Thema ala 300C - zakup

Bartosz_L.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 14 maja 2018, 19:59
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Toruń

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Bartosz_L. » 06 lis 2018, 21:25

FXX pisze:
06 lis 2018, 21:15
Jeździłem :)
Dynamika na korzyść benzyny, a to, że subiektywnie wydaje się, że Diesel lepiej idzie to tylko... odczucia. Do tego stary 5-cio biegowy automat vs. nowy 8-mio biegowy - masz rację, ich nie można porównywać, bo to przepaść :)

Oczywiście nie musisz się z tym zgadzać :)

A do kolegi, który zakupił Themę - liczę na temat z większą ilością zdjęć ;)
Tu nie idzie o zgodę, tylko obiektywne fakty :D
Mam te Themy na jednej ulicy i mam wrażenie, że przez sąsiada przewinęło się ich całkiem sporo (bo i nie mogło być inaczej z racji na jego..chlebodawcę) : yesyes :
Także do cna znam te samochody i pisanie, że silnik benzynowy w Themie z usterkowym automatem jest lepszym wyborem, jest opinią kogoś, kto jednak nie miał do czynienia z tym modelem :lol:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10200
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 06 lis 2018, 21:32

Rzekomą usterką jest problem ze sterownikiem, który jak twierdzisz notabene był problemem przez krótki czas i do tego poprawiony w akcji serwisowej. Rzeczywiście rzecz wykluczająca całkowicie tę skrzynię biegów :)
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Bartosz_L.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 14 maja 2018, 19:59
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Toruń

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Bartosz_L. » 06 lis 2018, 21:38

2011-2012 rok, czyli przez połowę okresu produkcji dla benzyny 3,6l.
Kto ma auto z polskiego salonu, ten wyeliminowanie usterki może potwierdzić. Kto sprowadza i nie ma historii przebiegu, może liczyć na cud :lol:
Po co zatem pchać się w problemy z benzyną? Jeździ gorzej, więcej pali, jest głośniejsza na trasie...? :nono:

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10200
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 06 lis 2018, 21:43

Dlaczego ma liczyć na cud? Jeśli jest to akcja serwisowa, to jest wykonywana przez ASO, zatem wystarczy sprawdzić po numerze VIN w dowolnym ASO FCA, czy takowa była przeprowadzona i żadna historia przebiegu nie jest Ci do tego potrzebna ;)
Chociażby po to, że jeździ szybciej, lepiej brzmi, a do tego omijamy problemy typowe dla Diesla :)
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Bartosz_L.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 14 maja 2018, 19:59
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Toruń

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Bartosz_L. » 06 lis 2018, 21:52

FXX pisze:
06 lis 2018, 21:43
Dlaczego ma liczyć na cud? Jeśli jest to akcja serwisowa, to jest wykonywana przez ASO, zatem wystarczy sprawdzić po numerze VIN w dowolnym ASO FCA, czy takowa była przeprowadzona i żadna historia przebiegu nie jest Ci do tego potrzebna ;)
Chociażby po to, że jeździ szybciej, lepiej brzmi, a do tego omijamy problemy typowe dla Diesla :)
Nie ma kompatybilności w FCA dla Themy poza Polską, także sprowadzonej Themy w PL nie sprawdzisz.
Nie jeździ szybciej. Elastyczność leosza w dieslu, przyspieszanie ze startu zatrzymanego subiektywne lepsze w dieslu, pomimo równości w pomiarach do setki, za to powyżej 180km/h tdiesel dalej przyjemnie idzie, benzyna jak czołg jakby na nadbiegu.
W przypadku tego diesla, żadnych problemów, jednostka bezawaryjna.

Ale kup Pan benzynę, przecież można : yesyes :

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10200
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 06 lis 2018, 22:01

Elastyczność Diesla w benzynie przy 8-mio biegowym automacie jest niepotrzebna, bo masz wystarczający zapas biegów, by zawsze mieć właściwe obroty. Ale to już kwestia osobistych preferencji kierującego. Świetnie to widać chociażby w Giuli czy Stelvio z podobnym automatem, który przy nieco dynamiczniejszej jeździe zawsze utrzymuje właściwe obroty.
Te jednostki mają jeszcze zbyt małe przebiegi i jest ich dość mało na rynku, żeby stwierdzić, że są zupełnie bezawaryjne.

