Thema - dziwne zachowanie elektryki

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: Windforce » 31 mar 2007, 20:34

Kurde no! Dzis swieto, posprzatalem garaz i wjechalem sobie na kanał :D

Patrze sobie patrze co widzialem jakas wtyczke to zjedchalem ja wd-40

Porobilem zdjecia ale dopieru jutro wrzuce z zapytaniami.

Potem patrze na akumulator i masa (nie ta glowna tylko ten cienszy kabel idacy do ???? jest takie w pol ulamany.

No to odcialem z centymetry i przymocowalem mocno do masy.Mysle sobie teraz to na bank bedzie dzialc wszystko ok.

Wchodze do autka zapalam.SWIECI LEWE SWIATLO kurde wysiadam i wszystko ok.POtem nachwile zgaslo.Zgadsiem silnik.

Przekrecam kluczyk.PALA SIE TYLNIE SWIATLA I LEWE PRZEDNIE ?????

Po chwili gasną.

Przyszedlem za 5 minut.Zapalam SWIECIE LEWE PRZEDNIE i zaraz gasnie?


Co jest wszystko oczyscilem mase przymocowalem super mega dobrze wiec????
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: pawcio1 » 31 mar 2007, 21:14

Pewnie jakieś zwarcie sie zrobiło....zrobiłeś!? :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: Windforce » 01 kwie 2007, 4:45

Juz chyba wiem o co chodzi z tyml ewym przednim swiatlem.
Tam jest cos takiego jak autopoziomowanie swiatel.Jeszcze wtedy o tym nie wiedzialem bawei sie i cos pękło :D Czyli zepsułem.

Usterka swieci nachwile bo pewnie komputer probuje ustawic swiatla a jak skonczy to sie wylancza.Hmm pogrzebie z tym jutro bo w sumie powino to dzialac.Nie zniszczylem tego doszczetnie :D
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 13:34

Witam,
To wygląda tak, jakby jakaś masa była załączana przez urządzenie zwłoczne. W 2.5TD są takie dwa - załączanie świec żarowych i załączanie oświetlenia kabiny. To drugie reaguje na centralny i otwieranie drzwi, to pierwsze reaguje na załączenie zapłonu.
Albo "pofikane" połączenia i masa/zasilanie reflektorów zależy od włączenia zapłonu i zasilania świec, albo jakieś patenty w centralce bezpieczników.
Odepnij wtyk od urządzenia załączania świec żarowych i zobacz, czy przestaną wariować światła.
Czy ten czarny kabelek to na pewno miał być podłączony do masy (ten, który był oberwany)? Który to kabelek?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: Windforce » 01 kwie 2007, 14:33

Czarny kabelek idacy od masy do rozrusznika...

Wiecie co wczoraj zajrzalem wglab auta rozkrecilem kierownice wyciagnalem licznik i grzebalem.

Jakiś ktoś? pewnie poprzedni wlasciciel pozmienial instalacje.tzn widac duzo pozawijanych kabli idacych wychodzacych obok silnika i tam tez sa cale poobwijane.A ze tam czasem nie mozna nawet reki wsadzic to zaloze sie ze wszystko bylo z tego auta powyciagane i robione z instalacją.Inne wtyczki czasem.


AHA I jeszcze jedno.Mma inny alternator dzwnie do tego mechanika i pytam.Czemu wzbudzenie nie jest podpiete?! On mowi ze jak sie podepnie wzbudzenie to uciekają z zasilania 3ampery :/ Co o tym sadzic?

Chyab za elektryka pojde :D
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kontakt:

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: mario09 » 01 kwie 2007, 20:35

Od masy nie idzie zaden kabelek do rozrusznika, Do rozrusznika dochodzi tylko gruby kabel zasilajacy, cienki ze stacyjki i koniec
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 22:16

Witam,
Odłącz ten czarny kabelek, który podłączyłeś do masy rozrusznika i ustal, gdzie jest przyłączony jego drugi koniec.
Układ autopoziomowania świateł w Themie nie włącza sam świateł, to nie tu leży przyczyna dziwnego włączania świateł.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: Windforce » 02 kwie 2007, 2:00

