Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

artirek1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:16
Lokalizacja: Opole

Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: artirek1 » 13 paź 2010, 7:53

Witam wszystkich.
Jak się okazało po wymianie wszystkich wadliwych elementów w mojej Lanci Thesis, samochód do ok. 3000 obrotów zbiera się dość wolno. Dodając gazu (pedał do połowy lub w podłodze) nie daje to oczekiwanych efektów, dopiero jak złapie 3000 obrotów zaskakuje turbo i samochód frunie. Wcześniej było jeszcze gorzej i serwis, a w zasadzie komputer wskazał wadliwy przepływomierz (został wymieniony na nowy, komputer potwierdził prawidłowe funkcjonowanie). Denerwuje to trochę zwłaszcza przy ruszaniu i włączaniu się do ruchu i nie ukrywam jest to niebezpieczne (raz już nieźle wymusiłem). Po prostu samochód do 3000 obr. zbiera się jednostajnie bez względu na siłę naciśnięcia gazu. W serwisie fiata w Opolu powiedziano mi, że to ciężka limuzyna i jest to normalne zachowanie, rozbawili mnie :lol:.
Pytałem dalej i na dzień dzisiejszy polecono mi sprawdzić ( a w zasadzie przeczyścić jak się da lub wymienić ) zawór (czujnik) recylkulacji spalin.
Mam tu prośbę, co jeszcze powinienem sprawdzić, bo jeździć do serwisu i płacić za odkrycie usterek, które sam im wskazuję, dzięki bardzo. Jak wcześniej nadmieniłem został wymieniony przepływomierz oraz jeden wtrysk (na pierwszym garze bo przepuszczał paliwo), komputer po wymianie przepływomierza nie wskazuje innych usterek, lecz z tego co się dowiedziałem, to niekoniecznie wskaże uszkodzenie zaworu spalin.
Niech mi ktoś też napisze przy ilu obrotach powinna być odczuwalna turbina, bo moim zdaniem 1600 -1700 obrotów.
Dodam tylko, że mam silnik 2,4 JTD 150 KM, 10V z 2003r., przebieg 138.000 km.
Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 8:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł wg zasad

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Kozi » 13 paź 2010, 19:22

Hmmm. U mnie czuć turbinkę tak jak pisałeś od ok 1700 obr. Ciągnie równo i ok 3000 obr czuję delikatne spowolnienie intensywności przyspieszania (mam nową przepływkę i elektrozawór EGR) na kompie żadnych błędów "geometria" turbiny sprawna. Co do masy to porównując moją Kappę z Passatem tdi 135 KM którym miałem okazję jeżdzić lżejszy Passat przyspiesza wg mnie dużo lepiej. Dodatkowo JTD ma wg mnie wyraźniejszą turbodziurę, Passat zbiera się lepiej z niższych obrotów. Chętnie bym porównał swoja kappę z inną JTD ale na razie nie miałem takiej okazji. Może sprawdź czy geometria turbiny nie jest zacięta albo zawór upustowy.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: argenta67 » 13 paź 2010, 20:56

artirek1 pisze:Witam wszystkich.
Jak się okazało po wymianie wszystkich wadliwych elementów w mojej Lanci Thesis, samochód do ok. 3000 obrotów zbiera się dość wolno. Dodając gazu (pedał do połowy lub w podłodze) nie daje to oczekiwanych efektów, dopiero jak złapie 3000 obrotów zaskakuje turbo i samochód frunie. Wcześniej było jeszcze gorzej i serwis, a w zasadzie komputer wskazał wadliwy przepływomierz (został wymieniony na nowy, komputer potwierdził prawidłowe funkcjonowanie). Denerwuje to trochę zwłaszcza przy ruszaniu i włączaniu się do ruchu i nie ukrywam jest to niebezpieczne (raz już nieźle wymusiłem). Po prostu samochód do 3000 obr. zbiera się jednostajnie bez względu na siłę naciśnięcia gazu. W serwisie fiata w Opolu powiedziano mi, że to ciężka limuzyna i jest to normalne zachowanie, rozbawili mnie :lol:.
Pytałem dalej i na dzień dzisiejszy polecono mi sprawdzić ( a w zasadzie przeczyścić jak się da lub wymienić ) zawór (czujnik) recylkulacji spalin.
Mam tu prośbę, co jeszcze powinienem sprawdzić, bo jeździć do serwisu i płacić za odkrycie usterek, które sam im wskazuję, dzięki bardzo. Jak wcześniej nadmieniłem został wymieniony przepływomierz oraz jeden wtrysk (na pierwszym garze bo przepuszczał paliwo), komputer po wymianie przepływomierza nie wskazuje innych usterek, lecz z tego co się dowiedziałem, to niekoniecznie wskaże uszkodzenie zaworu spalin.
Niech mi ktoś też napisze przy ilu obrotach powinna być odczuwalna turbina, bo moim zdaniem 1600 -1700 obrotów.
Dodam tylko, że mam silnik 2,4 JTD 150 KM, 10V z 2003r., przebieg 138.000 km.
Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich.
160-1700 to trochę za mało na wyraźne odczucie mocy turbo, jak jeździsz do tego serwisu to niech sprawdzą ci wydajność turbiny a po drugie to jeśli masz 2,4 JTD 10V a tam należy sprawdzić luzy na zaworach a tego zapewne nie sprawdzaleś.

