Thesis - drży i dudni
Re: Thesis - drży i dudni
Wróciłem. Nic się nie zmieniło, ale...
Ciekawe rzeczy się działy.
1. Usterka nie jest stała. Pojawia się i znika.
2. W ruchu miejskim nie występuje.
3. Po przejechaniu około 150 km jednym ciągiem, mocno się nasila.
4. Drżenie całego pojazdu nasila się wraz z mocniejszym ugięciem amortyzatorów, np. na delikatnej hopce.
Podejrzenia moje własne:
To musi być coś z zawieszeniem, ewentualnie z centralką. Czy potencjometr pedału gazu jest połączony w jakiś sposób z centralką SkyHooka i czy ma wpływ na jej pracę?
Ciekawe rzeczy się działy.
1. Usterka nie jest stała. Pojawia się i znika.
2. W ruchu miejskim nie występuje.
3. Po przejechaniu około 150 km jednym ciągiem, mocno się nasila.
4. Drżenie całego pojazdu nasila się wraz z mocniejszym ugięciem amortyzatorów, np. na delikatnej hopce.
Podejrzenia moje własne:
To musi być coś z zawieszeniem, ewentualnie z centralką. Czy potencjometr pedału gazu jest połączony w jakiś sposób z centralką SkyHooka i czy ma wpływ na jej pracę?
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - drży i dudni
Okrutnie ciężko wczuć się w tą sytuację i odczucia Twoje poprzez szkło
Pomyśl o odstawieniu auta do jakiegoś speca co by wykrył usterkę.....
Pozdrawiam
Ps:jestem przy półosi
Pomyśl o odstawieniu auta do jakiegoś speca co by wykrył usterkę.....
Pozdrawiam
Ps:jestem przy półosi
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - drży i dudni
Flyman, to musi być kielich plus tripod. Ugięcie nadwozia powoduje inny kąt ustawienia półosi i przegubu. Inne ugięcie powoduje zmniejszenie bądź zwiększenie nacisku i reakcji kielich vs tripod. Jak rozbierzesz to zabaczysz. Tripod jest 'nawleczony" na oś przegubu. Całość wchodzi do kielicha i współpracuje. Jeśli zwiększasz prędkość, zwiększa się siła nacisku na tripoda przekazywana przez kielich. Zaczyna bardziej jedno z drugim współpracować i tym samym huczek, trzaskać czy co tam jeszcze. Po prostu tripod się rozleciał, a że to zespół łożysk to już nie działa tak jak powinien i są problemy. Problem w tym, że żłobi on kielich. I nawet jak wymienisz tripoda i całość złożysz, może być taka sytuacja w której znowu zacznie drżeć i huczeć.
Swoją drogą, aleście off topa wytworzyli.
Swoją drogą, aleście off topa wytworzyli.
Re: Thesis - drży i dudni
Zgadzam się z Jankiem. U mnie pojawiało się tylko przy określonych obrotach, najczęściej w zakresie 70 - 90km/h. W mieście prawie w ogóle.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis - drży i dudni
Fura musi poczekać do piątku. Przed tym, nie mam kiedy jej zdiagnozować.
Dzięki za konkretne podpowiedzi, inżynier zweryfikuje problem.
Oczywiście szkoda, że i przy tej okazji nie obyło się bez personalnych wycieczek. FXX stanąłeś na wysokości zadania. Twoja pomoc w temacie jest nieoceniona. Wejście do dyskusji moderatora globalnego, jak zwykle skierowała temat na właściwe, dla tego forum, tory.
To tak specjalnie?
Dzięki za konkretne podpowiedzi, inżynier zweryfikuje problem.
Oczywiście szkoda, że i przy tej okazji nie obyło się bez personalnych wycieczek. FXX stanąłeś na wysokości zadania. Twoja pomoc w temacie jest nieoceniona. Wejście do dyskusji moderatora globalnego, jak zwykle skierowała temat na właściwe, dla tego forum, tory.
To tak specjalnie?
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - drży i dudni
A ja myślę, że skoro problem raz jest raz go niema...to może elektronika. A co jeśli jest problem skyhook i jeden amorek się utwardza na jednej osi a drugi nie? Może to ten problem? Póki w miarę łatwy dostęp do centralki skyhook pod nogami pasażera to może warto zajrzeć tam jak wszystko wygląda wraz z kondensatorkami...czy woda się tam zbiera. Mogę się mylić bo nie jestem fachmanem ale...
