Thema - prędkość maksymalna

Awatar użytkownika
Themon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Themon » 23 lis 2005, 13:33

witam, pytanko natury ekstremalnej, czyli o v-max. Mianowicie czy orientuje sie ktos czy sie da i ile kosztuje oraz z jakimi przerobkami wiaze sie zdjecie blokady z themy. obecnie themon przy 230 km/h przestaje sie rozpedzac i grzecznie sunie z ta predkoscia a do dyspozycji jest jeszcze ponad 1000 obr/min.... az grzech ich nie wykorzystac...:)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 697
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: makek » 23 lis 2005, 16:53

Witam.
Jak to pozostaje 1000 obr/min do wykorzystania? Chodzi o zapas do punktu odcięcia zapłonu?

Awatar użytkownika
Themon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Themon » 28 lis 2005, 9:51

dokładnie jak mówisz, tzn normalnie odcina przy 7tys z kawałkiem, natomiast w czasie jazdy na piątym biegu osiąga 230 km/h i przy obrotach ok 6tys (nie pamiętam dokładnie) odcina i nie przyspiesza dalej...
pozdr.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Jacek » 28 lis 2005, 10:43

Nie sądzę żeby przyczyną niezadowalająco "niskiej" prędkości była tzw. blokada prędkości (odcięcie paliwa).
Takie rozwiązania są stosowane w niezwykle wypasionych silnikach. Brak rozpędzania na piątce do prędkości odcięcia (czyli ok. 7000obr.) wynika raczej z braku mocy silnika w stosunku do oporów aerodynamicznych.
Prędkościomierz w mojej Themie na płaskiej drodze pokazuje od 230 do ciut poza 250 w zależności od warunków. (temperatura,wiatr, ciśnienie w oponach itp.)
Nie zauważyłem nigdy zjawiska "odcięcia" paliwa na 5-ce a na niższych biegach bardzo wyraźnie można to zaobserwować.

W tym przypadku przyczyną może być np. zbyt uboga mieszanka paliwa przy wysokich obrotach i brak mocy silnika.
Mocy można poszukać w wydechu, dolocie i mapach układu wtryskowego.

Poza tym szybkościomierz jest obarczony dużym błędem ze względu na brak możliwości kalibracji uwzględniającej rzeczywistą średnicę opon więc nie jest pewne że Kolega Themon w rzeczywistości osiąga tak "niską" prędkość. Dokładniej można mierzyć prędkość montując komputer spalania (czy jak go tam zwał), albo wpaść na radar (czego nikomu nie życzę).
Pozdrawiam :lol: :lol: :lol:
FFE (F**K Fuel Economy) teraz Thesis Emblema 3.0 V6, AR156SW TI -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K, WSK Gnom

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2061
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: prezesjm » 28 lis 2005, 11:04

"Jacek" pisze: Dokładniej można mierzyć prędkość montując komputer spalania (czy jak go tam zwał), albo wpaść na radar (czego nikomu nie życzę):
Albo zabrać do auta przyzwoity GPS i on pokaże nam prawdę o liczniku.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Jacek » 28 lis 2005, 15:40

Dokładnie.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz Thesis Emblema 3.0 V6, AR156SW TI -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K, WSK Gnom

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 676
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: bryś » 28 lis 2005, 17:17

jak chcesz kręcić więcej to z tego co pamiętam z themy 16v turbo przy przepustnicy są takie 2 "pstryczki styczki" ograniczniki , zwał jak chciał odłącz je a moc będzie z tobą tylko można łatwo silnik przekręcić

Awatar użytkownika
Themon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Themon » 05 gru 2005, 10:42

co do wypowiedzi kolegi Jacka to z calym szacunkiem ale te ponad 200 koni to raczej nie jest za malo zeby pokonac opory powietrza... poza tym auto na piatce rozpedza sie jak wsciekle do 230 i w tym momencie czuc ze przyspieszenie "znika":) i obojetnie czy z gorki czy pod gorke z wiatrem czy pod poprostu rozpedza sie idealnie rowno do tej predkosci... poza tym nie uwazam zeby silnik turbo z 94 roku byl "malo wypasiony..." a jezeli ty masz takie roznice wskazan to moze to ty masz problem z przeklamaniem badz aerodynamika... Poza tym rada na temat odlaczenia czujnika przy przepustnicy to raczej nie bardzo, poniewaz na nizszych biegach jak 1szy czy 2gi skonczyloby sie to tragicznie bo ona sie raczej szybciutko wkreca i mozna nie zdarzyc gazu puscic...:))
a juz poza tym wszystkim to pytalem przez czysta ciekawosc, poniewaz 230 w Polsce to nie jest predkosc nie zadowalajaca...:):)