I kupię benzynkę, tyle, że pewnie szwedzką, bo Thema, to samochód zupełnie nie dla mnie ;)
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Xofer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 26 paź 2018, 19:37
Imię: Michał

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Xofer » 07 lis 2018, 8:23

Bartosz_L. pisze:
06 lis 2018, 21:52
FXX pisze:
06 lis 2018, 21:43
Dlaczego ma liczyć na cud? Jeśli jest to akcja serwisowa, to jest wykonywana przez ASO, zatem wystarczy sprawdzić po numerze VIN w dowolnym ASO FCA, czy takowa była przeprowadzona i żadna historia przebiegu nie jest Ci do tego potrzebna ;)
Chociażby po to, że jeździ szybciej, lepiej brzmi, a do tego omijamy problemy typowe dla Diesla :)
Nie ma kompatybilności w FCA dla Themy poza Polską, także sprowadzonej Themy w PL nie sprawdzisz.
Nie jeździ szybciej. Elastyczność leosza w dieslu, przyspieszanie ze startu zatrzymanego subiektywne lepsze w dieslu, pomimo równości w pomiarach do setki, za to powyżej 180km/h tdiesel dalej przyjemnie idzie, benzyna jak czołg jakby na nadbiegu.
W przypadku tego diesla, żadnych problemów, jednostka bezawaryjna.

Ale kup Pan benzynę, przecież można : yesyes :
Moja Thema jest sprowadzona i mogłem ja sprawdzić w FCA, mam wszystkie informacje o przebiegu, przeprowadzonych serwisach i kampaniach

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3220
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: volf » 07 lis 2018, 11:01

FXX pisze:
05 lis 2018, 18:20
Sorry, ale ten pseudodziennikarzyna tj. Balkan to raczej słabe źródło informacji :)
Przecież pokazał niezłą korozję w tych 2 sprawdzanych egzemplarzach-więc nie za bardzo wiem co ma do tego żródło informacji i o jaką konkretnie informację chodzi. Skoro pisze, ze nie mają ocynku to pewnie to sprawdził-ma taki fajny miernik, można podejrzeć na filmiku o mazdach bez ocynku na jego kanale.
To, ze koledze nie rdzewieje to nic tylko się cieszyć. Jednak daleki byłbym od wniosku, że żadne nie rdzewieją :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2441
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Marcin_D » 07 lis 2018, 12:09

Nie ma tak że nie rdzewieją - tylko jak jeździł ignorant i dopuścił do tego że mu pół samochodu zakwitło to "sorry boss".

Jak jest z ocynkiem to się nie wypowiem - chociaż jak wczoraj swoją klapę czyściłem do naprawy to wygląda jakby był ocynk - ale dzisiaj zobaczę co powie kumpel-blacharz.

Co do przebiegu i historii serwisowej w ASO - nie każde chce takie informacje podać, ale za to FCA Bielsko prze telefon podaje całość - sprawdzone osobiście.
Co do historii - nawet na moją Cegłę w ASO Fiat w Radomiu podali wszystko co mieli w systemie (a samochód ze Szwajcarii) i było praktycznie od początku do któregoś momentu (potem w książce serwisowej są niezależne warsztaty specjalizacja Chrysler/Dodge z CH i DE)

A to co pokazał w tych egzemplarzach - to ja nie wiem gdzie one stały - mój od spodu (przedwczoraj wyciągałem wydech bo przekładam przepustnice wydechu w inne miejsce - poprzednio za daleko wstawiłem i nie ma efektu) ma rdzę powierzchowna (na obudowie tylnego dyfru, trochę na moście).

