Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Dyzioxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 18 maja 2019, 2:51
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: Dyzioxx » 09 paź 2019, 1:50

Witam mam pytanie nie znalazłem na forum nic o tym czasem jak odpale to max obroty 2k i jak dam z D na triptronic nie pokazuje mi biegu po jednym lub kilku odpaleniach problem znika ale wraca w naj mniej spodziewanych momentach czy to coś ze skrzynią czy silnikiem i sprawa kolejna szarpniecie nie zawsze ale z r na d albo z 2 na 3 proszę o poradę z czym to problem
Błędy jakie mi pokazuje to 1691 I 0340 s1 b1 co lolwiel to znaczy

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 371
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis 3.0

Post autor: pawel1234 » 11 paź 2019, 0:32

Raczej skrzynia. Kiedy był wymieniany olej w skrzyni?
Poszukaj na forum. Było o szarpaniu z 2 na 3.
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2571
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis 3.0

Post autor: proxima86 » 11 paź 2019, 1:18

podmień centralkę skrzyni na początek.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0

Post autor: kamilkoza88 » 11 paź 2019, 7:13

Albo pada sterownik hydrauliczy skrzyni, albo sama skrzynia. Jaki przebieg auta i kiedy wymieniany byl olej w skrzyni? Na moje to juz koncowka skrzyni. Mialem podobnie i skrzynia byla do generalki.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Thesis 3.0

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2067
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Thesis 3.0

Post autor: MICHU » 11 paź 2019, 7:16

kamilkoza88 pisze:
11 paź 2019, 7:13
Albo pada sterownik hydrauliczy skrzyni, albo sama skrzynia. Jaki przebieg auta i kiedy wymieniany byl olej w skrzyni? Na moje to juz koncowka skrzyni. Mialem podobnie i skrzynia byla do generalki.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
te skrzynie to jakaś totalna masakra, miałem dwie thesis, w żadnej ta skrzynie nie działały prawidłowo, w pierwszej wymieniłem elektrozawory ciśnieniowe plus płukanie skrzyni niby pomogło ale jakaś ospała była w drugiej thesis wymieniłem skrzynie na skrzynie po przebiegu 70 tys z ASO było zdecydowanie lepiej ale jak była zimna to i tak dość późno przerzucała te biegi na co później się kolega boczek skarżył.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Multipla Bipower rocznik milenijny, Hyundai i20 2019

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0

Post autor: kamilkoza88 » 11 paź 2019, 7:33

Zgadzam się. Skrzynia to totalne gówno. Jak jest zimna to rzeczywiście biegi zmienia dopiero coś ok 3 tyś. obr. Później jest już normalnie. Ratunkiem może być założenie chłodnicy powietrznej do skrzyni co też poczyniłem, na razie wydaje się nie przegerzewać. Musze się jeszcze mesem wpiąć żeby potwierdzić moje domysły. Zasadniczo fabryczny wymiennik grzeje olej do 90°C co jest tragiczne dla tej skrzyni. U mnie temp w korkach czasem podskakiwała do 97°C. Ewidentnie do tego silnika brakuje maniaka, no ale i tak jest o niebo lepiej jak w przypadku ZF z tamtych lat.
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1668
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: bogdan » 11 paź 2019, 20:55

to z tym nie wyświetlaniem biegu na tiptronic zajrzyj do kostki ABS, miałem podobnie + tryb awaryjny ze dwa razy wskoczył szczególnie to zimą, kostki i wiązki przejrzeć, masa, czystość i poziom oleju. nie zawsze skrzynia jest do remontu tylko okablowanie i elektryka.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2571
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: proxima86 » 11 paź 2019, 22:12

Zgadza się,przedmówca ma rację...kostka od ABS przy sterowniku na pompie.
Przejrzyj też w jakim stanie jest kostka od centralki skrzyni,masz ją pod siedzeniem pasażera.
Jak to nie pomoże to weź od kogoś drugą centralkę.
Ostateczność to sprawdzenie korpusu skrzyni.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: kamilkoza88 » 12 paź 2019, 8:53

W razie czego posiadam taki sterownik.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Thesis 3.0

Dyzioxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 18 maja 2019, 2:51
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: Dyzioxx » 12 paź 2019, 12:44

Auto ma niby 213k olej wymieniany 43k temu i mam jeszcze pytanie nie ma innej skrzyni ktora by pasowała do tego silnika ja szukałem ale nie znalazlem

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: kamilkoza88 » 12 paź 2019, 13:23

Niestety, obudowy się różnią, masz nawet inne osiowanie wałków w środku w zależności od silnika. W 3.0 i w 2.4 masz inne średnice wałków. O kombinacji skrzyń z innych marek możesz zapomnieć (nawet z grupy fiata). Sterowniki hydrauliczne też są różne nawet w takim samym zestawieniu silnikowym, także zawory nie są kompatybilne z różnymi płytami sterownika.
Thesis 3.0

Dyzioxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 18 maja 2019, 2:51
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: Dyzioxx » 12 paź 2019, 14:13

Dziękuję bardzo wszystkim za rady i odpowiedź postaram się to posprawdzac jak najszybciej

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1350
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: pietrek125 » 12 paź 2019, 15:18

Jak szarpie przy zmianie D-N-R oraz 2-3 3-2 to ewidentnie mechatronika , tu wymiana centralki nic nie da...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2571
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: proxima86 » 12 paź 2019, 15:23

jeśli kostka od abs nie styka lub ta przy centralce jest zgnita to też mogą dziać się cuda.
Trzeba na początek to sprawdzić przed wydaniem wyroku na skrzynię.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis 3.0 - Błędy 1691 I 0340 s1 b1

Post autor: kamilkoza88 » 12 paź 2019, 17:52

Potwierdzam, najpierw sprawdź te najtańsze i zarazem najprostsze rzeczy.
Thesis 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”