Czy ktoś wie, jak dostać się do trzeciego światła stop? Dzisiaj zauważyłem, że nie świeci (bezpiecznik jest ok).
W Lybrze było prosto, tutaj jakoś tego nie widzę...
Thesis - trzecie światło stop
Re: Thesis - trzecie światło stop
Przebrnąłem e-Learna, nie ma schematu, jak się do niego dostać Jak ktoś wie, będę wdzięczny.
Re: Thesis - trzecie światło stop
No musisz sciągnać tapierckę bagaznika
To jest LED więc w domyśle miało sie nie psuć a jak cos wymiana całości w ASO, więc dostęp nie musi być łatwy
To jest LED więc w domyśle miało sie nie psuć a jak cos wymiana całości w ASO, więc dostęp nie musi być łatwy
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis - trzecie światło stop
Dzisiaj wreszcie zamknąłem sprawę
Żeby dostać się do stopu, trzeba zdemontować po kolei:
1. tylne siedzisko,
2. oparcie,
3. lewą (lub prawą, mi było wygodnie obie) osłonkę słupka nad tylną półką,
4. górne poszycie wnętrza bagażnika,
5. tylną półkę.
Półka ma przymocowaną roletę przeciwsłoneczną i trzecie światło stopu. Po odkręceniu rolety można już odkręcić światło. Tak jak @rain pisał, jest to jednorazowa część, w związku z tym płytka drukowana z diodami znajduje się w dokładnie zamkniętym supermocnym klejem przezroczystym pudełku. Udało mi się bez większych strat przepiłować łączenia, ale nie było łatwo.
Problem był ze ścieżkami i diodą prostowniczą. Wg kolegi ogarniętego w elektronice bardziej niż ja, płytka jest dwuwarstwowa i nie ma szansy na dostanie się do drugiej warstwy, gdzie coś nie grało ze ścieżką od minusa. Problem rozwiązaliśmy przez przecięcie ścieżek do każdej z 4 sekcji LEDów, dolutowanie rezystorów przed pierwszą i trzecią i doprowadzenie zasilania.
Podsumowując - wreszcie mam trzy "stopy". W sumie wyszły mi trzy godziny pracy na demontaż i montaż tych części (nie licząc naprawy elektroniki).
PS. Podziękowania dla (kolejność alfabetyczna): @Argenty, który wymontował stopa przy okazji naprawy wiązki, dzięki czemu nie musiałem robić tego dwa razy oraz dla @LUKI82 za eLearna, w którym cała procedura jednak się odnalazła i była bardzo pomocna.
Żeby dostać się do stopu, trzeba zdemontować po kolei:
1. tylne siedzisko,
2. oparcie,
3. lewą (lub prawą, mi było wygodnie obie) osłonkę słupka nad tylną półką,
4. górne poszycie wnętrza bagażnika,
5. tylną półkę.
Półka ma przymocowaną roletę przeciwsłoneczną i trzecie światło stopu. Po odkręceniu rolety można już odkręcić światło. Tak jak @rain pisał, jest to jednorazowa część, w związku z tym płytka drukowana z diodami znajduje się w dokładnie zamkniętym supermocnym klejem przezroczystym pudełku. Udało mi się bez większych strat przepiłować łączenia, ale nie było łatwo.
Problem był ze ścieżkami i diodą prostowniczą. Wg kolegi ogarniętego w elektronice bardziej niż ja, płytka jest dwuwarstwowa i nie ma szansy na dostanie się do drugiej warstwy, gdzie coś nie grało ze ścieżką od minusa. Problem rozwiązaliśmy przez przecięcie ścieżek do każdej z 4 sekcji LEDów, dolutowanie rezystorów przed pierwszą i trzecią i doprowadzenie zasilania.
Podsumowując - wreszcie mam trzy "stopy". W sumie wyszły mi trzy godziny pracy na demontaż i montaż tych części (nie licząc naprawy elektroniki).
PS. Podziękowania dla (kolejność alfabetyczna): @Argenty, który wymontował stopa przy okazji naprawy wiązki, dzięki czemu nie musiałem robić tego dwa razy oraz dla @LUKI82 za eLearna, w którym cała procedura jednak się odnalazła i była bardzo pomocna.