Thesis - problem z zamkami

kacprus82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
Lokalizacja: pruszków

Thesis - problem z zamkami

Post autor: kacprus82 » 03 wrz 2010, 16:52

Witam
Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy wspaniałych Thesis-ów miał problem z zamkami tylnych drzwi , mianowicie chodzi o to że przestały działać obydwa z tyłu w tym samym czasie , mechaniczne drzwi dają się otwierać tylko elektrycznie nie . Z taką usterką można jeżdzić , i tak zrobiłem jeżdziłem do momentu kiedy wiozłem kolegę do ślubu i w momencie kiedy on zaczoł szarpać się z drzwiami żeby je otworzyć szlak mnie trafił .

Proszę o pomoc Kacper

argenta67

Re: Thesis - Problem z zamkami

Post autor: argenta67 » 03 wrz 2010, 17:42

kacprus82 pisze:Witam
Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy wspaniałych Thesis-ów miał problem z zamkami tylnych drzwi , mianowicie chodzi o to że przestały działać obydwa z tyłu w tym samym czasie , mechaniczne drzwi dają się otwierać tylko elektrycznie nie . Z taką usterką można jeżdzić , i tak zrobiłem jeżdziłem do momentu kiedy wiozłem kolegę do ślubu i w momencie kiedy on zaczoł szarpać się z drzwiami żeby je otworzyć szlak mnie trafił .

Proszę o pomoc Kacper
:hmmm: Coś mi tu nie pasuje, drzwi tylne w Thesis nie dadzą się zamknąć inaczej niż elektrycznie a więc jeśli zamki elektryczne nie działają to nie ma możliwości zamknąć/zablokować owych tylnych drzwi czyli zamykają się i można je zawsze otworzyć.

kacprus82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
Lokalizacja: pruszków

Re: Thesis - Problem z zamkami

Post autor: kacprus82 » 04 wrz 2010, 8:06

Witam już prostuje temacik

W klamce tylnich drzwi znajdują się dwa przyciski , pierwszy od wewnętrznej strony klamki ( odpowiedzialny za otwarcie drzwi poprzez elektryczny siłownik , tak mi się wydaje ) , a drugi awaryjny kiedy ten pierwszy się popsuje to drugim mechanicznym mogę sobie otwierać . popsuł mi się ten pierwszy . Sprawa jest dziwna że obydwa te przyciski przestały działać jednocześnie , tego dnia sprzątałem samochodzik może włączyłem jakąś blokadę tylnich drzwi .

argenta67

Re: Thesis - Problem z zamkami

Post autor: argenta67 » 04 wrz 2010, 8:27

kacprus82 pisze:Witam już prostuje temacik

W klamce tylnich drzwi znajdują się dwa przyciski , pierwszy od wewnętrznej strony klamki ( odpowiedzialny za otwarcie drzwi poprzez elektryczny siłownik , tak mi się wydaje ) , a drugi awaryjny kiedy ten pierwszy się popsuje to drugim mechanicznym mogę sobie otwierać . popsuł mi się ten pierwszy . Sprawa jest dziwna że obydwa te przyciski przestały działać jednocześnie , tego dnia sprzątałem samochodzik może włączyłem jakąś blokadę tylnich drzwi .
Te dwa przyciski maja rysunki, dwie kłódki, zamknięta/otwarta i takie jest ich działanie zamiast popularnego dźwągla jak w innych autach i jeśli nie działają te przyciski to nie widzę szansy na naprawę po przez "sieć" :nono: , trudno jest jednoznacznie podać przyczynę, zostaje opcja "szukaj", własnoręcznie na pewno dałbym rade to zrobić ale przez sieć to niemożliwe. Otwieranie jako odchylenie drzwi jest możliwe tylko mechanicznie czyli ciągnąc za klamkę, elektrycznie jest tylko z zewnątrz.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - Problem z zamkami