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - drży i dudni
Wydaje mi się że musi być to połączone. Może nie bezpośrednio ale np przez sterownik silnika . Przesyłanie info zgodnie wartościami dla otwarcia przepustnicy, prędkości czy stylu jazdy . Trzeba by jeszcze zajrzeć w eLearn dla potwierdzenia.Flyman pisze: Podejrzenia moje własne:
To musi być coś z zawieszeniem, ewentualnie z centralką. Czy potencjometr pedału gazu jest połączony w jakiś sposób z centralką SkyHooka i czy ma wpływ na jej pracę?
Re: Thesis - drży i dudni
Grzesiek, tak jak Janek i ja od poczatku piszemy. Kielich i krzyżak. Inaczej przegub wewnętrzny. Jeszcze napisz że jak autko lekko sie unosi na wybojach to wtedy ustaje. Tak jak przy podjeżdżaniu jak się ugina to się nasila. Stawiam flaszkę że to to będzie ten przegub.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis - drży i dudni
Nie mam jeszcze diagnozy po organoleptycznych oględzinach, ale wszystko wskazuje, że Rain, wraz z Jankiem mają rację. Wszystkie objawy są właśnie takie. W związku z tym, nie zakładam się! Ale tylko dlatego, że nie lubię przegrywać. Flaszę się zrobi z przyjaźni
Re: Thesis - drży i dudni
Już po wszystkim.
Obie półosie zakupione od kolegi Aufer'a. Zamontowane w serwisie Argenta.
Usterka usunięta, diagnoza, że przeguby w 100% trafna.
Dziękuję.
Obie półosie zakupione od kolegi Aufer'a. Zamontowane w serwisie Argenta.
Usterka usunięta, diagnoza, że przeguby w 100% trafna.
Dziękuję.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - drży i dudni
Super, że usterka wyeliminowana i możesz spokojnie jeździć.
Szerokości...
Szerokości...
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - drży i dudni
Ja już też po wymianie - poleciały mi przeguby wewnętrzne - myślę, że były już zmęczone a kilka koni więcej zrobiło swoje - objawy - dudnienie i wibracje - bardziej przy obciążonym aucie niż gdy jechałem sam i najbardziej odczuwalne przy prędkości między 40 a 70 km/h. Oczywiście podczas wymiany urwały się dwa sworznie i musiałem zrobić reanimacje wahaczy
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- big1002
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 16:58
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Świerklaniec (Tarnowskie Góry)
Re: Thesis - drży i dudni
witam
Ostatnio miałem podobny problem potworne drgania tak przy prędkości około 80 km/h.
okazało się, że jest wybity przegub wewnętrzny od strony skrzyni biegów.
Rozpocząłem poszukiwania i :
używany cena za półoś 650 zł - 800 zł
części na allegro(zestaw do regeneracji ale czy będzie pasował ??) 350-400 zł
regeneracja 350 zł w Katowicach i Toruniu ( podobno tylko te dwie firmy regenerują a cała reszta składa z kilku lub kupuje u nich jak pewna firma ogłaszająca się na allegro koszt u nich to tylko 600 zł).
Zdecydowałem się na regenerację i wszystko śmiga aż miło a do tego 6 miesięcy gwarancji
Ostatnio miałem podobny problem potworne drgania tak przy prędkości około 80 km/h.
okazało się, że jest wybity przegub wewnętrzny od strony skrzyni biegów.
Rozpocząłem poszukiwania i :
używany cena za półoś 650 zł - 800 zł
części na allegro(zestaw do regeneracji ale czy będzie pasował ??) 350-400 zł
regeneracja 350 zł w Katowicach i Toruniu ( podobno tylko te dwie firmy regenerują a cała reszta składa z kilku lub kupuje u nich jak pewna firma ogłaszająca się na allegro koszt u nich to tylko 600 zł).
Zdecydowałem się na regenerację i wszystko śmiga aż miło a do tego 6 miesięcy gwarancji
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - drży i dudni
Dam swoje stare półosie do regeneracji i zobaczymy ile mi powiedzą - za wahacz płaciłem po 100.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - drży i dudni
CześćBartek-Lodz pisze:.... za wahacz płaciłem po 100.
Jaki wahacz, przód/tył?.
Nr. telef. 501259455