2.4 JTD 10V brak mocy

kaizdub
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2020, 9:49
Imię: Dominik
Lokalizacja: Wrocław

2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: kaizdub » 21 lis 2021, 22:46

Witajcie, mam problem z moją Thesis i powoli brakuje mi pomysłów. Auto kompletnie nie ma mocy dopiero przy obrotach od 2300 do 2500 czuć że turbo gdzieś tam się włącza ale po 2500 już przestaje. Wymieniona turbina z innej thesis ( mam druga na części) bo w tej zapieczona była geometria i wygięta sztanga od gruszki. W ECU dalej błąd sterowania ciśnienia turbo. Wymieniony zaworek od gruszki plus wszystkie wężyki podciśnienia ale to też kompletnie nic nie dało. Wymieniłem miedziane podkładki pod wtryskami bo były przedmuchy pod maską. Czujnik ciśnienia układu dolotowego i przepływomierz zmienione bo nie działały. I jeszcze głupieje klapa gasząca mruga check i w tym momecie klapa gasząca zamyka się i otwiera kilka razy na sekundę w tym momencie jest odłączona sztanga od klapy gaszącej. Macie pomysły gdzie szukać problemu ? W tej drugiej Lancii widziałem że ktoś naprawiał wiązkę od ECU i przełożył ECU na pompę abs. To jest stała przypadłość tych aut czy pojedynczy przypadek że ktoś to robił ?

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2979
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: 2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: proxima86 » 22 lis 2021, 13:49

A masz pewność że drugie używane turbo jest ok?Być może zmienna geometria przycina się raz na jakiś czas, można by sprawdzić też kolektor wydechowy.
Zawór overbuust jest ok? Map sensor?
Dolot szczelny?EGR czysty?

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka



Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

kaizdub
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2020, 9:49
Imię: Dominik
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: kaizdub » 22 lis 2021, 16:27

Tak drugie turbo jest ok, geometria nie przycina się i lekko chodzi. Zawór overboost sprawny łącznie mam 3 sztuki. Map sensor sprawny i też na podmianie miałem. Dolot uszczelniony. Egr wyczyszczony a potem zaślepiony żeby zobaczyć czy coś się zmieni. Najgorsze jest to że on cały czas nie ma mocy a przebudzenie mocy na każdym biegu występuje ok 1 sekundy. Jeszcze mi się przypomniało że jak dodaje się gazu to mam wrażenie że bardzo ociężałe wchodzi na obroty. Kolektora wydechowego nie sprawdzałem, zdemontuje go przy najbliższej okazji

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2979
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: 2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: proxima86 » 22 lis 2021, 16:30

Może rozrząd źle ustawiony
Wtedy będzie walił błędem doładowania , sprawdź kompresję na 1 lepszym cyl.

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka




Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

kaizdub
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 17 paź 2020, 9:49
Imię: Dominik
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: kaizdub » 22 lis 2021, 20:25

No właśnie też mi przeszło przez myśl,że może jest źle złożony rozrząd :/ jak znajdę czas to może w weekend zajrzę do rozrządu, odrazu wymienię na nowy bo nie wiadomo kiedy był zmieniany. Kompresji nie mam teraz czym zmierzyć, mam tylko do benzyniakow bo do diesla mi się rozsypał.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3606
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: 2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: volf » 23 lis 2021, 10:33

Kompa zapiąć i próba drogowa-ciśnienie doładowania, ciśnienie paliwa, dawka paliwa, masa powietrza-to przede wszystkim monitorować.
Do ECU też można zajrzeć, znaczy do wtyczek/kabelków czy tam zielono nie jest, bo w Thesis ECU gdzieś tam w nadkolu chyba siedzi.
KAPPA TDS & JTD

Beest
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2017, 17:20
Imię: PIotr

Re: 2.4 JTD 10V brak mocy

Post autor: Beest » 26 lis 2021, 13:39

Przerabiałem podobne problemy u siebie w 2.4. jtd 10V ,Turbo, czujnik doładowania, mapsensor, przepływka ,podciśnienia, egr wyczyszczony kolektor doładowania etc... i nic nie pomagało, później wywaliło check engine i okazało się ze 12v zasilania znikło z wszystkich czujników silnika.

Okazało się ze ktoś wkręcał filtr paliwa z podłączona wtyczka bo kable były poskręcane aż izolacja z nich zeszła i zasilanie się uziemiało.

Trochę mocy wróciło ale to nadal nie było to, okazało się ze jedna śrubka masowa która zawsze omijałem i mówiłem ze kiedy indziej do niej zajrzę była problemem. Jak ściągniesz koło od strony kierowcy i nadkole to do komputera idą 2 wtyczki a od prawej wiązki idzie jeszcze uziemienie przykręcone do karoserii śrubą 8mka , ta śruba była tak zardzewiała ze praktycznie masy nie było i wszystkie czujniki oszukiwały co powodowało ze turbo mi wstawało od około 2300 i siadali 2700.
Po wyczyszczeniu gwintu w podwoziu dałem nowa śrubkę i przy okazji wszystkie masy wyczyściłem(głownie pod maska koło od strony lewego błotnika 2-3 masy tam są) , również ta od skrzyni biegów której miedziane oczko było tak zaśniedziałe, że tylko papier ścierny pomógł.

Po wyczyszczeniu wszystkich mas problem znikł. I gdybym kiedyś zajrzał do tej śrubki oszczędził bym trochę kasy i jeszcze więcej nerwów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”