Co do Diesla - zależy gdzie kto jeździ - jak ktoś się kręci wkoło komina to chyba nie bardzo da radę, jak na trasy jest super (trochę chłopaki piszą na forum o EGR i nastawniku klap, ostatnio o DPF się pojawiają tematy).
Dla mnie jednak diesel nie ma sensu - robię trasy, ale też dużo po mieście. Po drugie - jak napisałem po prostu nie lubię diesla i tyle. Jakbym miał taką Themę kupić to nie mam jak - bo tam benzyna jest tylko 3,6 a ona dla mnie nie jedzie. Musiałby być 300C i wtedy 5,7V8 Hemi.
A jak chcę ekonomii - to mam opcję LPG i wtedy nawet diesel 3,0 nie przebije 5,7V8 - a te silniki są proste jak "konstrukcja cepa" i z LPG współpracują wzorowo.
W swoim założyłem praktycznie zaraz po kupnie i poza wymiana filtrów i podpięciem przy każdej pod kompa i sprawdzeniem ustawień nic się nie dzieje - pali średnio po mieście 20-22l/100, w trasie przy 140 - potrafi się w 15l/100 zamknąć.
A jak mi odwali i chcę sobie pobutować - to wtedy po mieście wychodzi 26 i mam to za przeproszeniem w dup.e - bo wolno mi.
A dieslem po mieście wychodzi min. 10l/100 - co przy dzisiejszych cenach jest komedią.
Tak że nie wiem gdzie ta ekonomia - nawet na trasie.
Nie mówię o tym jak się coś w dieslu posypie (a ma co) i trzeba doprowadzić do ładu (porównajcie sobie ceny wtrysków do 5,7 Pb a do 3,0 ON).

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1155
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Johnny » 07 lis 2018, 13:09

Marcin_D masz gdzieś temat założony swojego 300C? Z chęcią bym popatrzył. Pozdro
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3400
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 07 lis 2018, 14:13

Marcin_D pisze:
07 lis 2018, 12:09
Nie ma tak że nie rdzewieją - tylko jak jeździł ignorant i dopuścił do tego że mu pół samochodu zakwitło to "sorry boss".

Jak jest z ocynkiem to się nie wypowiem - chociaż jak wczoraj swoją klapę czyściłem do naprawy to wygląda jakby był ocynk - ale dzisiaj zobaczę co powie kumpel-blacharz.

Co do przebiegu i historii serwisowej w ASO - nie każde chce takie informacje podać, ale za to FCA Bielsko prze telefon podaje całość - sprawdzone osobiście.
Co do historii - nawet na moją Cegłę w ASO Fiat w Radomiu podali wszystko co mieli w systemie (a samochód ze Szwajcarii) i było praktycznie od początku do któregoś momentu (potem w książce serwisowej są niezależne warsztaty specjalizacja Chrysler/Dodge z CH i DE)

A to co pokazał w tych egzemplarzach - to ja nie wiem gdzie one stały - mój od spodu (przedwczoraj wyciągałem wydech bo przekładam przepustnice wydechu w inne miejsce - poprzednio za daleko wstawiłem i nie ma efektu) ma rdzę powierzchowna (na obudowie tylnego dyfru, trochę na moście).

Co do Diesla - zależy gdzie kto jeździ - jak ktoś się kręci wkoło komina to chyba nie bardzo da radę, jak na trasy jest super (trochę chłopaki piszą na forum o EGR i nastawniku klap, ostatnio o DPF się pojawiają tematy).
Dla mnie jednak diesel nie ma sensu - robię trasy, ale też dużo po mieście. Po drugie - jak napisałem po prostu nie lubię diesla i tyle. Jakbym miał taką Themę kupić to nie mam jak - bo tam benzyna jest tylko 3,6 a ona dla mnie nie jedzie. Musiałby być 300C i wtedy 5,7V8 Hemi.
A jak chcę ekonomii - to mam opcję LPG i wtedy nawet diesel 3,0 nie przebije 5,7V8 - a te silniki są proste jak "konstrukcja cepa" i z LPG współpracują wzorowo.
W swoim założyłem praktycznie zaraz po kupnie i poza wymiana filtrów i podpięciem przy każdej pod kompa i sprawdzeniem ustawień nic się nie dzieje - pali średnio po mieście 20-22l/100, w trasie przy 140 - potrafi się w 15l/100 zamknąć.
A jak mi odwali i chcę sobie pobutować - to wtedy po mieście wychodzi 26 i mam to za przeproszeniem w dup.e - bo wolno mi.
A dieslem po mieście wychodzi min. 10l/100 - co przy dzisiejszych cenach jest komedią.
Tak że nie wiem gdzie ta ekonomia - nawet na trasie.
Nie mówię o tym jak się coś w dieslu posypie (a ma co) i trzeba doprowadzić do ładu (porównajcie sobie ceny wtrysków do 5,7 Pb a do 3,0 ON).
Z całym szacunkiem. W pierwszych wersach do Koryntian piszesz, że jesli jest ktoś ignorantem i zapusci auto to rdzewieje
Jak wtedy ma sie twoje zakładanie gazu do HEMI ile o ile ono ma tylko podłoze czysto ekonomiczne to spoko, ale nie wciskaj nikomu że zajebiście współgra on z V8. Wystarczy wejsc na forum Chryslera i zobaczyc jak ludzie borykaja sie z problemem ubogiej mieszanki. V8 sliczna jednostka. Zagazowana to jednostka powoli umierająca za sprawą ignorancji. Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10200
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 07 lis 2018, 22:04

