Thesis - problem po zatankowaniu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 20:12
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Ciechanów
Thesis - problem po zatankowaniu
witam,
Jest taka sprawa wczoraj zatankowałem samochód na orlenie za 100 zl gdzie w zbiorniku było jeszcze jakieś 10l ropy. Dojechałem do domu. rano wsiadam , jadę i zaczyna wariować nie mial sily ruszyc , szarpal i a przy tym ostro dymil, po chwili ustapilo i jedzie normalnie wciskam gaz w podloge obrotomierz stoi nagle przebudzenie obrotomierz ruszyl predkosc rosnie a przy tym chmura dymu smierdzacego. Co jest grane. zaznaczam ze przed tankowaniem normalnie wszystko chodzilo. Czy to wina paliwa? Komputer nie wskazuje zadnych bledow , awarii wszystko dziala nic nie pika a problem jest. dzwonilem do znajomego z serwisu Lancii telefonicznie stwierdzil ze to na 99 % lipne paliwo. Polecil mi zalac z 30l ropy z innej stacji i przed tym wlac do baku 200ml oleju mix do silnikow dwusuwowych . Co wy na to? mial ktos taki przypadek? co radzicie ? Dzieki za odpowiedz . Pozdrawiam
Jest taka sprawa wczoraj zatankowałem samochód na orlenie za 100 zl gdzie w zbiorniku było jeszcze jakieś 10l ropy. Dojechałem do domu. rano wsiadam , jadę i zaczyna wariować nie mial sily ruszyc , szarpal i a przy tym ostro dymil, po chwili ustapilo i jedzie normalnie wciskam gaz w podloge obrotomierz stoi nagle przebudzenie obrotomierz ruszyl predkosc rosnie a przy tym chmura dymu smierdzacego. Co jest grane. zaznaczam ze przed tankowaniem normalnie wszystko chodzilo. Czy to wina paliwa? Komputer nie wskazuje zadnych bledow , awarii wszystko dziala nic nie pika a problem jest. dzwonilem do znajomego z serwisu Lancii telefonicznie stwierdzil ze to na 99 % lipne paliwo. Polecil mi zalac z 30l ropy z innej stacji i przed tym wlac do baku 200ml oleju mix do silnikow dwusuwowych . Co wy na to? mial ktos taki przypadek? co radzicie ? Dzieki za odpowiedz . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 21:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Pisownia!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Pisownia!!!
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Czy stacja na której tankowałeś to ta na której zwykle tankujesz?
Nie lej oleju do dwusuwów tylko zalej uszlachetniacza do ON wszystko jedno jakiej firmy może być kleenflo (biała buteleczka,zielone naklejki)np
Nie lej oleju do dwusuwów tylko zalej uszlachetniacza do ON wszystko jedno jakiej firmy może być kleenflo (biała buteleczka,zielone naklejki)np
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 20:12
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Ciechanów
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
tak to stacja na ktorej czesto tankuje .
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Więc zapytaj tam o co kaman z paliwem.
Na spokojnie zapytaj może coś pokombinowali ze spustem i poleciało trochę Pb w ON....niestety,bywają takie przypadki(bardzo rzadko ale mogą się przytrafić)wtedy chwilowo dopóki nie zaleją znów "dołka" do pełna ON mogą być troszkę jaja.
Skoro tam lejesz wątpię w nagły brud w układzie,chyba ,że coś robili i coś tam poleciało ale są filtry więc....
Zalej dodatku,zobacz co i jak.
To tylko moje spostrzeżenia mam styczność z paliwami od 10lat.
Na spokojnie zapytaj może coś pokombinowali ze spustem i poleciało trochę Pb w ON....niestety,bywają takie przypadki(bardzo rzadko ale mogą się przytrafić)wtedy chwilowo dopóki nie zaleją znów "dołka" do pełna ON mogą być troszkę jaja.
Skoro tam lejesz wątpię w nagły brud w układzie,chyba ,że coś robili i coś tam poleciało ale są filtry więc....
Zalej dodatku,zobacz co i jak.
To tylko moje spostrzeżenia mam styczność z paliwami od 10lat.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 kwie 2012, 20:12
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Ciechanów
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
dzieki bardzo za cenne rady.
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Sprawdź jeszcze zawór EGR, dostęp łatwy i szybko można go sprawdzić, a tutaj objawy są różne.
: )
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Za nim będziemy mieli pretensjie do stacji paliw sprawdźmy swoje auto
czy wszystko jest w nim Ok!
czy wszystko jest w nim Ok!
