Delta II - demontaż przedniego zderzaka

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Kontakt:

Delta II - demontaż przedniego zderzaka

Post autor: Seth » 28 cze 2007, 21:36

no więc naderwałem dziś zderzak na naszych wspaniałych drogach :evil: Muszę ocenić straty (na pewno jedno z mocowań na wys. atrapy) i zobaczyć co sie da z tym zrobić. Stąd pytanie.
Jak demontować przedni zderzak? Domyślam się, że atrapa i listwa podreflektorowa również będą musiały zniknąć częściowo?
Może ktoś to przerabiał, i wie jak sie za to zabrać, i jakie klucze będą potrzebne do tego? Bo zabieranie pół szafy narzędzi mi się nie uśmiecha, a mieszkanie w bloku raczej nie zachęca do latania co chwilę po inny klucz :D

Z góry dzięki za pomoc
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Kontakt:

N.Delta - demontaż przedniego zderzaka

Post autor: Seth » 30 cze 2007, 16:31

Nie wiem, czy komuś się przyda, ale wrzucam instrukcję demontażu przedniego zderzaka do Lancii :)
1.jpg
Atrapa przymocowana jest dwoma śrubami, czy w zasadzie śrubkami, kluczem 7mm radzimy sobie bez problemu

Następnie zostaje nam czynność najgorsza, czyli zdjęcie listwy podreflektorowej, aby ułatwić sobie dostęp do zderzaka. Listwa mocowana jest w 4 miejscach. Z dwoma radzimy sobie dość łatwo, są na wierzchu.
2.jpg
Jeśli nie mamy kanału, bądź podnośnika, to żeby dostać się do pozostałych mocowań listwy, musimy poluzować śruby mocujące reflektory przednie
3.jpg
a następnie wyciągnąć światło pozycyjne na zewnątrz
4.jpg
"Oczko mu odpadło, temu misiu"

Jak już oczko odpadnie, to zaglądamy w dziurę, i przy samym reflektorze jest nakrętka, średnica 10mm. Do jej odkręcenia potrzebujemy długiego i dość wąskiego klucza nasadowego, i do tego przydałby się śrubokręt płaski, do przytrzymywania śruby od dołu. Po odkręceniu całości i zebraniu z ziemi ww. śrubki i nakrętki, powinniśmy otrzymać +/- coś takiego :)
5.jpg
Po zdjęciu listwy mamy już prosty dostęp do mocowań zderzaka, które, w moim przypadku, wyglądają tak:
Lewe urwane:
6.jpg
I prawe całe:
7.jpg
Te wkręty traktujemy kluczem płaskim/oczkowym 13ką i potem powinniśmy otrzymać coś takiego:
8.jpg
9.jpg
Elektryki (kierunki i przeciwmgielne) nie demontowałem, jak będę miał okazję, to dorzucę tutaj opis.
Składamy analogicznie, klnąc tylko w nadmiarze przy zakładaniu listwy, gdzie potrzebujemy 6u rąk, bo uszczelka między listwą a reflektorem za nic nie chce się ułożyć, i co się zacznie przykręcać listwę, to ona spada - jest mocowana do listwy właśnie, ale nakładana od dołu
Po poskładaniu powinniśmy otrzymać z powrotem coś takiego :) - u mnie nie wygląda za dobrze, bo jest dość prowizorycznie założone to lewe mocowanie, więc zderzak nieco krzywo jest :)
10.jpg
mam nadzieję, że komuś to się przyda ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 20:11 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wrzuciłem fotki na nasz serwer ;)
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

siwykk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II - demontaż przedniego zderzaka

Post autor: siwykk » 11 paź 2010, 16:21

przydało się :-)
lancia delta II HPE 1.6 103KM :)

mariuszwalther
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 05 cze 2010, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk / Zielona Góra

Re: Delta II - demontaż przedniego zderzaka

Post autor: mariuszwalther » 12 paź 2010, 21:30

bardzo fajny opis;] ja sprawe uszczelek pod reflektorami zlatwilem butaprenem;] i jest gitarra:D i tak nie musze ich sciagac ani nic;P a do opisu dodalbym ze jeszcze od spodu sa rowniez 2 sruby 13-tki (powinny byc bynajmniej), oraz to ze nakladamy zderzaczek dwiema "prowadnicami" po bokach;] niby szczegol i wiadome ale niektorzy moga miec problem;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”