Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: argenta67 » 24 sie 2011, 6:18

Don_kicaj pisze:ogarniete to byla wina pierscieni
: zdziwiony : pierścieni :?: To ile ten Thesis ma kilometrów :?: Pół miliona przekroczył.

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: fazi » 24 sie 2011, 8:41

Ja niestety odnotowałem te same objawy przy prędkości około 170km/h i póżniej poniżej gaśnie , więc mozliwe , że mam to samo nosz kur....... : cenzura :
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: jjash » 25 sie 2011, 9:28

Hm, czytam i nie wierzę. Jak to wina pierścieni? Rozumiem, że może być coś nie tak z czujnikami, ciśnieniem na listwie i takimi tam, ale pierścienie? Skąd tu pierścienie? Argenta, Tyś fachowiec w tej dziedzinie, powiedz mi, małej dziecinie, o co tu chodzi? Jak to jest zrobione, że system "widzi" zużyte pierścienie? Na moje oko powinno działać to tak - wraz ze wzrostem obrotów, rośnie ciśnienie na listwie, coś tam jeszcze i dlatego odcina. Ale gdyby iść tą drogą (co już kiedyś Dorn zrobił i poszedł z Sabą tą drogą) to powinno odcinać również na niższych biegach, po przekroczeniu pewnej liczby obrotów - tu opisał kolega, że przy 3200. Czyli jakby tak ogonić na niższym biegu powyżej tej granicy to powinien odciąć. A! I jak to się zachowuje u Faziego? Odcina, a później znowu działa. Po zmniejszeniu prędkości. A gdyby tak mniej natarczywie przyspieszać to ile by poszedł? Odciął by czy nie? Maciej?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: fazi » 25 sie 2011, 16:24

jjash pisze:Hm, czytam i nie wierzę. Jak to wina pierścieni? Rozumiem, że może być coś nie tak z czujnikami, ciśnieniem na listwie i takimi tam, ale pierścienie? Skąd tu pierścienie? Argenta, Tyś fachowiec w tej dziedzinie, powiedz mi, małej dziecinie, o co tu chodzi? Jak to jest zrobione, że system "widzi" zużyte pierścienie? Na moje oko powinno działać to tak - wraz ze wzrostem obrotów, rośnie ciśnienie na listwie, coś tam jeszcze i dlatego odcina. Ale gdyby iść tą drogą (co już kiedyś Dorn zrobił i poszedł z Sabą tą drogą) to powinno odcinać również na niższych biegach, po przekroczeniu pewnej liczby obrotów - tu opisał kolega, że przy 3200. Czyli jakby tak ogonić na niższym biegu powyżej tej granicy to powinien odciąć. A! I jak to się zachowuje u Faziego? Odcina, a później znowu działa. Po zmniejszeniu prędkości. A gdyby tak mniej natarczywie przyspieszać to ile by poszedł? Odciął by czy nie? Maciej?
W tej chwili badam temat , ale ze wstepnych ustaleń wynika błąd egr , lecz na moje był zwyczajnie zmulony i teraz sie odmulił , narazie jest ok po przegonieniu 700 km idzie znacznie lepiej , wiem , że to żadna metoda , ale pierscienie u mnie nie sa napewno przyczyną , zobaczymy co dalej?
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: argenta67 » 25 sie 2011, 16:53

jjash pisze:Hm, czytam i nie wierzę. Jak to wina pierścieni? Rozumiem, że może być coś nie tak z czujnikami, ciśnieniem na listwie i takimi tam, ale pierścienie? Skąd tu pierścienie? Argenta, Tyś fachowiec w tej dziedzinie, powiedz mi, małej dziecinie, o co tu chodzi? Jak to jest zrobione, że system "widzi" zużyte pierścienie? Na moje oko powinno działać to tak - wraz ze wzrostem obrotów, rośnie ciśnienie na listwie, coś tam jeszcze i dlatego odcina. Ale gdyby iść tą drogą (co już kiedyś Dorn zrobił i poszedł z Sabą tą drogą) to powinno odcinać również na niższych biegach, po przekroczeniu pewnej liczby obrotów - tu opisał kolega, że przy 3200. Czyli jakby tak ogonić na niższym biegu powyżej tej granicy to powinien odciąć. A! I jak to się zachowuje u Faziego? Odcina, a później znowu działa. Po zmniejszeniu prędkości. A gdyby tak mniej natarczywie przyspieszać to ile by poszedł? Odciął by czy nie? Maciej?
Tak żeby było śmieszniej to pierścieni żaden komputer nie wytypuje to tylko i wyłącznie dobra diagnoza mechanika. Thesis to duże auto, ale jednak osobowe i tu taki silnik np 2.4 JTD nie powinien czuć "słabości", robiłem pierścienie w Phedrze 2.0 i o tu mogę powiedzieć duże pudło, mniejszy silnik to i ma co robić.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: jjash » 25 sie 2011, 20:55