Nr. telef. 501259455
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Przytoczę historie mojego kuzyna ... wybrał się na wakacje i gdzieś (nie pamiętam gdzie dokładnie) na terenie Polski zalał ropuchę na stacji. Auto po zatankowaniu nie miało mocy i zadymiało okolicę. Po zalaniu ropuchy na innej stacji problemy zniknęły.
U mnie zaś, w teresie jtd, przy każdym przykitowaniu staje czarna ściana, wstyd jak cholera
Wymieniłem profilaktycznie zawór EGR i poza minimalnym wzrostem mocy nic się nie zmieniło, dalej jak dam po garach robi się noc jadącym za mną
Paliwo nadal tankuje na tej samej stacji, a leje na Shell V-power diesel nitro plus. Za każdym razem korci mnie zalać na inne stacji ale jakoś zawsze wychodzi że ląduję na Shell, chyba przyzwyczajenie.
Pozostaje jeszcze przepływka, mam pierburga, może sypie złym pomiarem i centralka wtrysku daje więcej paliwa.
Jak nie to turbo lub pierścienie
U mnie zaś, w teresie jtd, przy każdym przykitowaniu staje czarna ściana, wstyd jak cholera
Wymieniłem profilaktycznie zawór EGR i poza minimalnym wzrostem mocy nic się nie zmieniło, dalej jak dam po garach robi się noc jadącym za mną
Paliwo nadal tankuje na tej samej stacji, a leje na Shell V-power diesel nitro plus. Za każdym razem korci mnie zalać na inne stacji ale jakoś zawsze wychodzi że ląduję na Shell, chyba przyzwyczajenie.
Pozostaje jeszcze przepływka, mam pierburga, może sypie złym pomiarem i centralka wtrysku daje więcej paliwa.
Jak nie to turbo lub pierścienie
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Turbo lub pierścienie-to raczej byłby dym niebieski i oczywiście oleju w silniku musiałoby ubywać.
W sumie DPF-u nie ma więc coś tam musi dymić
A jak ze spalaniem paliwa-w normie
W sumie DPF-u nie ma więc coś tam musi dymić
A jak ze spalaniem paliwa-w normie
KAPPA TDS & JTD
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Stawiam na lejący/e wtryskiLUKIThesis pisze:Przytoczę historie mojego kuzyna ... wybrał się na wakacje i gdzieś (nie pamiętam gdzie dokładnie) na terenie Polski zalał ropuchę na stacji. Auto po zatankowaniu nie miało mocy i zadymiało okolicę. Po zalaniu ropuchy na innej stacji problemy zniknęły.
U mnie zaś, w teresie jtd, przy każdym przykitowaniu staje czarna ściana, wstyd jak cholera
Wymieniłem profilaktycznie zawór EGR i poza minimalnym wzrostem mocy nic się nie zmieniło, dalej jak dam po garach robi się noc jadącym za mną
Paliwo nadal tankuje na tej samej stacji, a leje na Shell V-power diesel nitro plus. Za każdym razem korci mnie zalać na inne stacji ale jakoś zawsze wychodzi że ląduję na Shell, chyba przyzwyczajenie.
Pozostaje jeszcze przepływka, mam pierburga, może sypie złym pomiarem i centralka wtrysku daje więcej paliwa.
Jak nie to turbo lub pierścienie
Próba przelewowa, albo wtryski wyjąć i dać do sprawdzenia
Nr. telef. 501259455
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
W kwietniu sprawdzałem FESem dawkę na wtryskach, jeden na czwartym cylidrze dawał sporą dawkę i został wymieniony na nowke z ASO w maju . Sprawdzę jeszcze jak jest obecnie , pamiętam, że tuż po wymianie dawka na czwartym była w normie zaś po kilku tygodniach była już ponad dwa razy większa i stąd moje przypuszczenia kierują się ku przepływce zaś nie wykluczam wtrysków jak piszecie . Dym jest czarny jak przykituję w czasie jazdy zaś na postoju czarny jest przy pierwszym gwałtownym wciśnięciu gazu , później mam wrażenie, że jest siwy i dlatego myślę o turbo bo dla mnie jest siwy a inny może dojrzy niebieski. Jak byliśmy na zlocie thesis to auto kopciło tak samo jak teraz , nikt nie przylukał ?
O turbo myślę bo tereski nie oszczędzam więc często dostaje w d..ę , a i wyjazd z podwórka mam pod górę i zawsze wyjeżdżam na wstecznym. By wyjechać muszę wkręcić brykę na wyższe obroty i co jeszcze jest niesprzyjającej to to, że często silnik jest zimny
Te kopcenie najbardziej jest widoczne wieczorem w lusterkach i światłach jadącego za mną auta .
