Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: ThemADI_NS » 15 mar 2013, 17:03

O co może chodzić mojej Themie?
Jak wypnę wtyczkę z krokowego to z trudem, ale zapala, natomiast jak wszystko jest zapięte jak ma być - nie ma bata, nie odpali...
Wymieniłem krokowy na inny (nie nowy) i jest to samo.
Czy problem może tkwić w innym urządzeniu? Np. w takim, które podaje sygnał do krokowego?
Silnik rzecz jasna 3.0 V6, auto stało nie palone z rok pod chmurką, po czym odpaliło gitara, a ostatnio jakoś przed zimą mi taki numer wywinęło i od tamtego czasu nie chce ozdrowieć :|
Ostatnio zmieniony 15 mar 2013, 19:28 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami!
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Młody_H » 15 mar 2013, 21:40

Odpłaciła pięknym za nadobne. Nie jeździłeś, to teraz nie możesz. :lol:

Chyba podaje dziwne dane do komputera i ten głupieje. W zeszłym roku nasza narobiła podobnych problemów z racji przepływomierza i sondy lambda. Kłamało jak z nut i taki był właśnie efekt. Odepnij przepływomierz i pal dziada. :D


P.S.
Nic tak nie wzbudza emocji jak dźwięk 3,0v6 12v. : buja w oblokach :
Dbaj, naszą wtranżoliła ruda. : beczy :
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: ThemADI_NS » 16 mar 2013, 16:23

Ooo! I jest trop :)
Po wypięciu krokowego i przepływki odpala, chodzi chwilę i gaśnie sam, ale zapach spalin jest taki gryzący inny niż zwykle.
Natomiast silnik gaśnie natychmiast jeżeli: wepnę kostkę do przepływomierza, wepnę kostkę do krokowego, albo jak tylko dotknę pedału gazu.
...i była by możliwość że to lambda tak w oko daje?
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Młody_H » 16 mar 2013, 19:02

Odepnij całkowicie sondę lambda i podepnij całą resztę, prawdopodobnie właśnie ona siadła. ;)

Jeszcze jedno: kable mogą być zawilgocone- odkręć dekiel 3,0 lancia v6 i wyjmij na zewnątrz. : ok2 : Przebija także może być przebicie tylnej wiązki- w miejscu przejścia pod gardzielą przepustnicy.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: ThemADI_NS » 17 mar 2013, 11:48

Kable raczej nie bo auto stoi w suchym garażu już z pół roku, a z resztą te objawy i czynniki towarzyszące na to nie wskazują.
Jutro spróbuję wypiąć sondę i zobaczymy co się będzie działo.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Cromik » 17 mar 2013, 12:43

Zalewa ją. Świece jak wyglądają po zgaśnięciu? Sprawdzałeś? Faktycznie sonda może takie objawy powodować. Kompa zresetuj. Jak odpinasz coś to kom przechodzi w tryb awaryjny i wtedy jakoś działa.
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: ThemADI_NS » 17 mar 2013, 14:46

Zalewa ją, zalewa bo jak zgaśnie to dobrą chwilę trzeba kręcić, żeby na nowo zaskoczyła.
Świece po wykręceniu mokre, ale zalewanie to jedno, a niechęć odpalenia z zapiętym krokowym to odrębny temat.
...tzn zalewanie, wydaje mi się, jest następstwem, a nie powodem.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Cromik » 17 mar 2013, 16:01

a jak zresetujesz kompa podłączysz wszystko tak jak powinno być i nie odpala lub odpali i zgaśnie, to pokazuje po tym jakiś błąd?
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: ThemADI_NS » 17 mar 2013, 17:19

A da się go zresetować bez wpinania pod zewnętrznego kompa? Bo jeśli nie to sam nie sprawdzę bo nie mam, ale w tygodniu poproszę znajomego żeby podjechał z kompem, wepniemy i zobaczymy co będzie.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: stabraf » 17 mar 2013, 17:39