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Jacek » 06 gru 2005, 10:54

Z całym szacunkiem do Kolegi Themona, ale w profilu ani w podpisie gdy odpisywałem nie było typu silnika więc trudno nie wprowadzić się w błąd.
A pisząc "wypasione" silniki miałem na myśli takie powyżej 300PS, chyba że porównujemy do .....
No dobra
MEA CULPA MEA MAXIMA CULPA. :lol:
FFE (F**K Fuel Economy) teraz Thesis Emblema 3.0 V6, AR156SW TI -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K, WSK Gnom

Anonymous

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Anonymous » 06 gru 2005, 12:58

Themon przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałeś we wcześniejszych
postach.. przeczysz sam sobie..

a Twoja maksymalna prędkość gwarantuje, że wynika z braku mocy
do dalszego rozpędzania a nie odcięcia przy 6 tys. obr.

i wybacz ale 200KM dziś to jest mocne auto.. ale na pewno nie wypas,
tym bardziej przy budzie o aerodynamice bliskiej budce z hot-dogami..

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Jeremy McFee » 06 gru 2005, 16:21

"Adolf" pisze:Themon przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałeś we wcześniejszych
postach.. przeczysz sam sobie..

a Twoja maksymalna prędkość gwarantuje, że wynika z braku mocy
do dalszego rozpędzania a nie odcięcia przy 6 tys. obr.

i wybacz ale 200KM dziś to jest mocne auto.. ale na pewno nie wypas,
tym bardziej przy budzie o aerodynamice bliskiej budce z hot-dogami..
obaj przesadzacie - Thema nie ma tak złej aerodynamiki.
Poza tym - jak pamiętam 2.0T ma wg instrukcji Vmax gdzieś na poziomie 230 km/h - więc wszystko jest OK :)
Więcej pojedzie z góry z wiatrem w dupę.
Pod górę zaś pojedzie mniej.

Themon - weź jeszcze pod uwage błędy wskazań prędkościomierza (zwykle przesadzone o 10% - czyli jeśli pokazuje 230 - to w rzeczywistości jest to jakieś 230-23 = 207 km/h

Fabryczne 230 ma być w dwie osoby po równej i suchej drodze przy bezwietrznej pogodzie :)

BTW: - jazda Themą powyżej 200 km/h to przesada ;)

Stare auto nie musi być tak szybkie jak nowe.

Istotnym walorem Themy Turbo jest jej przyspieszenie.
Tutaj żadna Kappa jej nie podskoczy ;)
J. McFee

Anonymous

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Anonymous » 06 gru 2005, 16:54

"Jeremy McFee" pisze:obaj przesadzacie - Thema nie ma tak złej aerodynamiki.
no wybacz Thema ma w/g mnie dosyć wysoki współczynnik oporu,
trza by poszukać jaki dokładnie..
Istotnym walorem Themy Turbo jest jej przyspieszenie.
Tutaj żadna Kappa jej nie podskoczy ;)
ee.. chyba przesadzasz.. myślę, że zarówno 16VT jak i 20VT
spokojnie powalczy...[/quote]

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Jeremy McFee » 06 gru 2005, 18:32

OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.


Wiele też zależy od zastosowanych przełożeń (ComfortDrive lub PowerDrive)
PowerDrive daje lepsze przyspieszenia, ale niższą prędkość maksymalną.
Kto jeździ głównie na autostradzie - niech wybiera Comfort.
Kto w mieście i na krętych drogach - niech wybiera Power.


Dane z różnych źródeł:

Najszybsza Kappa
2.0 20V turbo - 243 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 27.3 sec
2.0 16V turbo - 235 km/h; 0-100 - 7,3 sec; 0-1km 28,0 sec
Thema:
- ie turbo (8V) - 220 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 28.0 sec
- turbo (16V) - 227 km/h; 0-100 - 6.9 sec; 0-1km 28.0 sec
- ie turbo (16V) [inne źródło] - 230 km/h; 0-100 - 7,2 sec; 0-1km 27,5 sec
- 8.32 - 240 km/h; 6,9 sec; 0-1km 28,4 sec

Cx Themy - 0,32
Kappy - nie znalazłem - ale nie jest rewelacyjnie niski.

Ale coś mi mówi, że jak się postawi Kappę 2.0T i Themę 2.0T w teście na 1/4 mili - to lepsze wyniki uzyska Thema. Trzeba by zrobić kiedyś test na jakimś zlocie ;)

Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!! :)
J. McFee

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Kontakt:

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Qba » 06 gru 2005, 19:27

Martwisz sie odcieciem na 6 tysiacach ja mam odciecie (szarpanie) na 4tysiacach obrotow :D
Predkościomierz mi nie działa wiec nawet nie wiem jaka osiągnę predkość maksymalna :)
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Anonymous

Thema - prędkość maksymalna

Post autor: Anonymous » 06 gru 2005, 19:37

"Jeremy McFee" pisze:OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!! :)
nie przeczę, że nie była..

ale myślę, że wynik np. na 1/4 mili zależałby od kondycji konkretnych
egz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”