Dedra/Delta - tykający przerywacz kierunkowskazów
: 11 lis 2008, 17:03
Tykający przerywacz kierunkowskazów Dedra , Delta krok po kroku.
W większości przypadków problem tkwi w manetce od kierunków (powstaje niewielki przepływ prądu pomiędzy zaśniedziałymi stykami) możemy go rozwiązać przeprowadzając czyszczenie samemu.
Powyższy problem narastał w moim aucie już od 2 miesięcy.
1. Obniżamy regulację kierownicy .Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 3 śruby od dołu śrubokręt x) ,dolna śruba zaznaczona na fotce strzałką jest dłuższa .Fotka 1.
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu śrubokręt x) .Fotka 2.
3. Wyjmujemy uważnie dźwignię kierunków z mechanizmem, podważając (płaskim śrubokrętem) skrzydełka zabezpieczające przed wypadaniem .Fotka 3
4. Odpinamy wtyczkę elektryczną zasilającą i cały mechanizm wysuwamy .
5. Odpinamy kolejną wtyczkę (tę mniejszą) łączącą dźwignie z mechanizmem (fot 4)
6.Odkręcamy 4szt. śrub od góry przytrzymując przy ostatniej śrubie całość by nam bezładnie się nie rozpadło na dwie połówki podważamy płaskim śrubokrętem pojedyncze skrzydełko zabezpieczające. Fotka 5.
7.Delikatnie rozpoławiamy mechanizm
8.Widzimy ,Ślizgacz w dźwigni i trzy pola ślizgowe .Fotka 6
9.Czyścimy (szmatką i b. drobnym pap. ściernym elementy z pkt.8
10.Sprawdzamy stan ślizgacza i ew. go delikatnie wyjmujemy (uwaga na sprężynkę która jest pod ślizgaczem) można przemyć benzyną ekstrakcyjną by sprężynka swobodnie odpychała ślizgacz, czasem efekt daje obrócenie o 180? ślizgacza (zmiana bieżni). Ostrożnie z rozginaniem ślizgacza w większości blaszki już są podtarte i osłabione, mogą pęknąć. Nie lutujemy blaszki są posrebrzane , cyna jest miękka i nietrwała na wycieranie.
11.Troszkę smarujemy ,ja wykorzystałem smar w mechanizmie którego było aż nadto , nie używamy smarów o własnościach przewodzących , miedziane ,molibdenowe i inne.
12.Składamy jak zwykle w odwrotnej kolejności , przed włożeniem w kolumnę kierownicy sprawdzamy mechaniczną pracę dźwigni , elektryczną po podłączeniu kostki.
Narzędzia ? śrubokręt krzyżakowy + płaski , chęć do pracy ok. 30 min.
Może troszkę i przydługi opis będzie pomocny w rozwiązaniu problemu.
W większości przypadków problem tkwi w manetce od kierunków (powstaje niewielki przepływ prądu pomiędzy zaśniedziałymi stykami) możemy go rozwiązać przeprowadzając czyszczenie samemu.
Powyższy problem narastał w moim aucie już od 2 miesięcy.
1. Obniżamy regulację kierownicy .Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 3 śruby od dołu śrubokręt x) ,dolna śruba zaznaczona na fotce strzałką jest dłuższa .Fotka 1.
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu śrubokręt x) .Fotka 2.
3. Wyjmujemy uważnie dźwignię kierunków z mechanizmem, podważając (płaskim śrubokrętem) skrzydełka zabezpieczające przed wypadaniem .Fotka 3
4. Odpinamy wtyczkę elektryczną zasilającą i cały mechanizm wysuwamy .
5. Odpinamy kolejną wtyczkę (tę mniejszą) łączącą dźwignie z mechanizmem (fot 4)
6.Odkręcamy 4szt. śrub od góry przytrzymując przy ostatniej śrubie całość by nam bezładnie się nie rozpadło na dwie połówki podważamy płaskim śrubokrętem pojedyncze skrzydełko zabezpieczające. Fotka 5.
7.Delikatnie rozpoławiamy mechanizm
8.Widzimy ,Ślizgacz w dźwigni i trzy pola ślizgowe .Fotka 6
9.Czyścimy (szmatką i b. drobnym pap. ściernym elementy z pkt.8
10.Sprawdzamy stan ślizgacza i ew. go delikatnie wyjmujemy (uwaga na sprężynkę która jest pod ślizgaczem) można przemyć benzyną ekstrakcyjną by sprężynka swobodnie odpychała ślizgacz, czasem efekt daje obrócenie o 180? ślizgacza (zmiana bieżni). Ostrożnie z rozginaniem ślizgacza w większości blaszki już są podtarte i osłabione, mogą pęknąć. Nie lutujemy blaszki są posrebrzane , cyna jest miękka i nietrwała na wycieranie.
11.Troszkę smarujemy ,ja wykorzystałem smar w mechanizmie którego było aż nadto , nie używamy smarów o własnościach przewodzących , miedziane ,molibdenowe i inne.
12.Składamy jak zwykle w odwrotnej kolejności , przed włożeniem w kolumnę kierownicy sprawdzamy mechaniczną pracę dźwigni , elektryczną po podłączeniu kostki.
Narzędzia ? śrubokręt krzyżakowy + płaski , chęć do pracy ok. 30 min.
Może troszkę i przydługi opis będzie pomocny w rozwiązaniu problemu.