Adaś - jak chcesz to bierze ode mnie lapka z interfejsem i se bedziesz czytał ;)

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Cromik » 17 mar 2013, 18:48

To jest tak proste jak kalkulator, do tego miga do Ciebie błędami ;) Odpięcie aku = powrót do ustawień standardowych. Błędy odczytujesz po tym jak przekręcasz kluczyk w poz. MAR naciskasz do końca 4 razy pedał gazu (do oporu) i kontrolka check zaczyna migać. 4 mignięci przerwa, 4 mignięcia przerwa, 4 mignięcia przerwa, 4 mignięcia przerwa - to nie ma błędów. Jak nic nie pokarze to podpinać kompa i czytać wartości z czujników.

Kody:

4444 - stan poprawny, usterki nie wystąpiły
1211 - usterka akumulatora (niewłaściwe napięcie)
1221 - usterka debimetru
1222 - przerwa uzwojenia silnika krokowego
1223 - usterka wskazań sondy lambda
1224 - usterka sondy lambda
1225 - usterka czujnika temperatury powietrza (czujnika umieszczonego wewn. debimetru)
1225 - może też sygnalizować uszkodzenie czujnika temperatury silnika (chłodziwa)
1226 - usterka potencjometru położenia przepustnicy
1231 - usterka wtryskiwacza 1-2 w grupie pierwszej
1232 - usterka wtryskiwacza 3-4 w grupie drugiej
1233 - zwarcie uzwojenia silnika krokowego
1234 - usterka automatycznej skrzyni biegów (dot modeli wyposażonych w aut.)
1235 - usterka klimatyzacji
1236 - usterka sterowania klimatyzacją
1241 -
1242 -
1243 - usterka przekaźnika pompy (elektr) paliwa
1244 - usterka elektrozaworu odsysania oparów paliwa
1245 -
1251 - usterka RAM lub EPROM - usterka w ECU
1252 - uszkodzenie czujnika prędkościomierza
1253 - Informazione del motore in moto
1254 - Sensore potenziometro farfalla - segnale errato in centralina
1255 - Riferimento del sensore di fase (dove presente versione 3000)
1256 - Avaria comando spia iniezione (su versione 3000)
1257 - Sensore del sensore giri motore
1265 - Avaria comando spia iniezione
1275 - Non ancora definito
1276 - Non ancora definito
2111 - Anomalia sensore battito 1 czujnik spalania stukowego
2112 - Anomalia sensore battito 2 j.w.
2113 - Anomalia regolatore di battito (centralina guasta)
2115 - Anomalia modulo regolazione battito (centralina guasta)
2145 - Anomalia regolatore albero a camme
4311 - Pompa aria secondaria
4312 - Comando valvola EGR (dove presente)
4313 - Portata valvola EGR
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: ThemADI_NS » 17 mar 2013, 21:22

Tą metodę z błyskającą kontrolką to znam tylko nie wiedziałem o co chodzi z tym resetem, ale jak mówisz, że wystarczy odpiąć aku to jutro zobaczę co wybłyskuje po ponownym zapięciu, a co po próbach uruchamiania.
...a jak z tego nic jednoznacznego nie wyjdzie to się zgłoszę Endrju do Ciebie po lapka ;)
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Cromik » 17 mar 2013, 22:02

To niestety prosty system jest. Jak nic nie pokaże to laptopik do dzieła.
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: stabraf » 17 mar 2013, 23:43

ThemADI_NS pisze: ...a jak z tego nic jednoznacznego nie wyjdzie to się zgłoszę Endrju do Ciebie po lapka ;)
Zapraszam - użyczę na ile cza bedzie - bez nerwów ;)
Albo ja podjadę ziornąć coś tam pochował na podwórku :-P

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 3.0 V6 - silnik krokowy, a odpalanie

Post autor: Cromik » 18 mar 2013, 11:24

a tak z ciekawości czym (programowo i sprzętowo) diagnozujesz leciwe Lancie?
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”