Jakiś czas temu widziałem też Flymana na Żelaznej w Wawie jak zawracał ... po nawrotce było równie ciemno jak za moją. Może klekoty w thesis mają taką brzydką urodę, w końcu to równie piękne auto
Spalanie jest wyższe w granicach 1 litra .
Zapomniałem dodać, że kopcenie jest większe przy bardzo rozgrzanym silniku. Im cieplejszy tym większe kopcenie tak jakby przepływka podawała temp. dla zimnego silnika .
Najgorsze że ta sama zasada temp. będzie również dla wtryskiwaczy i bez testera diagnostycznego się nie obejdzie , a zawsze mi brakuje czasu na zabawę z autem
O turbo myślę bo tereski nie oszczędzam więc często dostaje w d..ę , a i wyjazd z podwórka mam pod górę i zawsze wyjeżdżam na wstecznym. By wyjechać muszę wkręcić brykę na wyższe obroty i co jeszcze jest niesprzyjającej to to, że często silnik jest zimny
Te kopcenie najbardziej jest widoczne wieczorem w lusterkach i światłach jadącego za mną auta .
Jakiś czas temu widziałem też Flymana na Żelaznej w Wawie jak zawracał ... po nawrotce było równie ciemno jak za moją. Może klekoty w thesis mają taką brzydką urodę, w końcu to równie piękne auto
Spalanie jest wyższe w granicach 1 litra .
Zapomniałem dodać, że kopcenie jest większe przy bardzo rozgrzanym silniku. Im cieplejszy tym większe kopcenie tak jakby przepływka podawała temp. dla zimnego silnika .
Najgorsze że ta sama zasada temp. będzie również dla wtryskiwaczy i bez testera diagnostycznego się nie obejdzie , a zawsze mi brakuje czasu na zabawę z autem
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Luki, a może to dlatego że masz diesla?
W Lybrze w 2.4 JTD 135KM, w Alfie 2.4 m-Jet 175KM, w Thesis, było czarno po dociśnięciu. Zwłaszcza tym pierwszym po spokojnej jeździe. Potem trochę lepiej. W Stilo dziewczyny jest to samo. U Ojca w Cromie (z DPF) także.
Także zamiast pakować kasę w EGR profilaktyczne, czy tankować najdroższą bajure w Stolycy, po prostu się przyzwyczaj...
W Lybrze w 2.4 JTD 135KM, w Alfie 2.4 m-Jet 175KM, w Thesis, było czarno po dociśnięciu. Zwłaszcza tym pierwszym po spokojnej jeździe. Potem trochę lepiej. W Stilo dziewczyny jest to samo. U Ojca w Cromie (z DPF) także.
Także zamiast pakować kasę w EGR profilaktyczne, czy tankować najdroższą bajure w Stolycy, po prostu się przyzwyczaj...
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Mam identyczne obserwacje w swojej Cromie i .... identyczne wnioski.rain pisze:...... było czarno po dociśnięciu. Zwłaszcza tym pierwszym po spokojnej jeździe. Potem trochę lepiej. ..... U Ojca w Cromie (z DPF) także.
Także zamiast pakować kasę w EGR profilaktyczne, czy tankować najdroższą bajure w Stolycy, po prostu się przyzwyczaj...
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Rain właśnie jest tak jak piszesz , czyli po dłuższej spokojnej jeździe pierwsze depnięcie robi zadymę, kolejne gnioty są coraz bardziej klarowne zaś mam jednak wrażenie, że po zmianie przepływki te zadymy się rozpoczęły .
EGR wymieniłem bo ten co miałem miał 268 tys km przebiegu, ponoć niemożliwe ale jakże prawdziwe
Andrzeju , jeśli można wiedzieć ile ma Twoja Croma przelotu ?
EGR wymieniłem bo ten co miałem miał 268 tys km przebiegu, ponoć niemożliwe ale jakże prawdziwe
Andrzeju , jeśli można wiedzieć ile ma Twoja Croma przelotu ?
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - problem po zatankowaniu
Ja w Thesisce nie mam czarnego kopcia chyba że na tyle małego, że jest nie zauważalny w lusterku...za to w alfie od zawsze miałem ale tylko jak ostro przyspieszam (dodam że w JTD136KM nie było żadnych napraw oprócz rozrządu i wymian oleju przez 100000km), i ostatnio trochę większy pojawia się kopeć ale w spalaniu jeszcze niema różnicy więc się nie przejmuję zbytnio...
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.