (TF60) bo tam również są wymienniki jak w Thesis
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: proxima86 » 30 gru 2018, 20:56

Jak na auto do kościoła to ta skrzynia będzie działać wieki

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: pietrek125 » 31 gru 2018, 11:29

Też mam takie założenie i nadzieje... :D
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN

Post autor: kamilkoza88 » 07 sty 2019, 15:51

No i jak Panowie, udało się coś z tym opóźnionym lockupem *&^%$#@! 3ciego biegu?

U mnie cała skrzynia w środku nowa, rozbierana na i składana na 7 sposobów z różnymi obudowami (od lancii rzecz jasna), żadna próba kalibracji nie przynosi efektów.

Powiedzcie o co może chodzić, bo już pomysłów brakuje, ten piston, czy jak wolicie tłok co kolega wyżej wymieniał (od volvo), też jest dłuższy, żeby przyspieszyć lockup i dalej rzuca na jakieś 200-300 obr. Już mi witki opadają bo bez auta jestem już od jakichś 6ciu miesięcy. Wiem, że ktoś z Was miał podobny problem po remoncie, zostało znalezione remedium na tą przypadłość?

Wszystkie biegi zapina, nic nie ślizga tylko ten 3ci bieg zapina z opóźnieniem.

To jest już wołanie o pomoc!!!
Thesis 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”