artirek1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:16
Lokalizacja: Opole

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: artirek1 » 14 paź 2010, 12:23

Co do luzów na zaworach w serwisie powiedzieli, że ten model silnika ma już samoregulatory zaworów więc sprawdzanie luzów nie ma chyba sensu.
Na początek mam zamiar zrobić coś z elektrozaworem (albo zregenerować jak się da), jak nie to wymienię. Jak to nie pomoże, to geometra turbiny. Mam nadzieje, że te zabiegi wyleczą auto, jak nie będę pytał i prosił o porady dalej.

artirek1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:16
Lokalizacja: Opole

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: artirek1 » 28 paź 2010, 8:09

Do wymiany przepływki dodałem wymianę elektrozaworu i z samochodu zrobiła się rakieta. Różnica w jeździe i w spalaniu ogromna.
Pozdrawiam.

marone
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 20 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: marone » 23 cze 2011, 23:16

Czy ktoś sam wymieniał EGR w Thesis 2.4jtd 175kW, jakieś uwagi? Przymierzam się do wymiany.
Wiem że:
odłączyć minus na aku.,
odłączyć pin,
odkręcić górne śruby, następnie poziome
ale na co zwrócić szczególną uwagę? Proszę o rady

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: LUKI82 » 26 cze 2011, 14:43

Wczoraj w necie znalazłem info że EGR można czyścić i nawet należy . Próbował ktoś z was czyścić a nie wymieniać. Była jakaś różnica,, no oprócz tej finansowej? ;) . Czy jest w tym sens? no i czy działa po oczyszczeniu oczywiście poprawnie?

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 24 lis 2011, 16:40

Odnowię trochę temat.
Coś u mnie też "zaczęło" być gorzej przy obrotach do ok.3000.
Nie zastanawiając się wymieniłem przepływomierz na nowy i...
nadal słabo się zbiera.
Mógłby któryś z kolegów podać "namiary" na elektrozawór? (pewnie we wszystkich jest taki sam).
Jaki jest orientacyjny koszt elektrozaworu i wymiany?
pozdrawiam

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: roni660 » 25 lis 2011, 8:52

Zanim wymienisz elektrozawór , sprawdź przewody podciśnieniowe - od zaworu do siłownika turbiny , one bardzo lubią pękać a wtedy i nowy elektrozawór nie pomoże. No i oczywiście przewody od vacuum pompy do elektrozaworu , też sprawdź.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 26 lis 2011, 13:42

No i nic - przewody sprawdzone, elektrozawór wymieniony, examiner nic nie wykazuje.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Mam takie objawy jak wyżej, ale przy ok.2500 obrotów dostaje kopa i jedzie.
Wkurzam się tylko na światłach - nawet motorowery gotowe mnie wyprzedzać.

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: roni660 » 27 lis 2011, 12:42

Masz typowe objawy niedziałającej zmiany geometrii turbiny. Jeżeli stało się to nagle , to szukaj przyczyny w sterowaniu np sprawdź ręcznie czy chodzi siłownik podciśnieniowy , albo odepnij przewód za elektrozaworem i "zassij" powietrze i obserwuj , czy działa siłownik i przestawia kierownicę turbiny. Albo masz zatartą kierownicę turbiny , to trzeba "otworzyć" turbinę i przeczyścić. Może to nie za-wiele , ale tylko tyle mogę pomóc.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 27 lis 2011, 14:46

Bardzo dziękuję - każda podpowiedź jest dobra.
Mam nadzieję tylko, że turbina nie padła (przecież na wyższych obrotach) ciągnie.

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: roni660 » 27 lis 2011, 15:02

Nie ! Turbina jest raczej dobra.
Kierownice turbiny można również spróbować rozruszać bez demontażu.
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 27 lis 2011, 15:22

Jeszcze raz dzięki.
Obawiam się tylko, że jak powiem w serwisie "rozruszajcie" turbinę -chłopaków zamuruje.

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 02 gru 2011, 19:31

No i nadal nic - w serwisie załamują ręce (ja też).
Na examinerze - wszystko OK
Siłownik podciśnieniowy - OK
Turbina - podobno OK
a nadal jak mam ruszyć z miejsca to mnie szlag trafia.
Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Tak dobrze mi się sprawował przez 3 lata a tu masz na święta......
Poratujcie informacjami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”