Kurde az mi teraz glupio..bo nie jestem pewien czy tobyl rozrusznik.
Poprostu widzialem przez jaks szparke ze masa jest naderwana wiec na slepo odkrecilem odcialem kawalek i przykrecilem tez na slepo :D

Daje fotke gdzie to mniej wiecej jest, wzgledem silnika.W miejscu pustego kółka jest to mniej wiecej.Mam theme phrase III

http://artemis.wszib.edu.pl/~drabek/cos.jpg[/img]

Kurde na drodze czasem sie mi wlaczy ze tylne nie swiaeca ale prawe przednie i lewe tynie.

Hmm i nowość :d ostatnio zwiariowala kontrolka oleju :D hehe

Rozebralem ten komputerek i nie wime ktore styki mam sprawdzic.Od srodka wyglada to tak:

http://artemis.wszib.edu.pl/~drabek/sterownik.JPG

(cos tam jst zaklejone tak jakby gumą do zucia, ktos kombinowal :/ )

Kable wysokiego napiecia wydaja sie spoko lecz zawsze moge je wymienic.Ale jak chce zmienic to moge kupic z innego auta albo jakies uniwersalne? Do tego modelu co mam ja napewno tak latwo nie znajde.

Wogole mam plan rozebrac w aucie wszystko co bede w stanie i poprowadzicc od nowa wiekszosc nowych.Myslicie ze bede w stanie?
Przez 2 tygodnie by autko bylo rozebrane.Wlasciwie to podmienilbym te kable co sa teraz ale niekoniecznie sa one dobre.
Wiecie...jakos mi sie chce :D

Ktore to styki przegladnac i jak to jest ile idzie kabli od akumulatora do czego? Aha u mnie bylo tak ze zapalalo sie auto kiedy sie wcisnelo przycisk ale juz to jest dawno zlikwidowane.tylko ze nie wiem jak to ktos zlikwidowal wiem tylko ze rozlaczonybyl kabelek (dalej jest rozlaczony) idacy od stacyjki. oto fotka tego przewodu (czarno-czerwony w tej gornej kostce.

http://artemis.wszib.edu.pl/~drabek/kabel.JPG

Od czego on jest?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2007, 10:56 przez Windforce, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: pew » 02 kwie 2007, 10:06

też miałem przedwczoraj jaja w swojej Themie :-)
mam bardzo stary autoalarm - zasiadam w sobotę do wozu, przekręcam stacyjkę i gdzieś pod maską na podszybiu albo za zegarami słychać głośne tykanie ... no ale myślę spróbuję odpalić, zobaczymy co to, wciskam hamulec i sprzęgło, hamulec nie działa ... :? wchodzi do podłogi jakby go nie było ... maska do góry, sprawdzam wszystkie przewody - znalazłem urwany kabelek (jeden z całej wiązki) dochodzący do autoalarmu, podpiąłem - wszystko działa jak laleczka, hamulec też ... i tak się zastanawiam czy kabel zerwał mi się w trakcie jazdy ale hamulec dalej działał i nie zadziałałby po zatrzymaniu czy urwał mi się na postoju a gdyby to się stało w trakcie jazdy to straciłbym hamulce ... kto w ogóle wpadł na pomysł aby autoalarm odcinał też hamulce? :? (wiem że odcina u mnie jeszcze w 4 miejscach - w tym zapłon i pompę paliwa ale że hamulce to nie wpadłem ...)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: wujek » 02 kwie 2007, 20:44

Witam,
Chyba się pogubiłem
Kable wysokiego napiecia wydaja sie spoko lecz zawsze moge je wymienic
Windforce -masz Themę benz. czy diesel?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: Windforce » 02 kwie 2007, 21:52

Mam 2.5 td
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: wujek » 02 kwie 2007, 22:43

Witam,
To nie wymieniaj kabli w.n., gdyż w osprzęcie tego silnika takowe nie występują.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema - dziwne zachowanie elektryki

Post autor: Windforce » 02 kwie 2007, 23:16

YYY aha :D

A ten kabel idacy od stacyji to wiecie od czego jest? ten czerwony czarny
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”