Post autor: SIWY155 » 25 wrz 2010, 9:00

argenta67 pisze:
kacprus82 pisze:Witam już prostuje temacik

W klamce tylnich drzwi znajdują się dwa przyciski , pierwszy od wewnętrznej strony klamki ( odpowiedzialny za otwarcie drzwi poprzez elektryczny siłownik , tak mi się wydaje ) , a drugi awaryjny kiedy ten pierwszy się popsuje to drugim mechanicznym mogę sobie otwierać . popsuł mi się ten pierwszy . Sprawa jest dziwna że obydwa te przyciski przestały działać jednocześnie , tego dnia sprzątałem samochodzik może włączyłem jakąś blokadę tylnich drzwi .
Te dwa przyciski maja rysunki, dwie kłódki, zamknięta/otwarta i takie jest ich działanie zamiast popularnego dźwągla jak w innych autach i jeśli nie działają te przyciski to nie widzę szansy na naprawę po przez "sieć" :nono: , trudno jest jednoznacznie podać przyczynę, zostaje opcja "szukaj", własnoręcznie na pewno dałbym rade to zrobić ale przez sieć to niemożliwe. Otwieranie jako odchylenie drzwi jest możliwe tylko mechanicznie czyli ciągnąc za klamkę, elektrycznie jest tylko z zewnątrz.
Ja myślę,że koledze raczej chodzi o switch w klamce zewnętrznej drzwi.W takim przypadku powinno pomóc zdemontowanie klamek,rozbiórka na czynniki pierwsze i oczyszczenie.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

kacprus82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
Lokalizacja: pruszków

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: kacprus82 » 16 paź 2010, 14:07

Tak kolega siwy155 trafnie zgadł . Spróbuje rozebrać te klamki mam nadzieję że nie pogorszę sprawy . Dziwi mnie tylko jedno dlaczego przestały działć dwa ( z lewej i prawej strony ) w tym samym czasie .

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: SIWY155 » 26 paź 2010, 6:49

TAKIE RZECZY POTRAFIĄ POJAWIĆ SIE PO MYCIU
kacprus82 pisze:Tak kolega siwy155 trafnie zgadł . Spróbuje rozebrać te klamki mam nadzieję że nie pogorszę sprawy . Dziwi mnie tylko jedno dlaczego przestały działć dwa ( z lewej i prawej strony ) w tym samym czasie .
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

argenta67

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: argenta67 » 26 paź 2010, 7:03

SIWY155 pisze:TAKIE RZECZY POTRAFIĄ POJAWIĆ SIE PO MYCIU
kacprus82 pisze:Tak kolega siwy155 trafnie zgadł . Spróbuje rozebrać te klamki mam nadzieję że nie pogorszę sprawy . Dziwi mnie tylko jedno dlaczego przestały działć dwa ( z lewej i prawej strony ) w tym samym czasie .
:nono: :nono: :nono: Mycie samochodu nie ma i nie może mieć żadnego wpływu na SPRAWNĄ instalacje elektryczną.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: SIWY155 » 27 paź 2010, 6:59

argenta67 pisze:
SIWY155 pisze:TAKIE RZECZY POTRAFIĄ POJAWIĆ SIE PO MYCIU
kacprus82 pisze:Tak kolega siwy155 trafnie zgadł . Spróbuje rozebrać te klamki mam nadzieję że nie pogorszę sprawy . Dziwi mnie tylko jedno dlaczego przestały działć dwa ( z lewej i prawej strony ) w tym samym czasie .
:nono: :nono: :nono: Mycie samochodu nie ma i nie może mieć żadnego wpływu na SPRAWNĄ instalacje elektryczną.
Pracujesz przecież jako mechanik,więc na pewno doskonale wiesz,że czasem umycie jednak ma wpływ a,że chcielibyśmy aby nie miało to już zupełnie inna sprawa.Taki rzeczy zdarzają się jednak w kilkuletnich autach,a inną rzeczą jest,że tak być nie powinno
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

argenta67

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: argenta67 » 27 paź 2010, 7:24