Jakoś mi się nie chce wierzyć w pierścienie. Argenta, na moje masz rację. Ale ja nie mechanik z krwi i kości. Żeby padły pierścienie to trzeba naprawdę sztukmistrza. I to nie z Lublina.
Maciej, jak "odmuliłeś" auto? Rozumiem, że już teraz Ci nie odcina i idzie tak jak trzeba. Swoją drogą, próbowałeś ile teresa pociągnie, np. na autostradzie?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: fazi » 25 sie 2011, 22:15

Szybsza jazda autostradą długo , robi swoje i pewnie coś mój serwis poczarował o czym pewnie nie powiedział :D , najwiecej jechałem 180 km , mysle , że ze 200 pójdzie , lecz tak kanapa nie jest stworzona do wyscigów , jak miałem 166 to dopiero sie pewnie trzymało ech :D : ok2 :
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: jjash » 25 sie 2011, 23:01

Hm, miałem się wybrać do serwisu Fiata w Poznaniu celem rozpoznania błędów mojej teresy. Jakoś nie mogę dojechać. Ciągle w drodze. Ha! Ale w drodze z Teśką. A to cudowna droga.
Hm, masz rację, że Thesis nie na wyścigi. Pytałem, bo dotychczas jeździłem Lybrą. Byłem bardzo zadowolony. A i pod 200 nam przyszło się rozpędzić za granicą na autostradzie. Ale Lybra oddana żonie, a ja Teresę dosiadam. I właśnie stad pytanie - nie zauważam kiedy mam 120-140 na budziku. Nie czuć tej prędkości. A że nie za bardzo chcę płacić policji za mandaty to nie przeginam. No, mógłbym się wykpić dając w łapę, ale tu jest problem. Ja nie daję w łapę. Nigdy. I czasem płace za to dużo. Max 500pln. Stąd ostrożność.
Masz jakiś "swój" serwis Teresy? Chciałem do auto-centrum się udać.
Pozdrawiam
Jan
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: fazi » 26 sie 2011, 0:25

jjash pisze:Hm, miałem się wybrać do serwisu Fiata w Poznaniu celem rozpoznania błędów mojej teresy. Jakoś nie mogę dojechać. Ciągle w drodze. Ha! Ale w drodze z Teśką. A to cudowna droga.
Hm, masz rację, że Thesis nie na wyścigi. Pytałem, bo dotychczas jeździłem Lybrą. Byłem bardzo zadowolony. A i pod 200 nam przyszło się rozpędzić za granicą na autostradzie. Ale Lybra oddana żonie, a ja Teresę dosiadam. I właśnie stad pytanie - nie zauważam kiedy mam 120-140 na budziku. Nie czuć tej prędkości. A że nie za bardzo chcę płacić policji za mandaty to nie przeginam. No, mógłbym się wykpić dając w łapę, ale tu jest problem. Ja nie daję w łapę. Nigdy. I czasem płace za to dużo. Max 500pln. Stąd ostrożność.
Masz jakiś "swój" serwis Teresy? Chciałem do auto-centrum się udać.
Pozdrawiam
Jan
Mam i długo już tam naprawiam oto on AUTIM
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: http://www.flyshark.ayz.p
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: flyshark » 11 sty 2012, 18:08

Witam serdecznie
Chciałbym przedstawić swój mały problemik w Thesis 2.4 JTD 2003
Jadąc spokojnie i spokojnie operując gazem, dojeżdżam do samochodu ? redukuję do 3 i chcę w pewnym momencie przyspieszyć aby wyprzedzić delikwenta w polonezie :D
Dodając gazu auto mi się rozpędza i przekraczając około 3000 obrotów zapala mi na czerwono pomiędzy zegarami symbol silnika przy tym sygnał dźwiękowy i spada moc silnika. Później jest w miarę normalnie a po jakimś czasie jak zrobie to ponownie to mi się powtarza. Czy to faktycznie może być związane z wtryskami ?????????
Ktoś coś może podpowiedzieć ???
Nie wiem jak mam do tego podejść
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: LUKI82 » 11 sty 2012, 18:24

sprawdź to co już pisałem, czujnik ciśnienia turbo, cieniutkie wężyki potrafią sparcieć i pękają.
druga rzecz to powiązana może być z tą rurą dolotową do turbo, jak spadła to mogła turbina zassać piach i ... lepiej nie myśleć.

Nowe turbo w garrett Polska kosztuje w granicach 3600zł, bo regeneracji nie polecam. Wirnika z łopatkami zmiennej geometrii nie ma w zamiennikach więc pozamiatane.