Xofer pisze:
07 lis 2018, 8:23
Moja Thema jest sprowadzona i mogłem ja sprawdzić w FCA, mam wszystkie informacje o przebiegu, przeprowadzonych serwisach i kampaniach
Niemożliwe :lol: : yesyes :
Dobra, ja się nie znam ;)
volf pisze:Przecież pokazał niezłą korozję w tych 2 sprawdzanych egzemplarzach-więc nie za bardzo wiem co ma do tego żródło informacji i o jaką konkretnie informację chodzi. Skoro pisze, ze nie mają ocynku to pewnie to sprawdził-ma taki fajny miernik, można podejrzeć na filmiku o mazdach bez ocynku na jego kanale.
Wydawałoby się logicznym, żeby to sprawdzić, jednak w przypadku tego Pana nie jest to takie oczywiste :)
Przy okazji audycji na TokFM, gdzie prowadzi swój program, o Giulii Q i totalnych bzdurach jakie tam wypowiadał, przesłuchałem kilka innych audycji tego Pana i... było tam mnóstwo kwiatków rozmijających się z prawdą.
Dlatego jestem zdania, że pokazane dwa egzemplarze z rdzą jak potwierdzenie, w przypadku Balkana traktowałbym z dużą rezerwą.
belial666 pisze: Jak wtedy ma sie twoje zakładanie gazu do HEMI ile o ile ono ma tylko podłoze czysto ekonomiczne to spoko, ale nie wciskaj nikomu że zajebiście współgra on z V8. Wystarczy wejsc na forum Chryslera i zobaczyc jak ludzie borykaja sie z problemem ubogiej mieszanki. V8 sliczna jednostka. Zagazowana to jednostka powoli umierająca za sprawą ignorancji
Monterów LPG jest obecnie cała masa. Celowo napisałem monterów, bo niestety spora część rzekomych gazowników potrafi założyć gotowy zestaw i wystroić go w podstawowym zakresie albo na autoadaptacji.
HEMI na prawdę bardzo dobrze znosi LPG, ale nie można oszczędzać na komponentach i założyć całość u prawdziwego gazownika, a nie montera instalacji.
Jakiś czas temu byłem MiTo na zerowym przeglądzie LPG w autoryzowanym serwisie STAGa i akurat stał Jeep właśnie z HEMI pod maską, którego ratowali po wcześniejszych fachoFcach, którzy założyli m. in. instalację na pojedynczym reduktorze policzonym nawet nie na styk, a do tego z zza małą średnicą faro.

I taka ciekawostka, oprócz Jeepa stał też Freemont właśnie z 3.6 V6, do którego zakładali dopiero LPG :)
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3400
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 07 lis 2018, 22:46

Tylko że ja nie miałem na myśli monerów, czy tanich instalacji. Chodziło mi o samo LPG jako "paliwo" stosowane do jednostek napędowych ;)
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10200
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 07 lis 2018, 22:51

A co jest nie tak z LPG?
Przy prawidłowo dobranej i założonej instalacji to takie samo paliwo jak benzyna i olej napędowy.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3400
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 07 lis 2018, 23:09

Nie do końca. Temperatura spalania jest większa niż przy paliwie w postaci płynnej. Gaz w porownaniu do benzyny czy ropy jest bardziej zanieczyszczony...
Nr. telef. 501259455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”