SIWY155 pisze:
argenta67 pisze:
SIWY155 pisze:TAKIE RZECZY POTRAFIĄ POJAWIĆ SIE PO MYCIU
kacprus82 pisze:Tak kolega siwy155 trafnie zgadł . Spróbuje rozebrać te klamki mam nadzieję że nie pogorszę sprawy . Dziwi mnie tylko jedno dlaczego przestały działć dwa ( z lewej i prawej strony ) w tym samym czasie .
:nono: :nono: :nono: Mycie samochodu nie ma i nie może mieć żadnego wpływu na SPRAWNĄ instalacje elektryczną.
Pracujesz przecież jako mechanik,więc na pewno doskonale wiesz,że czasem umycie jednak ma wpływ a,że chcielibyśmy aby nie miało to już zupełnie inna sprawa.Taki rzeczy zdarzają się jednak w kilkuletnich autach,a inną rzeczą jest,że tak być nie powinno
Dlatego napisałem "sprawną instalacje elektryczną", a o to nie będzie dbał warsztat bo chodzi tu o konserwacje i zabezpieczenie, takimi rzeczami musi się zając "czytaj zlecić" właściciel u odpowiednich fachowców od konserwacji. Niestety wiele warsztatów wyrzuca, niszczy wszelkie osłonki, zabezpieczenia, odpływy, itp, itd co skutkuje nie kontrolowanym wpływem wody w miejsca nie dostępne i problemy gotowe. Te rzeczy musi pilnować właściciel bo fachmani idą na łatwizne.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: SIWY155 » 27 paź 2010, 12:12

argenta67 pisze:
SIWY155 pisze:
argenta67 pisze:
SIWY155 pisze:TAKIE RZECZY POTRAFIĄ POJAWIĆ SIE PO MYCIU
kacprus82 pisze:Tak kolega siwy155 trafnie zgadł . Spróbuje rozebrać te klamki mam nadzieję że nie pogorszę sprawy . Dziwi mnie tylko jedno dlaczego przestały działć dwa ( z lewej i prawej strony ) w tym samym czasie .
:nono: :nono: :nono: Mycie samochodu nie ma i nie może mieć żadnego wpływu na SPRAWNĄ instalacje elektryczną.
Pracujesz przecież jako mechanik,więc na pewno doskonale wiesz,że czasem umycie jednak ma wpływ a,że chcielibyśmy aby nie miało to już zupełnie inna sprawa.Taki rzeczy zdarzają się jednak w kilkuletnich autach,a inną rzeczą jest,że tak być nie powinno
Dlatego napisałem "sprawną instalacje elektryczną", a o to nie będzie dbał warsztat bo chodzi tu o konserwacje i zabezpieczenie, takimi rzeczami musi się zając "czytaj zlecić" właściciel u odpowiednich fachowców od konserwacji. Niestety wiele warsztatów wyrzuca, niszczy wszelkie osłonki, zabezpieczenia, odpływy, itp, itd co skutkuje nie kontrolowanym wpływem wody w miejsca nie dostępne i problemy gotowe. Te rzeczy musi pilnować właściciel bo fachmani idą na łatwizne.
i tu jest pies pogrzebany
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Michael G
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 05 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Zgierz

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: Michael G » 06 lis 2010, 22:55

Temat już był na forum. Swiche pasują od Bravy. Klamki i zamki po jakimś czasie lubią się zanieczyścić. Ja wymieniałem z tyłu klamkę ale na nówkę. Z przodu też ale na używki. Chodzą do dziś.
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany ;-)

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: jjash » 08 sie 2011, 22:53

Hm, podepnę się do tematu, bo blisko problem mój leży. Mianowicie nie mogę otworzyć od wewnątrz drzwi tylnych pasażera. Z zewnątrz hula, a ze środka macham tą srebrną wajchą i macham i nic wymachać nie mogę. Opór taki podobny jak w drugich drzwiach. Miał to ktoś?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

argenta67

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: argenta67 » 09 sie 2011, 6:17

jjash pisze:Hm, podepnę się do tematu, bo blisko problem mój leży. Mianowicie nie mogę otworzyć od wewnątrz drzwi tylnych pasażera. Z zewnątrz hula, a ze środka macham tą srebrną wajchą i macham i nic wymachać nie mogę. Opór taki podobny jak w drugich drzwiach. Miał to ktoś?
:ojej: wszystkie auta mają zabezpieczenie tz "przed dziećmi" odblokuj je i drzwi się będą otwierać.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - problem z zamkami

Post autor: jjash » 09 sie 2011, 11:08

Hm, zabezpieczenie... To, co jest na drzwiach kierowcy? Ta blokada przyciskiem? Juz probowalem. W poprzednich autach mialem pod zamkiem w drzwiach tylnych i tym mozna bylo sterowac kazde drzwi osobno. Tu tego nie widze. Pewnie szukam nie w tym miejscu. Zatem?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”