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: argenta67 » 11 sty 2012, 18:36

flyshark pisze:Witam serdecznie
Chciałbym przedstawić swój mały problemik w Thesis 2.4 JTD 2003
Jadąc spokojnie i spokojnie operując gazem, dojeżdżam do samochodu ? redukuję do 3 i chcę w pewnym momencie przyspieszyć aby wyprzedzić delikwenta w polonezie :D
Dodając gazu auto mi się rozpędza i przekraczając około 3000 obrotów zapala mi na czerwono pomiędzy zegarami symbol silnika przy tym sygnał dźwiękowy i spada moc silnika. Później jest w miarę normalnie a po jakimś czasie jak zrobie to ponownie to mi się powtarza. Czy to faktycznie może być związane z wtryskami ?????????
Ktoś coś może podpowiedzieć ???
Nie wiem jak mam do tego podejść
Pozdrawiam
I tu się pojawia ta "mądrość forumowa/internetowa" mówiąc dokładniej to znaczna większość ludzi lubi czytać wpisy innych, którzy robią tu obszerne wpisy i tak po przeczytaniu dopasowując sobie jakieś objawy do tego co jest gdzieś napisane i choć to jest zupełnie coś innego to jest to nie ważne bo "w internecie tak napisali". Podstawowa sprawa to dokładna diagnostyka auta a nie dopasowywanie wyczytanych herezji do objawów w swoim aucie. Instrukcja obsługi nie jest pisana dla aut z przebiegiem np ponad 300 tyś bo żaden producent nie robił badań na silniku z takim zużyciem więc aby wydać jakąś diagnozę trzeba zbadać aktualny stan pacjenta a nie dopasowywać instrukcji do tego co się dzieje.
LUKI82 pisze:sprawdź to co już pisałem, czujnik ciśnienia turbo, cieniutkie wężyki potrafią sparcieć i pękają.
druga rzecz to powiązana może być z tą rurą dolotową do turbo, jak spadła to mogła turbina zassać piach i ... lepiej nie myśleć.

Nowe turbo w garrett Polska kosztuje w granicach 3600zł, bo regeneracji nie polecam. Wirnika z łopatkami zmiennej geometrii nie ma w zamiennikach więc pozamiatane.
Bez komentarza

flyshark
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 27 paź 2007, 0:00
Imię: http://www.flyshark.ayz.p
Lokalizacja: Krasnystaw a obecnie Pruszcz Gdanski
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: flyshark » 11 sty 2012, 19:55

Problem jest w tym że nie mam pojęcia od czego zacząć jakąkolwiek diagnostykę.
Wtryski, rurki dolotowe, rury dolotowe, czy jakaś turbina ????? Chociaż piach w turbinie odrzucam :) . Serwis po zeskanowaniu komputerem nic nie wykrył takiego zdrożnego a te drobne błędy które były zostały wykasowane.
Podejrzewam że jest to jakaś właśnie pierdółka rurka a związana z powietrzem bo na różnych zakresach ciągnie ładnie a powtarza się na jednym z takich charakterystycznych.
Rura dolotowa została zrobiona i jest OK. Ten objaw który opisuje występował już wcześniej a myślałem że po zrobieniu tej rury problem ustąpi. A tu niestety nie.
Myślę że wspólnie coś wymyślimy hehehe

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: LUKI82 » 11 sty 2012, 20:23

LUKI82 pisze:sprawdź to co już pisałem, czujnik ciśnienia turbo, cieniutkie wężyki potrafią sparcieć i pękają.
druga rzecz to powiązana może być z tą rurą dolotową do turbo, jak spadła to mogła turbina zassać piach i ... lepiej nie myśleć.

Nowe turbo w garrett Polska kosztuje w granicach 3600zł, bo regeneracji nie polecam. Wirnika z łopatkami zmiennej geometrii nie ma w zamiennikach więc pozamiatane.
Bez komentarza[/quote]

Może i dobrze że nie komentujesz :lol: bo abyś się odniósł do tego co napisałem to musiałbyś mieć z tym kiedykolwiek do czynienia a widocznie u ciebie musi wylądować klient który zostawi ci auto do naprawy, ty wywalisz cały silnik, powymieniasz tysiąc części, napocisz się, na koniec zupełnie przypadkiem natrafisz na nieszczelność przewodów lub uszkodzony czujnik i jesteś mistrz. Bo naprawiłeś :lol: :lol: :lol: i skasowałeś :lol:
argenta jak kolega flyshark zechce później napisać co było uszkodzone to będziesz mądrzejszy, nie poć się.

Ps. nie życzę sobie od ciebie obelżywych wiadomości na PW. jak jesteś taki super to pisz na forum, bo żeby ci nie napisać czegoś co cie urazi zablokowałeś sobie odbieranie wiadomości. Masz bardzo specyficzny charakter, jak dzieciak.
ot taki jest argenta67 dla tych którzy mu nie dają na chleb. :lol: :lol: :lol:

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - odcina i traci moc podczas jazdy

Post autor: argenta67 » 11 sty 2012, 20:33

Synku Luki82 znowu spamujesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”